خبرنگار فراری

 

 

اراك - رییس فدراسیون ورزش های معلولان و جانبازان گفت: ورزشكاران معلول و جانباز ایران اسلامی تا كنون در مسابقات مختلف، 95 سهمیه بازی های پارالمپیك لندن را كسب كرده اند.

 

 

 

 

 

'محمود خسروی وفا' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در اراك، پیش بینی كرد، با برگزاری مسابقات رشته های تیراندازی و پینگ پنگ، سهمیه ایران به 105 نفر افزایش یابد.

خسروی وفا خاطرنشان كرد: در بازی های پارالمپیك 2008 پكن، كاروان اعزامی ایران با مجموع 16 مدال طلا در مكان بیست و دوم قرار گرفت كه این رتبه در بازی های پارالمپیك 2004 آتن، بیست و سوم بود.

رییس فدراسیون ورزش های معلولان و جانبازان ادامه داد: ورزشكاران ایران در بازی های پارالمپیك 2012 لندن نیز می توانند رتبه بازی های پكن را حفظ و حتی افزایش دهند چرا كه بهترین اردوهای آمادگی برای آنان تشكیل شده است.

خسروی وفا تاكید كرد: اردونشینان، از تجهیزات كامل و منحصر به فرد استفاده كرده و عموم آنان دارای مربی اختصاصی بوده و حقوق ورزشكاران نیز به موقع پرداخته شده است.

وی یادآور شد: بازی های پارالمپیك، مكان كسب تجربه برای ورزشكاران نیست زیرا رقیبان همه برای كسب مدال با آمادگی كامل در آن شركت می كنند.

وی اضافه كرد: همه كشورها تا روز خرداد ماه سال 91 برای كسب سهمیه بازی های پارالمپیك لندن فرصت دارند اما تكلیف ایران تا اردیبهشت ماه مشخص خواهد شد كه این مهم، نشان از توانمندی بالای ورزشكاران معلول و جانباز كشورمان دارد

 

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان خبر می دهد که آیین‌نامه ایجاد مراکز رسمی و تخصصی ازدواج را نهایی و برای تصویب به هئیت دولت ارسال کرده‌اند.

سید باقر پیشنمازی می گوید در خصوص مسئله ازدواج کارهای ناتمامی در سالهای قبل از جمله تاسیس یا حمایت از مراکز تخصصی ازدواج انجام شده که ناتمام مانده بود و ما در این مدت کوتاه حضورمان در وزارت ورزش بدلیل اهمیت موضوع، فوریت طرح را تدوین و نهایی کردیم.
معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان ادامه می دهد:داوطلبانی که در صدد ایجاد مراکز مشاوره و ازدواج هستند از سوی ما احراز صلاحیت می شوند و تضمین ها و تعهدهایی از آنها دریافت می کنیم برخی از این موسسات کارشان حضوری و برخی غیرحضوری است. علاوه بر جوانان در سن ازدواج به افرادی که به هر دلیلی همسرشان را از دست دادند نیز خدمات همسرگزینی ارائه می شود.
آقایان و خانم ها می توانند از طریق سایت اطلاعات داوطلبان متقابل، همسر همتا و همطراز خود را جستجو و برای ازدواج اقدام کنند.
او می گوید الان هم  برخی از مراکز ازدواج حضوری و اینترنتی هم اکنون بدون پروانه فعالیت می کنند و ادامه می دهد : در گذشته 200 دفتر مشاوره تربیتی و روانشناختی مجوز گرفته اند اما درباره ایجاد مراکز ازدواج محدودیت کمی نداریم اما از لحاظ کیفی این مراکز شرایط سختی را باید داشته باشند. پروانه این مراکز یکساله است اما مدل سطح بندی را پیش بینی کردیم که اگر مرکزی دو سال پشت سر هم سطح یک را بیاورد به آن پروانه دائم داده شود و همچنین شرایط رقابتی را فراهم کرده ایم که مراکز به استانداردها پایبند باشند.
و در آخر هم می گوید"اگر بتوانیم از طریق این مراکز ازدواج را بیش از اینکه مبتنی بر احساسات باشد مبتنی بر عقل و دور اندیشی کنیم می توانیم بر کاهش آمار طلاق تاثیر بگذاریم."
این مراکز در حالی در حال راه اندازی است که مدت هاست کارشناسان نسبت به شیوع ازدواج های اینترنتی و ازدواج های حاصل از دوستی های خیابانی هشدار می دهند و تاسیس مراکز همسرگزینی در کشور را یکی ازگزینه ها برای حل مشکل ازدواج جوانان می دانند.
    دکتر علیرضا عصارنیا، معاون پیشین فرهنگی اجتماعی سازمان ملی جوانان درباره ضرورت راه اندازی مراکز همسریاب در جامعه پیش از این گفته بود: «کشور ما 15 میلیون جوان در آستانه ازدواج دارد که زنگ خطری برای مسئولان محسوب می شود. و به این نتیجه رسیده ایم که با تاسیس و راه اندازی این مراکز می توانیم شرایط آشنایی جوانان را فراهم کنیم.»
    عصارنیا با اشاره به این که مراکز همسرگزینی ازدواج در کشور بسیار اندک است، تاکید می کند: «متاسفانه هنوز نسبت به تاسیس مراکز همسرگزینی بسیار سطحی نگاه می کنیم. البته تعداد مؤسسه های همسرگزینی در کشور بسیار اندک است و هنوز فرهنگ مراجعه به این مراکز و استفاده از آن برای جوانان و خانواده های آنان درونی نشده است.»
        دکتر غلامرضا قاسمی هم درباره مراکز همسرگزینی ازدواج در جامعه می گوید: «مطمئناً مراکزی که بتوانند خودشناسی افراد را نسبت به ازدواج افزایش دهند برای جوانان لازم است اما باید توجه داشته باشیم این مراکز نباید دخالت در تشخیص جوانان درآستانه ازدواج داشته باشند.»وی می گوید: «در برخی مواقع شاهد هستیم که این مراکز عکس، آدرس و تلفن اشخاص را می گیرند و با فرد متقاضی آشنا می کنند که این موضوع به لحاظ روانشناسی صحیح نیست. حتی بعضاً دیده می شود که مراکز همسرگزینی به صورت غیرتخصصی فقط دختر و پسر را با هم آشنا می کند و خانواده ها را در جریان نمی گذارند. در مراکز همسرگزینی ازدواج باید در چارچوب فرهنگ اسلامی کشور فعالیت کنند. اطلاعات افراد باید دراختیار خانواده ها قرار گیرد و خانواده ها باید در جریان آشنایی دختر و پسر خود باشند.»
او می گوید: «در بسیاری از مواقع روش های سنتی ازدواج پاسخگو نیست و جامعه این ظرفیت را دارد تا مراکزی را تاسیس کند و در چارچوب فعالیت این مراکز دختر و پسر با یکدیگر آشنا شوند.»

یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:, :: 9:37 ::  نويسنده : رضا

- یک کارشناس آفریقا می گوید: مشکل لیبی، کشورهای غربی به خصوص فرانسه و ایتالیا هستند که در آینده سهم خود را از لیبی طلب خواهند کرد.

زهرا خدایی


سومین دیکتاتور جهان عرب هم به دست لیبیایی ها در بیست اکتبر 2011 به زیرکشیده شد. ژنرالی که برغم تعویض یونیفورم نظامی اش با لباس سنتی، همچنان نظامی باقی ماند و در کنار همان اسلحۀ طلایی مورد علاقه اش کشته شد. جنگ خونینی که در حدود 7 ماه بیش از 20 هزار کشته اعم از نظامی و غیرنظامی در لیبی بر جای نهاد، سرانجام با مرگ قذافی، زمامداری از نسل نظامیان و ژنرال های فرسوده خاورمیانه پایان یافت. اما سوال اینجاست که آیا واقعا نزاع در لیبی به پایان رسیده است. آیا انقلابیون اسلحه به دست با گرایشات متفاوت (اعم از اسلامگرا و ملی) که چندین ماه، شعار واحد سرنگونی قذافی را سر می دادند، حاضر به ترک اسلحۀ خود و اجماع در زیر پرچمی خواهند بود که در صندوق رأی سرنوشت مردم را تعیین می کند؟هر چند باید به آیندۀ لیبی امیدوار بود و خوشبین، اما واقعیت آنست که برغم خیزش های مردمی دمکراسی خواهی در خاورمیانه اقتدارگرایی، فرهنگ استبداد و نظامی گری به فرهنگ غالب در این منطقه تبدیل شده و زمینه های ایجاد جامعۀ مدنی در این جوامع رو به ضعف نهاده است. به علاوه اگر سهم خواهی اروپایی ها از پیروزی بدست آمده را نیز به مشکلات لیبی بیفزاییم، شاید اوضاع در این کشور پیچیده تر شود. هرچند گذار به دمکراسی برای لیبیایی ها یک شبه حاصل نخواهد شد، اما امید می رود که در جامعۀ قبیله ای لیبی، اختلافات در میان تصمیم گیران در پایین ترین میزان قرار داشته باشد. لیبی بعد از مرگ قذافی را با عباس لقمانی، کارشناس آفریقا مورد بررسی قرار داده ایم که در ذیل آن را می خوانید.
 

مرگ قذافی به معنای پایان جنگ لیبی است؟
مرگ قذافی سرآغاز دورانی است که هنوز قابل پیش بینی نیست. به این دلیل که تمام طیف هایی که در یک موضوع (از پا درآوردن قذافی) با یکدیگر هم عقیده بودند، حال بعد از سقوط قذافی و معدوم شدن وی، مشکلات و مسائل میان آنها تشدید می شود. در تمام مدتی که مخالفین علیه قذافی مبارزه می کردند، اختلاف نظرها و مشکلات موجود میان آنها هنوز عیان نشده بود، چون همه برای یک هدف مشترک می جنگیدند. اما واقعیت آنست طیفی که هم اکنون در طرابلس قدرت را در دست دارد، از گرایشات مختلفی اعم از گروههای ملی گرا، اسلامی و حتی (طبق برخی از ادعاها) گروههایی که به القاعده وابستگی دارند، تشکیل شده است. لذا باید منتظر گذر زمان بود و دید که آیا لیبی می تواند پروسه ای دمکراتیک را طی کند یا خیر.
 



ادامه مطلب ...

روایتی تازه از نحوه کشته شدن قذافی

 

روایت تازه از کشته شدن قذافی نشان می دهد که او مسلح بوده ولی به داخل سوراخی پناه می برد اما انقلابیون او را با تیراندازی بیرون می کشند و می کشند

 

 

 

با وجود حضور گروه ها و طیف های مختلف در شهر سرت، جایی که معمر قذافی دستگیر و کشته شد هنوز روایت مشخص و دقیقی از ماجرا به دست نیامده است.
پایگاه اینترنتی بی بی سی چند روایت مختلف از کشته شدن سرهنگ ارائه کرده است که دریکی از آنها گفته شده معمر قذافی در حین درگیری شدید با انقلابیون از ناحیه سر تیر خورده و کشته شده است.
روایت دیگر نشان می دهد که معمر قذافی در در گیری با انقلابیون دستگیر شده و بعد د رحین انتقال به محلی امن اقدام به فرار می کند که هدف تیراندازی انقلابیون قرار گرفته و کشته می شود.
عده ای دیگر از انقلابیون نیز گفته اند قذافی در حال فرار به یک سوراخ که درواقع دهانه بزرگ یک فاضلاب بوده مورد حمله انقلابیون قرار می گیرد و کشته می شود.
این درحالی است که پیش از این تصاویری از تلویزیون ها پخش شد که قدافی تیر خورده توسط انقلابیون روی زمین کشیده می شد و یا در حلقه انقلابیون سرمست از شدت زخم های برداشته به خود می پیچید.
با این همه امروز فرمانده عملیاتی انقلابیون لیبی در شهر سرت گفته است که قذافی زنده اما زخمی دستگیر شد اما به دلیل زخم هایی که از اصابت گلوله برداشته بود طاقت نیاورده و جان باخته است.
محمد لیث گفته است زمانی که اتوموبیل کرایسلر او توسط موشک های فرانسوی هدف قرار گرفت او پا به فرار گذاشت و فقصد داشت در حفره ای مخفی شود که بازداشت شد.
این فرمانده افزود دراین هنگام قذافی مورد تعقیب انقلابیون قرارگرفت. قذافی سپس وارد حفره شد تا درآن پنهان شود که با شلیک انقلابیون مجبور شد از حفره بیرون آید وتسلیم شود. فرمانده عملیاتی انقلابیون درشهر سرت گفت قذافی مسلح بود ودر یک دستش تفنگ کلاشینکوف ودر دست دیگرش سلاح کمری داشت وپس ازبیرون آمدن از حفره،هدف شلیک انقلابیون از ناحیه کتف وپا قرار گرفت وبه علت ضعف جسمی،طاقت نیاورد وکشته شد.
این تازه ترین روایت بار دیگر با تصاویری که از امروز صبح در شبکه های ماهواره ای از قذافی و زنده بودن او در دست انقلابیون پخش شد نقض می شود چرا که محمود جبرئیل تا کنون چندبار ادعا کرده است که قذافی زنده به دست انقلابیون افتاد اما گلوله ای به سر او شلیک شد و او کشته شد.
هنوز مشخص نیست که این گلوله توسط انقلابیون به سراو شلیک شده یا دستگیر کنندگان او این کار را کرده اند

 

 

 

 

 

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در حال انجام یک مصاحبه تلویزیونی در افغانستان از مرگ دیکتاتور لیبی باخبر شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

بازیگران برای همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای باید مجوز بگیرند 

قضایی - فرمانده نیروی انتظامی گفت: همکاری بازیگران و مستندسازان و غیره با شبکه‌های ماهواره‌ای منوط به دریافت مجوز و هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
 

سردار اسماعيل احمدي‌مقدم با اشاره به حضور برخي از بازيگران در شبكه‌هاي ماهواره‌اي با بيان اينكه پليس بر طبق قانون عمل مي‌كند، گفت: افرادي كه مايل به فعاليت در اين شبكه‌ها هستند بايد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هماهنگ و مجوزهاي لازم را كسب كنند و هر كسي كه مجوز لازم را نداشته باشد، نمي‌تواند در داخل و خارج مرزهاي ايران كار توليدي انجام داده يا دفتر نمايندگي داير كند.
وي با بيان اينكه شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌ زبان در خارج از كشور با اهداف مختلف تاسيس و بر اساس مقررات كشورهاي تاسيس‌كننده فعاليت مي‌كنند، گفت: طبيعتا مقرراتي در مورد همكاري با اين شبكه‌هاي ماهواره‌اي وجود دارد.
فرمانده نيروي انتظامي افزود: همكاري مستندسازان، بازيگران و ... با اين شبكه‌هاي ماهواره‌اي منوط بر آن است كه آن شبكه‌ها اهدافي را عليه نظام در داخل كشور تعقيب نكنند. به گفته احمدي‌مقدم، اگر اين شبكه‌ها برنامه‌اي عليه نظام بسازند، طبيعتا همراهي با آنان مشكل دارد.
 احمدي‌مقدم شبكه‌هاي VOA و BBC را بازوهاي دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريكا نظير سيا و ... عنوان كرد و گفت: همكاري با اين شبكه‌ها همكاري با رسانه نيست، بلكه همكاري با سرويس‌هاي امنيتي دشمن است كه طبعا در اين موارد وزارت اطلاعات نظارت و برخوردهاي لازم را دارد.
 فرمانده نيروي انتظامي در خاتمه بار ديگر خاطرنشان كرد: هر فردي كه مايل است به هر نحوي با شبكه‌هاي ماهواره اي همكاري كند بايد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هماهنگ و مجوزهاي لازم را در اين راستا كسب كند.

جمعه 29 مهر 1390برچسب:, :: 16:14 ::  نويسنده : خبرنگار

 برکناری رئیس کل ، استیضاح وزیر

به نظر می رسد یارگیری رسانه ای رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصاد و دارایی به زیانشان تمام شده است.

علی پاکزاد: سوء استفاده 3هزار میلیارد تومانی در سیستم بانکی همچنان قربانی می گیرد ولی اینبار قربانیان در سطوح مدیریت بانکی نخواهند بود و به نظر می رسد در دو هفته اول آبان ماه شاهد برکناری رئیس کل بانک مرکزی و استیضاح وزیر امور اقتصاد و دارایی خواهیم بود.
موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و از امضاء کنندگان طرح استیضاح شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی در گفتگو با خبرآنلاین ضمن اعلام این خبر که طبق روال جاری مجلس در هفته آینده طرح استیضاح از سوی هیات رئیسه اعلام وصول خواهد ، در مورد اینکه آیا کسی از استیضاح کنندگان امضاء خود را پس گرفته است یا نه گفت: « تا امروز هیچ یک از نمایندگان از طرح استیضاح منصرف نشده است. »
قابل ذکر است همزمان با طرح استیضاح شمس الدین حسینی بحث آغاز لابی هایی برای کم رنگ کردن این طرح در مجلس مطرح شد و حتی همزمان با این موضوع هجمه خبری برای طرح استیضاح وزیر نیرو نیز برای انحراف افکار عمومی از شخص وزیر امور اقتصاد و دارایی آغاز شده بود که اعتراضاتی در بین هیات دولت را نیز به دنبال داشته است و همچنین قطعی شدن طرح برکناری رئیس کل بانک مرکزی نیز در هیات دولت از جمله اخباری است که در حاشیه این زد و خورد خبری بین وزیر اقتصاد ودارایی با دیگر اعضای دولت و محمود بهمنی به رسانه ها درز کرده است.
باتوجه به این اطلاعات می توان گفت انچه در هفته های اخیر در رسانه ها به عنوان جنگ رسانه ای بین وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی در جریان بوده است به زیان هر دو مدیر پولی دولت دهم تمام شده است.
با توجه به اینکه محمود بهمنی و شمس الدین حسینی هر یک امید داشتند با حذف دیگری از برکناری در امان خواهند ماند، سئوال اینجاست که در هفته های پیش رو آیا مبازره بین این دو مدیر ارشد برنده ای هم خواهد داشت یا خیر؟
در این زمینه موسی الرضا ثروتی در پاسخ به این سئوال که ایا برکناری بهمنی می تواند به عدم طرح استیضاح شمس الدین حسینی موثر باشد یا خیر، گفت: « بستگی دارد به اینکه شمس الدین حسینی به خواسته های مطرح شده از سوی مجلس تن بدهد یا خیر. »
این نماینده مجلس در توضیح خواسته های مجلس گفت: « پیش از این کمیسیون اصل 90 از وزیرامور اقتصاد و دارایی خواسته بود که تعدادی از مدیرانی را که بنا بر توصیه های خاص به سمت هایی در بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی منصوب کرده را بر کنار کند، ولی شمس الدین حسینی در پاسخ به این درخواست عنوان کرده بود که برکناری ها منوط به تائید رئیس جمهور خواهد بود و این در حالی است که از یکسو هر یک از وزراء بر اساس قانون اساسی در قبال مصوبات هیات دولت مسئول هستند و از سوی دیگر رئیس جمهور از مجلس رای اعتماد دریافت نکرده و این شمس الدین حسینی است که از مجلس به عنوان وزیر امور اقتصاد ودارایی رای اعتماد گرفته و باید در قابل این رای به مجلس پاسخگو باشد. »
ثروتی گفت: « با توجه به وضعیت پیش آمده در سیستم بانکی سئوال از رئیس جمهور زمان بر است و در مورد بانک مرکزی نیز مجلس اختیاری ندارد بنابراین تنها کسی که در هیات دولت می تواند در مورد اتفاقات واقع شده در سیستم بانکی پاسخگو باشد سمش الدین حسینی است. »
بنابراین با در نظر گرفتن این اظهارات حتی در صورتی که طی دو یا سه روز آینده هم بحث برکناری محمود بهمنی از سمت رئیس کلی بانک مرکزی قطعی شود به نظر نمی رسد به معنای برنده شدن شمس الدین حسینی و مصونیت وی از استیضاح باشد.
هرچند در این گفتگوی کوتاه تلفنی موسی الرضا ثروتی در مورد هویت توصیه کنندگان و مدیرانی که مجلس درخواست برکناری آنها را دارد ولی در چند روز گذشته بحث وابستگی این مدیرانی به جریان موسوم به جریان انحرافی و ارتباط آنها با شخص رئیس دفتر رئیس جمهور به رسانه ها کشیده شده است.
با نظر گرفتن این موضوعات که حتی تا پای مورد سئوال قرار گرفتن رئیس جمهور نیز پیش رفته است بنابر گفته موسی الرضا ثروتی در میان اصول گرایان مجلس دو تفکر حاکم است و آنهم در مورد دیدگاه رهبری در قابل سئوال از رئیس جمهور است .
در گروه اول عنوان می شود مجلس باید وظیفه قانونی خود را عمل کند و در جایی که رهبری دیدگاه خود را مطرح کرد، اولویت دیدگاه رهبری خواهد بود و اما گروه دوم معتقدند قبل از هر اقدامی باید دیدگاه رهبری اخذ شود.
درنهایت باید گفت موسی الرضا ثروتی این مسئله را در حدود سئوال از رئیس جمهور مطرح کرده و در قبال استیضاح وزیر اقتصاد و برکناری محمود بهمنی به مواضع مختلف اصول گرایان در مجلس اشاره ای نداشته که می تواند به نوعی گویای قطعی بودن بحث برکناری و استیضاحی باشد که باعث می شود دعوای بین محمود بهمنی و شمس الدین حسینی برنده ای نداشته باشد

جمعه 29 مهر 1390برچسب:, :: 16:13 ::  نويسنده : خبرنگار

 

واکنش ایران به مرگ دیکتاتورلیبی؛مستبدان و ظالمان تاریخ فرجامی جز نابودی ندارند/ دیگر بهانه ای برای دخالت نیرو های خارجی وجود ندارد 

دیپلماسی - سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان به جدیدترین تحولات در لیبی و ازجمله خبر به هلاکت رسیدن معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور واکنش نشان داد و گفت : مستبدان و ظالمان تاریخ فرجامی جز نابودی ندارند

به گزارش خبرآنلاین،واکنش زود هنگام مقامات انگلیس، آمریکا ، فرانسه و آلمان به مرگ دیکتاتور  لیبی  نشان دادند آنان به دنبال به دست آوردن سهمی ازمنافع نفتی لیبی  هستند. از سوی دیگر،حضور نیرو های ناتو که شنیده شده قصد ایجاد پایگاه دائمی در این کشور را دارند، یکی از خبر های بود که باید دید شورای انتقالی لیبی تا چه میزان با آن موافقت می کند.
موضوعی که مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه به عنوان نخستین مقام ایرانی که به مرگ قذافی واکنش نشان داد،آن را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با توجه به تحولات رخ داده در ليبي و تحقق يكي از آمال اصلي مردم اين كشور ديگر بهانه اي براي ادامه دخالت نيروهاي خارجي در ليبي وجود ندارد و ضروري است با خروج فوري اين نيروها از ليبي به مردم اين كشور اجازه داده شود تا نسبت به اعمال حق تعيين سرنوشت خود در فضايي فارغ از هر گونه مداخله خارجي تصميم گيري نمايند.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان ادامه داد: اين اميدواري وجود دارد كه با پايان ديكتاتوري سياه قذافي در ليبي و ورورد اين كشور به مرحله نويني از حيات سياسي، راه براي اعمال حاكميت ملي توسط مردم اين كشور هموار شود و شاهد حركت ليبي در جهت پايان يافتن جنگ داخلي ، استقرار امنيت و ثبات و به روي كار آمدن يك نظام مردمسالار و تحقق خواست و اراده مردم اين كشور باشيم.
وی همچنین درباره مرگ قذافی، گفت: اين وعده الهي و سرنوشت محتوم همه مستبدان و ظالمان تاريخ است كه با ناديده انگاشتن حق ملت ها در اعمال حاكميت خود سرانجامي جز نيستي و نابودي ندارند .
وي گفت:‌ جمهوري اسلامي ايران اين پيروزي بزرگ ملت ليبي را كه در سايه ايستادگي و پايداري ستودني آنان به دست آمده است به ملت مسلمان و رنج كشيده ليبي و شوراي ملي انتقالي اين كشور تبريك مي گويد.
مهمانپرست همچنين آمادگي كشورمان براي انتقال تجربيات و مشاركت در بازسازي ليبي را اعلام نمود

معمر قذافی دیکتاتور لیبی (زادهٔ 7 ژوئن 1942-درگذشته 20 اکتبر 2011)، سیاستمدارِ انقلابی و رهبر لیبی از سال 1969 تا 2011 بود.

وی در اول سپتامبر سال 1969 میلادی با کودتایی آرام حکومت محمّد ادریس سنوسی، پادشاه وقت لیبی را سرنگون ساخت. وی پس از کودتا، سیستم حکومتی لیبی را بر اساس ترکیبی از سوسیالیسم و اسلام طراحی کرده و خود رهبر لیبی شد. حکومتِ طولانی مدتِ سرهنگ قذافی از کودتای 1969 میلادی تا کنون، یکی از طولانی‌ترین دوره‌های زمامداری در طولِ تاریخ را به وجود آورده‌است. در طی دهه‌های 1970 و 1980 میلادی، لیبی تحت رهبری قذافی، از سوی غربی‌ها، یک کشور حاشیه‌ای به حساب می‌آمد، که ستم ناشی از اختلافات داخلی، تروریسم، قتل و غارت توسط رهبران را نشان می‌داد، که در این اثنا قذافی مبادرت به اندوختن چندین میلیارد دلار ثروت برای خودش و خانواده‌اش کرد. قذافی بر پایهٔ فلسفهٔ سیاسی و ملی‌گرایانه‌ای که در کتاب سبز تشریح کرده‌است، در سال 1977 میلادی نام جمهوری عربی لیبی را به «جماهیریه عربی سوسیالیستی خلق عظیم لیبی»تغییر داد.

وی در سال 1979 میلادی لقب نخست‌وزیر را کنار گذاشت و از آن پس «برادرْ رهبر» و یا «راهنمای انقلاب سوسیالیستی لیبی» نامیده شد. قذافی از حامیان شرکت آُپیک بود که تور پان‌آفریکان برای ایالات متحده آفریقا را رهبری کرد. پس از بمباران لیبی در سال 1986 میلادی و تحریم‌های اقتصادی بر ضدّ این کشور از سوی سازمان ملل، تغییراتی در رفتار لیبی صورت گرفت. این تغییرات عبارتند از: برقراری روابط قتصادی و همکاری‌های امنیتی نزدیک با غرب، همکاری و شرکت در بررسی پرونده حمایت لیبی از تروریسم؛ پرداخت غرامت به بازماندگان حوادث تروریستی منتسب لیبی؛ کنار نهادن برنامه دستیابی به سلاح هسته‌ای. مجموعه این تغییر رفتارها منجر به برداشته شدن تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه لیبی در سال 2003 میلادی شد.



ادامه مطلب ...

آنتی‌وار مطرح کرد:
اثبات نقش منافقین در طرح ترور سفیر عربستان برای آمریکا گران تمام خواهد شد

خبرگزاری فارس: یک پایگاه تحلیلی آمریکایی با بررسی اتهامات وارد شده از سوی واشنگتن به ایران مبنی بر طرح ترور سفیر عربستان نوشت که اثبات دست‌داشتن منافقین در این اقدام برای آمریکا بهای گرانی خواهد داشت.

 

 به گزارش فارس به نقل از پایگاه تحلیلی آمریکایی"آنتی وار"، دولت ایران "غلام شکوری"-عضو فرضی سپاه قدس- که جهت ترور سفیر عربستان در واشنگتن به یک شهروند آمریکائی به نام "منصور ارباب" کمک کرد را متهم به عضویت در گروهک تروریستی مجاهدین خلق کرد. وزارت خارجه آمریکا نیز نام این گروه مخالف دولت ایران را در لیست سازمان تروریستی قرار داده است. در ادامه روزنامه دولتی "ایران تایمز" نیز نوشت که  پلیس بین‌الملل (اینترپل) شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد شکوری در اردوگاه اشرف به سر می‌برده است.

بر اساس این گزارش،این ادعا اگر صحت داشته باشد به این معنی خواهد بود که دولت ایران از اتهام ترور مبرا خواهد شد.به عبارتی گروه مجاهدین که به دنبال سرنگونی دولت ایران و در فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا است، هدف این اتهام قرار می گیرد.از طرفی اگر ادعاهای ایران درست باشد به این معنی خواهد بود که پاسخ آمریکا به ایران در ارتباط طرح ترور، بر مبنای شواهد غلطی بوده است و ایالات متحده کاملا به اشتباه علیه دولت ایران که هیچ دخالتی در این ماجرا نداشته طرح  اتهام کرده است.

این پایگاه تحلیلی نوشت که برای هر فرد عاقلی در رابطه با صحت روایت رسمی وزارت دادگستری و دولت "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا شک‌ و تردیدهای بسیاری وجود دارد. به عنوان مثال، هیچ گواهی از همدستی دولت ایران در این طرح ارائه نشده است و این اتهام کلا از ویژگی‌های سپاه قدس به دور است. از جمله اینکه چرا باید سپاه قدس آدم سفیهی مانند ارباب‌ را برای این کار انتخاب کند؟ ضمن اینکه سپاه برای انجام این عملیات هیچ انگیزه‌ای ندارد و...
اما اگر این اتهام متوجه منافقین شود این معما حل خواهد شد. از طرف دیگر ما باید منتظر ارائه شواهدی در این رابطه از جانب ایران بمانیم زیرا که ایران تنها اتهاماتی را متوجه این گروه کرده است اما اگر شواهدی ارائه شود که شکوری عضو مجاهدین است، در آن صورت انجام چنین عملیات پیش‌پا افتاده و خطرناکی بیشتر با خصوصیات سازمان مجاهدین همخوانی دارد و واضح خواهد بود که آنها فرد کودنی چون ارباب را انتخاب کنند. چرا که (مجاهدین) باید آدم سفیهی را پیدا می‌کردند تا باور کند که آنها واقعا سپاه قدس هستند. 

معمای بعدی در رابطه با انگیزه اجرای طرح هم حل خواهد شد. مجاهدین می‌خواستند با این کار آمریکا را به جنگ با ایران بکشانند تا به آرزوی دیرینه خود یعنی سرنگونی رژیم ایران برسند و بتوانند خود قدرت را به چنگ آورند.
 
اما اگر مجاهدین واقعا مسوول این طرح ترور باشد، مهم‌تر از همه چیز برای تعداد زیادی از رهبران سرشناس آمریکا که از سازمان مجاهدین حمایت کرده‌اند گران تمام خواهد شد. به عنوان مثال "هووارد دین"، فرماندار پیشین "ورمونت" و رئیس کمیته ملی حزب دموکرات، "رودی جولیانی" فرماندار پیشین "نیویورک"، "تام ریج" وزیر پیشین امنیت ملی، "لی هامیلتون" رئیس سابق کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا، "بیل ریچاردسون" سفیر پیشین آمریکا در نیویورک، "میت رومنی" مشاور انتخاباتی فرماندار سابق "ماساچوست" و نامزد برجسته‌ی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری و تعداد بسیاری دیگر از رهبران آمریکا از حامیان جنگ طلب سازمان مجاهدین خلق هستند. حال اگر مجاهدین اقدام به عملیات تروریستی در خاک آمریکا و همچنین به ترغیب آمریکا به جنگ با ایران پرداخته باشند، آیا این افراد به نوعی مسوول این کار نخواهند بود؟ 

در دیدار فدایی و زاکانی مطرح شد
آیت‌الله مصباح : لیدر و رهبر جبهه پایداری نیستم ولی به آنها مشورت می‌دهم

خبرگزاری فارس: دو تن از اعضای جبهه متحد اصولگرایان با آیت الله مصباح یزدی پیرامون وحدت میان اصولگرایان دیدار کردند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی مشرق با اعلام این خبر افزود: ظهر دیروز آقایان زاکانی و فدائی با آیت الله مصباح یزدی دیدار کرده و گزارشی را از روند کاری کمیته 8+7 برای ایشان بیان کردند.

این منبع آگاه در ادامه تصریح کرد: در این دیدار دو عضو کمیته 8 +7 از آیت الله مصباح خواستند اعضای جبهه پایداری را توصیه به وحدت و پیوستن به کمیته 8+7 نمایند.

به گفته این منبع آگاه، آیت الله مصباح در پاسخ به این درخواست اعلام کردند"بنا به ضرورتی که احساس می کردم از جبهه پایداری حمایت کردم چون اعضای این جبهه افراد خوبی هستند و می خواهند که کارها درست شود ولی این به آن معنا نیست که بنده لیدر و رهبر این جبهه هستم و لزوما اینطور نیست که هر حرفی که بنده بزنم اعضای این جبهه قبول کنند، اما از این جبهه حمایت می کنم و به آنها مشورت می دهم."

این منبع آگاه ادامه داد: آیت الله مصباح همچنین بیان کرد "من حمایت خود را از این جبهه کرده ام، ولی شما با همدیگر رفیق بوده و در مجلس باهم بوده اید، پس بروید این مساله را حل و فصل کنید."

پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:اجلاس,20,وال, :: 14:34 ::  نويسنده : خبرنگار

در آستانه اجلاس جی 20؛
سازمان دهندگان قیام وال‌استریت: خود را برای لحظه "تحریر" آماده کنید

خبرگزاری فارس: در آستانه اجلاس سران جی20، سازمان‌دهندگان قیام وال‌استریت در تلاش‌اند تا با ارسال ایمیلی برای فعالان قیام تحت عنوان "آیا برای لحظه تحریر آماده‌اید؟"، تظاهراتی را در تمام جهان سرمایه‌داری برگزار کنند.

 

به گزارش فارس به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی کامن‌دریمز، 29 اکتبر سال جاری میلادی از سوی فعالان قیام وال‌استریت به عنوان روز جهانی تظاهرات بعدی اعلام شده است که مصادف با برگزاری اجلاس جی 20 در فرانسه است.
 
 
بنابراین گزارش، سازمان‌دهندگان این قیام که اولین بار از روزنامه ابداسترز کانادا به عنوان تریبون خود استفاده کرده بودند، بار دیگر از همین تریبون اعلام کرده‌اند که روز 29 اکتبر را به روز تظاهرات در سراسر جهان سرمایه‌داری بدل خواهند کرد.
 
 
برنامه اصلی در این روز طرح این تقاضا است کهب اید یک درصد جمعیت سرمایه‌دار در این کشورها مالیاتی سنگین‌تر را بپردازند و از این مالیات نیز به مثابه مالیات رابین‌هودی یاد شده است. در این طرح سرمایه‌داران باید بخشی از 1.3 تریلیون دلاری را در دست دارند و به گردش درمی‌آورند بپردازند.
 
 
در ایمیلی نیز که برای حدود 90 هزار فعال فرستاده شده است، این سوال از فعالان مطرح شده که "آیا برای لحظه "تحریر" آماده‌اید؟" این سوال دقیقا به قیام مردم مصر اشاره دارد که در منیدان تحریر به پیروزی رسید و نشانگر تاثیرپذیری قیام وال‌استریت از موج بیداری اسلامی است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که نوعی از بیداری در میان جوامع غربی بر ضد نظام سرمایه‌داری در حال شکل گرفتن است.
 
 
29 اکتبر سران جی 20 در فرانسه گرد هم می‌آیند تا به سیاست‌گذاری بپردازند و این در شرایطی است که غرب با بحران جدی اقتصادی مواجه است. همزمانی این اجلاس با قیام وال‌استریت به آن حساسیت بیشتری می‌بخشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس:
مدارس کشورهای پیشرفته 2 روز تعطیل است/مشکل ناهار دانش‌آموزان حل شود

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مدارس کشورهای پیشرفته دو روز در هفته تعطیل است، گفت: در طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها باید مشکل ناهار دانش‌آموزان حل شود.

سعدالله نصیری قیداری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس«توانا» با اشاره به طرح تعطیلی پنج‌شنبه مدارس گفت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جلسات متعددی درباره این طرح گذاشته‌اند؛ طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس از جمله طرح‌های پیشنهادی آموزش‌ و پرورش است‌ که وقت زیادی از مجلس برای آن صرف شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، به موافقت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با کلیات این طرح اشاره کرد و افزود: مجلس با کلیات این طرح به شرطی موافق است که برنامه معین و تعریف‌شده‌ای برای دانش‌‌آموزان در روزهای دیگر هفته تعریف و اجرا شود.

وی با اشاره به تعطیلی دو روزه دانش‌آموزان در سایر کشورها به ویژه کشورهای پیشرفته گفت: دانش‌‌آموزان در سایر کشورها از 8 صبح تا 4 بعدازظهر در مدرسه حضور دارند و در این بین هم وعده ناهار را در مراکز آموزشی صرف می‌کنند و هم تکالیف خود را در مدرسه انجام می‌دهند و در هنگام مراجعت به خانه فقط به استراحت می‌پردازند.

نصیری قیداری در همین رابطه ادامه داد: اگر دانش‌آموز 7،6 ساله‌ای بخواهد تا ساعت 2 بعدازظهر خسته و گرسنه در مدرسه بماند و بعد از مراجعت به خانه هم یک یا دو ساعت را صرف انجام تکالیف خود کند، دیگر رمقی برای بازگشت به مدرسه در فردای آن روز ندارد.

وی به نظام سابق آموزشی کشور اشاره و تصریح کرد: در گذشته مدارس دونوبته بود و دانش‌آموزان تا ظهر در مدرسه حضور داشته و برای صرف ناهار به منازل خود مراجعت می‌کردند و پس از آن به مدرسه برگشته و تا عصر در مراکز آموزشی بودند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در صورتی با طرح تعطیلی پنج‌شنبه مدارس موافق هستند که یا روند سابق آموزشی کشور (دوشیفته‌بودن) اجرا شود یا مدارس بتوانند به دانش‌آموزان ناهار دهند چون کلاسی که معلم ‌و دانش‌آموزش خسته و گرسنه باشند، کلاس نمی‌شود.

وی اکثر طرح‌های اجرا شده توسط وزیر آموزش ‌و پرورش را مفید دانست اما بر ادامه بحث درباره موضوع تعطیلی پنج‌شنبه مدارس تا مشخص شدن کامل جزییات تأکید کرد.

شایسته است این تبادل را برای اسراییل هزینه بنامیم تا ارزش زندگی.

*سیدمرتضی نعمت زاده


آزادی 1027 اسیر فلسطینی در مقابل گیلاد شالیت، سرباز اسراییلی که در دو مرحله صورت می گیرد، نتیجه فرآیندی است که بیش از 5 سال به طول انجامید که البته این روند طولانی به دلیل عدم پذیرش شروط حماس از سوی اسراییل بود. لذا پذیرش این شروط، پیروزی بزرگی را برای حماس رقم زد و در واقع افسانه ارتش شکست ناپذیر و یا کشور شکست ناپدیر(اسراییل) با این اتفاق فرو ریخت و اسراییل مجبور شد به خواست حماس تن دهد. اعتراف و اذعان به این واقعیت نیز در اظهارات مقامات اسراییلی قابل رویت بود و خشم افراطیون اسراییلی نیز متعاقب این اقدام گواه بر این واقعیت.
تلاش های زیادی از سوی طرف اسراییلی صورت گرفت تا از راههای مختلف شالیت آزاد شود. حملات پراکنده، جنگ 22 روزه و همچنین ادامۀ محاصره غزه از ترفندهایی بود که اسراییل در این راه به کار برد.
اسراییل حتی پس از پذیرش مبادله، تصمیم داشت تا اسرای آزاد شده را به خارج از فلسطین تبعید کند، اما این امر با مقاومت حماس محقق نشد. همچنین اسراییل حاضر نبود فلسطینیان اراضی 1948 که دارای تابعیت اسراییلی هستند را در طرح آزادسازی قرار دهد و مدعی بود که این اسراء، شهروندان اسراییلی هستند و کسی نباید دربارۀ آنها تصمیم بگیرد، اما پافشاری و ایستادگی فلسطینیان باعث شد که اسراییل این مسئله را بپذیرد.
اسراییل در خصوص افرادی که از قدس دستگیر شده بودند نیز مقاومت می کرد. علاوه بر این تلاش می کرد که از آزاد کردن زندانیانی با احکام حبس طولانی مدت و یا ابد سر باز بزند، اما فلسطینیان باز هم این مسئله را بر اسراییل تحمیل کردند که این خود پیروزی بزرگی است.
اینکه چرا این اتفاق در این مقطع فعلی رخ داد واقعیت آنست که تبادل زندانیان برآیند عوامل مختلفی است که سبب شد این روند در چنین زمانی به نتیجه برسد. مهمترین مسائلی که در این زمینه دخیل بوده را باید در چند عامل دانست.
اول اینکه انقلابات عربی معادلۀ قدرت در منطقه را به نفع فلسطینیان تقویت کرده و دوم اینکه آشتی ملی میان فلسطینیان (فتح و حماس) گام مهمی بود که به تحقق این هدف کمک کرد. هر چند این آشتی هنوز نهادینه و کامل نشده اما به هر حال اتفاق نظر در این زمینه نقش مهمی در آزادی فلسطینی ها داشت.
امید است که این اتفاق پیامدهای مثبتی را در ابعاد داخلی و منطقه ای به دنبال داشته باشد. پیروزی فلسطینیان در این جریان می تواند سبب تقویت مقاومت و همچنین وحدت و یکپارچگی بیشتر فلسطینیان شود. از سویی افکار عمومی فلسطینیان تا حد زیادی تحت الشعاع این اتفاق بود. لذا فتح و حماس هر دو باید خود را در مقابل خواست و ارادۀ مردم مسئول دانسته و به آن پاسخ دهند.
واقعیت اینست تا زمانی که وحدت لازم میان جریان های فلسطینی وجود نداشته باشد، هیچ ضمانت اجرایی در کار نیست. این مسئله می تواند امتیاز مثبتی برای فلسطینیان در روند مذاکرات صلح باشد. تبادل اخیر ثابت کرد که این مذاکره نیست که راه را باز می کند، بلکه تا زمانی که فلسطینیان قدرتمند نباشند، حتی مذاکره نیز کاری را از پیش نمی برد.
در نهایت اینکه غالبا گفته می شود تبادل صورت گرفته، تبادلی نابرابر بوده و این امر بیانگر اهمیتی است که مقامات اسراییلی برای زندگی و جان شهروندان خود قائل اند، اما این واقعیت را نباید از نظر دور داشت که اسراییل ناگزیر به پرداخت هزینه های اینچنینی برای شهروندان خود است. در واقع شایسته است این تبادل را برای اسراییل هزینه بنامیم تا ارزش زندگی. چرا که شهروند و یا سرباز اسراییلی برای ایستادن در مقابل مقاومت فلسطینی به انگیزه ای قوی نیاز دارد. اگر اسراییل چنین هزینه ای را نپردازد سربازی وجود نخواهد داشت که به جنگ با فلسطین برود. خصوصا اینکه در اکثر کشورهای جهان از جمله اسراییل، عصر ایدئولوژی به پایان رسیده و مقامات این رژیم دیگر پتانسیل تزریق ایدئولوژی به جامعۀ خود را ندارد تا به سربازان انگیزۀ فداکاری بدهند. در حالی که این معادله برای طرف فلسطینی کاملا بالعکس است. آنها انگیزه بسیار بالایی برای مقاومت و فداکاری داشته و ثابت کرده اند که از هیچ تلاشی برای حصول به هدف کوتاهی نمی کنند.لذا این نابرابری را نباید به اعتبار ارزش یک اسراییلی دانست، بلکه باید هزینۀ دولت برای یک اسراییلی تلقی کرد

هیأت وزیران، پس از تشکیل جلسه ویژه در استان کرمانشاه، شب گذشته به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی رسید و گزارش تصمیم ها و تدابیر دولت را برای حل مسائل و مشکلات استان و شتاب گرفتن روند توسعه این منطقه ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، حل مشکلات استان کرمانشاه را نیازمند اهتمام کامل، کار فوق العاده و تدابیر ویژه دولت خواندند و با تشکر از توجه دولت به مسائل این منطقه تأکید کردند: باید با جدیت و تحرک تمام، وارد میدان خدمت به مردم عزیز این استان شد تا وضع منطقه جهش محسوسی پیدا کند.
ایشان "ضرورت خدمت به مردم سراسر کشور"، "شور و صفا و صمیمیت خاص مردم استان" و "عقب ماندگی اکثر شاخص های منطقه از متوسط کشوری" را سه دلیل عمده برای اهتمام ویژه دولت به حل مسائل استان برشمردند و خاطرنشان کردند: کارهای خوبی در منطقه انجام شده است اما تا رسیدن استان کرمانشاه به نقطه ای که شایسته‌ی این مردم شریف است فاصله فراوانی وجود دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای، نگرانی و دغدغه مسئولان را درباره انجام دادن کامل وظایف خود در قبال مردم، امری ضروری و پسندیده خواندند و افزودند: دولت کارگروه ویژه ای برای پیگیری مستمر اجرای مصوبات خود در خصوص استان کرمانشاه تشکیل دهد و استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس نیز با محوریت نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، به جد پیگیر اجرای این مصوبات باشند تا وضع مردم منطقه، تکانی جدی بخورد.
ایشان، اشتغال را مسئله اصلی استان کرمانشاه برشمردند و با فراخواندن مسئولان به همت مضاعف برای حل این مشکل خاطر نشان کردند: باید با فراهم کردن زمینه های لازم از جمله جذب سرمایه بخش خصوصی و ایجاد زیر ساخت های لازم در بخشهای کشاورزی، صنعتی و دیگر بخشها، مشکل بیکاری را حل و دغدغه اصلی مردم و جوانان استان را رفع کرد.
ایجاد کانالهای آبرسانی در مناطق اطراف سدهای استان، گسترش تجارت مرزی، افزایش صادرات و ترانزیت کالا، حل موانع جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی از جمله نکاتی بود که رهبر انقلاب در این دیدار بعنوان دیگر خطوط اصلی کاری دولت برای توسعه استان کرمانشاه بیان کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اولویت بندی حقیقی نیازهای استان و پرهیز از پرداختن به مسائل غیر اصلی، افزودند: به گونه ای برنامه ریزی کنید که سرمایه‌های مورد نیاز طرح های مصوب، حتماً تأمین شود و از هم اکنون بتوان روی آنها حساب کرد.
رهبر انقلاب با اشاره به انگیزه فراوان دولت برای کار و تلاش، به دست اندرکاران قوه مجریه توصیه کردند: تا روز آخر، با همین انگیزه به خدمت مشغول باشید و اجازه ندهید بحث دو سال پایانی کارِ این دولت و رو به پایان بودن دوران مسئولیت بر تلاشهای شما اثر منفی بگذارد.
ایشان مردم داری و گشاده رویی در برخورد با مردم را شرط لازم مسئولیت و خدمتگذاری در نظام اسلامی خواندند و با اشاره به اقدام خانم محجبه بسیجی در تقدیم مدال طلای مسابقات جهانی وشوو افزودند: قشرهای مختلف مردم استان که با روحیه صفا و جوانمردی به کار و تلاش مشغولند شایسته بهترین خدمات هستند.
در آغاز این دیدار که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، نمایندگان مردم استان و مسئولان محلی برگزار شد،  معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد جلسه عصر امروز هیأت وزیران در کرمانشاه 140 مصوبه ویژه داشته است که با اجرای آنها، توسعه استان شتاب قابل توجهی خواهد یافت.
تخصیص اعتبار ویژه برای اشتغال زایی، تأمین آب کشاورزی، اجرای طرح های زیر دست سدها، تکمیل راه آهن غرب کشور تا مرز، توسعه زیر ساختهای صنعتی،‌ بودجه ویژه برای طرح های محرومیت زدایی، تأسیس دانشگاه جامع و بین المللی غرب کشور، توجه به بازارچه های مرزی،‌ اجرای صدها طرح عمران شهری و روستایی،‌ تجهیز دانشگاههای استان و طرح های فرهنگی و آموزشی از مهمترین نکاتی بود که معاون اول رئیس جمهور در تشریح طرح های مصوب دولت برای استان کرمانشاه، ‌بیان کرد.
 رحیمی افزود: کارگروه ویژه ای از اعضای هیأت دولت با مسئولیت معاون اول تشکیل می شود تا ساز و کارهای لازم برای اجرایی شدن سریع مصوبات را فراهم و اجرای کامل آنها را پیگیری کند. 

چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:سیاسی, :: 11:1 ::  نويسنده : خبرنگار

روزنامه تهران امروز نوشت:

عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران از افزایش 10 درصدی قیمت خرید و 15 درصدی نرخ اجاره بهای مسکن در سال آینده خبر داد. محمد علی ربانی با بیان اینکه دولت سال آینده برنامه‌ای برای توسعه مسکن‌مهر ندارد، افزود: به علت انجام تعهدات دولت در روند اجرایی مسکن مهر تا پایان سال جاری قیمت مسکن در حال حاضر تثبیت شده است. وی ادامه داد: با توقف اجرای توسعه مسکن‌مهر در سال آینده به علت افزایش حجم تقاضا نرخ مسکن افزایش خواهد یافت. وي با تاكيد بر اينكه به علت انجام تعهدات دولت در روند اجرایی مسکن‌مهر تا پایان سال جاری قیمت مسکن در حال حاضر تثبیت شده است گفت: با افزایش قیمت تمام شده مسکن‌مهر در سال جاری نرخ مسکن در بخش خرید و فروش هم اکنون تثبیت شده است.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با اشاره به افزایش 25 درصدی نرخ اجاره بهای مسکن گفت: به علت عدم ارائه مسکن‌مهر در نیمه نخست سال جاری شاهد نوسان قیمت در بخش خرید و فروش مسکن بودیم. اين در حالي‌است كه برخي كارشناسان هشدار مي‌دهند كه در سال آينده به دليل وجود حجم انباشته تقاضا قيمت مسكن تا 50 درصد افزايش داشته‌باشد. به عقيده آنها در سال گذشته و سال جاري به مقدار لازم مسكن به متقاضيان عرضه نشده‌ و مسكن‌مهر هم جوابگوي حجم وسيع متقاضيان نبوده‌است. بنابراين در سال جاري اين حجم شديد متقاضي به بازار مسكن وارد خواهد شد و به افزايش قيمت مسكن‌ خواهد انجاميد. يكي ديگر از دلايلي هم كه كارشناسان براي افزايش قيمت مسكن عنوان مي‌كنند شكست مسكن‌مهر در ايجاد آرامش در بازار مسكن و افزايش قيمت ساخت پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌هاست. از همين‌رو با افزايش قيمت ساخت و ساز احتمال مي‌رود كه در سال جاري قيمت مسكناز 10 تا 25 درصد افزايش‌را تجربه كند.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو به فرافکنی‌های غرب در مورد اتهام ترور سفیر عربستان به ایران پاسخ داد.

علی‌اکبر صالحی در ابتدای این برنامه رادیویی با اشاره به ضعف این سناریوی اتهام افکنی، اظهار داشت: درصد بالایی از مردم عربستان به این سناریوی تصنعی واقفند و می‌دانند که این پوششی بر شکست‌های آمریکا در داخل و خارج است.
گزیده سخنان وی را به نقل از فارس بخوانید:
* جمهوری اسلامی ایران یک نظام اخلاقی دارد و ما در مدت زمانی که از انقلاب گذشته است همواره قربانی ترور بوده‌ایم که با توجه به بیداری اسلامی در منطقه و نیز دو کنفرانس بیداری اسلامی و انتفاضه فلسطین که در ایران برگزار شد، هدف غرب تخطئه کردن این دو همایش بزرگ بوده است.
* احتمال وقوع برخی عواقب حقوقی برای این اتهام باطل وجود دارد. سیاست از جنس نرم افزاری است و ما نظامی نیستیم که حرکت نظامی انجام دهیم بلکه براساس عزت و حکمت و مصلحت اقدام به تعامل با سایر کشورها خواهیم کرد.
* ما به زودی تمام اتهام زنندگان به ایران را به شرمساری خواهیم کشاند. اینها می‌خواهند که ایران در مدار امیال سیاسی آنان باشد اما کشور ما 32 سال هزینه استقلال خود را پرداخته است.
* ما مشکلی با عربستان نداریم و مشکل ما درباره تفسیرهای جداگانه‌ای است که هر کدام از ما در خصوص تحولات منطقه داریم. امیدواریم سعودی‌ها با رعایت تمامی جوانب احتیاط به این موضوع بپردازند چون دشمن همواره می‌خواهد بین کشورهای منطقه تفرقه ایجاد کند. سعودی‌ها هم عاقل تر از آن هستند که وارد این بازی سیاسی شوند.

 جلیل شرکاء، مدیرعامل بانک ملی در دوران پیروزی انقلاب، در نامه ای که از سوی سایت اقتصادایرانی منتشر شده، نوشته است:

آقاى خاورى،نمى دانم الان کجاهستيد وچه مى کنيد اما چون من وشما کما بيش در موقعيتى مشابه هم قرار گرفته ايم وآن موقعيت هاخطير وسرنوشت ساز بوده است لازم ديدم نکاتى راازباب نصيحت وتجربه به شمايادآورى کنم،شايد به کارتان بيايد.اين نکات پندواندرز اخلاقى نيست،سرزنش هم نيست .هرچند اين روزها به هر دوى آن بسيار نياز داريد اما اين نکات صرفا بيان تجربه هايى است که شخصا داشته ام ولازم ديدم باشما به اشتراک بگذارم تا بهتر بدانيد چه بايدبکنيد.
من دردوران بسيار مشکلى درست يکسال قبل از پيروزى انقلاب اسلامى مديرعامل بانک ملى بودم.مى دانيد که آن روزها کشوردرچه شرايطى به سر مى بردوچه خطراتى در کمين يک بانک به عنوان جايى که پول زيادى در آن وجوددارد ،قرارداشت.شوروفضاى انقلابى همه جارا فراگرفته بودومن بايد علاوه بر مديريت اين فضا مراقب بانک وسرمايه هايش نيز مى بودم.روشن بود که باپيروزى انقلاب من نيز جزو مديران رژيم سابق محسوب شده وطبيعتا خطر در کمينم بود.همين جا بگويم که همسرمن آمريکايى الاصل است وپيش ازانقلاب کل خانواده وبچه هايم در آمريکا مقيم بودندوزندگى مى کردند.بااينکه خودم نه تابعيت ونه مجوز اقامت دائمى از آمريکاداشتم اما به خاطر مليت همسرم هيچ مشکلى براى ماندن در آمريکانداشتم.
 به خاطردارم درست يکماه قبل از پيروزى انقلاب و درحالى که نخست وزير وقت بااصرار خواهش کرده بود برسرکاربمانم براى حل برخى گرفتارى هاى بانک ملى به خارج سفرکردم.درآْن روزهاتجار نمى توانستند کارهاى بانکى خودرا به راحتى انجام دهندونقل وانتقال پول به مشکل برخورده بود. لازم بود اين مشکلات رفع شود لذا در حساس ترين دوران ممکن از کشور خارج شدم وجالب است کارم تازمانى که انقلاب پيروز شد طول کشيد.يعنى موقع پيروزى انقلاب -22 بهمن -من خارج از کشور بودم.حالا بايد چکار مى کردم؟منطقى ترين راه که همه پيشنهاد واصرارمى کردند ماندن در آمريکا بود.همه مى گفتند مگر نمى دانى چه خبراست؟رفتنت با خودت است وبرگشتنت با خدا!بمان وهمه چيزرا فراموش کن...
 باخودم خلوت کردم.نگاهى به سوابق بانک ملى وراهى که طى کرده تا به اينجارسيده انداختم،به خودم وهمکارانم فکرکردم وبعدشايد بزرگترين تصميم زندگى ام راگرفتم.به خودم گفتم من مديرعامل بانک ملى هستم وبايد اول ازهويت و کيان بانک،سپس از همکارانم وبعد از خودم دفاع کنم.پس بااولين پرواز به ايران برگشتم وبا طى تمام فراز ونشيب ها ومشکلات پيچيده وخطرناک بالاخره مى بينيد که الان سالم وسرحال وسرزنده ام وهيچ اتفاقى هم برايم نيفتاده است...



ادامه مطلب ...

خبرگزاری فارس: "رابرت دریفوس"، روزنامه‌نگار مستقل و مشهور آمریکایی در گزارشی با زیر سوال بردن اتهامات اخیر آمریکا بر ضد ایران تصریح کرد که سفیر عربستان در آمریکا در حدی نیست که ایران بخواهد برای کشتنش برنامه‌ریزی کند.

الجبير، سفير عربستان در آمريكا            
الجبير، سفير عربستان در آمريكا
-------------------------------

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دیپلمات، "رابرت دری‌فوس"، روزنامه‌نگار مستقل و مشهور آمریکایی در گزارشی با زیر سوال بردن اتهامات اخیر آمریکا بر ضد ایران تصریح کرد که سفیر عربستان در آمریکا در حدی نیست که ایران بخواهد برای کشتنش برنامه‌ریزی کند.
 
بنابراین گزارش، وی در مقاله خود با اشاره به اینکه سفیر عربستان در آمریکا فاقد هرگونه نسبت با خاندان سلطنتی این کشور است تصریح کرد که چنین شخصی ارزش آن را ندارد که ایران بخواهد با برنامه‌ریزی برای ترور وی خطرات مترتب بر آن را متحمل شود.
 
این روزنامه‌نگار معروف آمریکایی تاکید کرد که در تمام جهان به این نکته پی برده‌اند که توجیهات اطلاعاتی به‌کار گرفته شده از سوی آمریکا در خصوص این طرح مورد ادعا، به شکل خنده‌آوری ناکافی است.
 
صحبت به زبان غیر رمزآلود در خطوط تلفن بین ایران و آمریکا، نقل و انتقال پول به حساب غیرامن و تلاش برای استخدام یک کارتل بدنام مکزیکی از جمله مواردی است که از نظر این روزنامه‌نگار آمریکایی بسیار غیراحتیاطآمیز بوده و اصلا به سبک و سیاق انجام چنین طرحی نمی‌خورد و بیشتر شبیه به ادعایی مضحک است.
 
آمریکا ایران را متهم کرده است که تلاش کرده است سفیر عربستان را در آمریکا ترور کند و ایران نیز قاطعانه اتهام مزبور را رد کرده و تصریح کرده است که این اقدام در راستای ایجاد تفرقه بین کشورهای مسلمان منطقه صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش از تولید بازی رایانه‌ای عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی توسط نیروی هوایی ارتش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سید محمدرضا واحدی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در خصوص ساخت نخستین بازی رایانه‌ای ارتش تحت عنوان «مبارزه در خلیج عدن» که دموی آن در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال ارائه شده است، گفت: این بازی رایانه ای که با محوریت نیروی دریایی ارتش در مقابله با دزدان دریایی طراحی شده، از نظر موتور بازی، کیفیت گرافیک و جذابیت با نمونه‌های خارجی موجود در بازار رقابت خواهد کرد.

وی افزود: امروز در کشورمان صنعت بازی‌های رایانه ای و دیجیتالی خوشبختانه رشد خوبی داشته است و ما با یک نگاه فرهنگی به این مقوله تصمیم گرفتیم تا از مأموریت‌های جذاب ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریا، آسمان و زمین الگو گیری کرده، بازی‌هایی متناسب با هیجانات کودکان و نوجوانان تولید کنیم.

واحدی با اشاره به اینکه دومین بازی رایانه‌ای ارتش در عرصه افتخارات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و بزودی در قالب پروژه «دفاع» کلید خواهد خورد، افزود: پیش بینی این پروژه برای 14 بازی رایانه ای است که مبارزه در خلیج عدن اولین نمونه آن بود و یکی دیگر از بازی‌های تدوین شده در قالب پروژه «دفاع» در رابطه با افتخار آفرینی نیروی هوایی ارتش در به زمین نشاندن هواپیمای حامل عبدالمالک ریگی و دستگیری این شرور است که سال آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسین افتخاریان، گفت: امسال در شش روز اول ثبت‌نام 18 هزار زوج ثبت‌نام کردند که ما پیش‌بینی می‌کنیم آمار به 50 تا 60 هزار نفر برسد. 

وی افزود: امسال یکی از رویکردها و برنامه‌های ستاد ازدواج دانشجویی در سفرهای زیارتی مشهد این است که محتوای کارگاه‌ها، همایش‌ها و برنامه‌ها را غنی‌تر و پربارتر کنیم.

وی با بیان اینکه در سفرهای مشهد مقدس 90 درصد از دانشجویان اظهار رضایت‌مندی از کارگاه‌ها و کلاس‌ها و برنامه‌های رفاهی این دوره داشته‌اند، خاطرنشان کرد: آقایان دانشجو از برنامه‌های معنوی، فرهنگی، کارگاه‌های معرفت‌افزایی و مشاوره‌ای که تاکنون برگزار شده راضی بوده‌اند، چرا که معمولاً آقایان دانشجو اقبال کمتری نسبت به برنامه‌های فرهنگی دارند.

رئیس اداره طرح‌های ملی و جشنواره‌های سراسری درباره نحوه دریافت آمار از دانشجویان گفت: اداره ازدواج برای بالا بردن سطح برنامه‌های خود در این مراسم و دوره‌های سفر به مشهد مقدس با ارسال پیامک و از نظرسنجی‌های کتبی نظرات موافق و مخالف دانشجویان را به طور مداوم بررسی و جمع‌آوری می‌کند.

وی افزود: از امسال زوج‌های دانشجویی که از استان‌هایی با مسافت طولانی از مشهد قرار دارند، زمان اقامتشان در مشهد بیشتر خواهد بود.

افتخاریان تصریح کرد: طرحی از سوی ستاد ازدواج در حال بررسی است که زوج‌هایی که حافظ حداقل یک جز از قرآن‌کریم باشند از سوی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها کمک هزینه اعزام به مشهد دریافت کنند که آیین‌نامه این برنامه متعاقباً از طریق سایت ازدواج و دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس اداره طرح‌های ملی و جشنواره‌های سراسری نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از دانشجویان برای اولین بار است که به سفر مشهدمقدس مشرف می شوند، در حال رایزنی با دستگاه‌های مساعدت‌کننده در این برنامه هستیم تا بتوانیم حمایت مالی این دستگاه‌ها را برای دریافت کمک هزینه مالی دانشجویانی سفراولی به  مشهد را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: زمان احتمالی اعزام‌ها از ابتدای بهمن است و در صورت تصمیم‌گیری نهایی در آن رابطه بعد از مشخص شدن آمار زوج ها و تأیید مدارک‌شان از سوی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها زمان سفر زوج‌ها متعاقباً اعلام می‌شود. 

افتخاریان اظهار داشت: برنامه‌ریزی فرهنگی برای برگزاری جشنواره های صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه ، آشنایی با احکام اسلامی آثار شهید مطهری و مهارت‌های زندگی در سفرهای زیارتی زوجین در حال اجراست.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 61 هزار زوج در این مراسم شرکت کرده‌اند که حدود نیمی از آنها در سفر مشهد شرکت کرده‌اند. 

ثبت‌نام 18 هزار زوج برای ازدواج دانشجویی/پیش‌بینی ثبت‌نام تا 120 هزار نفر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره طرح‌های ملی و جشنواره‌های سراسری نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از ثبت‌نام 18 هزار زوج دانشجو برای ازدواج دانشجویی خبر داد.

رهبری - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکیدکردند: جمهوری اسلامی به معنای مردم سالاری اسلامی است که لازمه آن نقش آفرینی واقعی مردم در همه عرصه ها و استفاده غیر صوری از ظرفیت مردم است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، در دومين روز از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به كرمانشاه، صبح امروز(پنج شنبه) خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران و جانبازان در فضايي معطر به عطر شهدا و ياد و خاطره جانفشاني آنان، با حضرت آيت الله خامنه اي ديدار كردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين مراسم، ديدار با خانواده هاي شهدا، ايثارگران و جانبازان را يكي از با عظمت ترين ديدارها دانستند و تأكيد كردند: روحيه ايثارگري نجات بخش يك كشور و ملت است و هيچ جامعه اي بدون روحيه ايثارگري به عزت و عظمت نمي رسد.
ايشان با تأكيد بر اين كه يكي از ابعاد و جهات روحيه ايثارگرانه، شناخت نياز لحظه و عمل به وظيفه است، افزودند: كيمياي هوشمندي و موقعيت‌شناسي شهداء و ايثارگران، نقطه برجسته اي است كه بعنوان يك درس بزرگ، همواره مورد نياز كشور است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، بروز غفلت در جامعه و تشخيص ندادن نياز لحظه را نتيجه استفاده نكردن از ظرفيت عظيم مردم دانستند و خاطرنشان كردند: حصار مستحكم در دفاع از هويت و عزت يك ملت و نجات كشور از توطئه ها، در گرو آگاهي مردم و نقش دادن آگاهانه به آنان است.
حضرت آيت الله خامنه اي تصريح كردند: نظام ايران، جمهوري اسلامي به معناي مردم سالاري اسلامي است كه لازمه آن نقش آفريني واقعي مردم در همه عرصه ها و استفاده غير صوري از ظرفيت مردم است.
ايشان با تجليل از صبر و بصيرت خانواده هاي شهدا، ايثارگران و جانبازان، خاطرنشان كردند: صبر و بصيرت يگانه عامل رسيدن به قله ها است و اگر ملتي داراي اين دو ويژگي ممتاز بود، قطعاً در تشخيص هدف ها و مسير رسيدن به اين هدف ها دچار ترديد و سردرگمي نخواهد شد.
رهبر فرزانه انقلاب اسلامي با يادآوري نگاه بصير و نافذ امام راحل (ره) افزودند: هنگامي كه همه چيز در ظاهر نااميد كننده و غير قابل دست يافتني بود، امام بزرگوار (ره) سخن از اميد و پيشرفت و موفقيت مي گفتند و در نهايت هم، همه ناباورانه، شاهد تحقق اين سخنان بودند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به پيچيده تر شدن تحولات و مسايل، هوشمندي و وظيفه‌شناسيِ به هنگامِ نياز را بسيار ضروري خواندند و تأكيد كردند به لطف خداوند امروز هوشمندي مردم متعهد، مؤمن و معتقد ايران و پايبندي آنان به آرمان ها بسيار زياد است.
در ابتداي اين ديدار تعدادي از خانواده هاي شهدا و جانبازان، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس، حماسه سرايان و فرزندان شهدا در استان كرمانشاه مطالب، اشعار و دل نوشته هايي را در خصوص دوران دفاع مقدس و مقام شهدا قرائت كردند.
مسعود زريبافان رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز در اين ديدار گزارشي از آمار شهدا، جانبازان و آزادگان استان كرمانشاه ارايه كرد.

دیپلماسی - هر روز که از کلید خوردن پروژه جدید امریکا علیه ایران می گذرد ابعاد جدیدی از فضاحتی که به زودی دامن آمریکا را خواهد گرفت مشخص می شود.

علی اکبر صالحی، وزیر خارجه کشورمان روز گذشته با اشاره به اینکه ادعای دست داشتن ایران در برنامه ریزی برای ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا سناریویی ناشیانه است پیش بینی کرده بود آمریکا مجبور خواهد شد در آینده از ایران عذرخواهی کند.
وزیر دادگستری آمریکا در حالی مدعی است که یک آمریکایی ایرانی تبار به نام منصور ارباب سیار به اتهام توطئه برای ترور عادل الجبیر، سفیر عربستان در ایالات متحده، بازداشت شده که این فرد تا پیش از این در مراسم های ضد ایرانی که در نیویورک برگزار می شود حضوری فعال داشته است.

سرپرست حجاج ایرانی پس از ورود به مدینه:

شایعاتی در خارج و داخل کشور پخش کرده‌اند که ایرانی‌ها برنامه‌های ویژه‌ای در حج دارند 

حج - حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر ـ نماینده‌ی ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ و علی لیالی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ بعدازظهر دیروز با استقبال رییس شورای عالی حج عربستان، سفیر و سرکنسول ایران در عربستان به فرودگاه مدینه وارد شدند.

 

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرآنلاين به سرزمين وحي، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر، پس از ورود به فرودگاه مدينه و در حالي‌ كه جمعي از مسؤولان بعثه‌ي مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت او را در اين سفر همراهي مي‌كردند، در جمع خبرنگاران اعزامي به حج حاضر شد و گفت: تلاش‌هاي چند ماهه دست‌اندركاران حج اكنون به نتيجه رسيده است و امروز زائران منظم به مدينه و جده وارد مي‌شوند.

 
وي افزود: در چند روز گذشته شرايط مطلوب بوده و زائران با هيچ ‌گونه مشكلي در عربستان مواجه نشده‌اند.
 
سرپرست حجاج ايراني با بيان اين‌ كه فضاي حج امسال مشخص و شفاف است، ادامه داد: اميدواريم همه‌ زائران با رعايت مصالح جمهوري اسلامي و كشور ميزبان، حجي آرام را بگذرانند و با انجام اعمال مقبول به وطن بازگردند.
 
قاضي‌عسكر با اشاره به شعار حج امسال «وحدت، بيداري و مسؤوليت اسلامي»، گفت: درخواست ما از عموم مردم اين است كه مسائل مطرح در اين شعار را رعايت كنند تا همان‌طور كه توصيه‌ي امام (ره)، همواره راه حل ما بوده است، در اين مكان مقدس به مسائل عبادي و ارزش‌هاي اخلاقي و ديني بيشتر توجه شود.
 
او هم‌چنين به زائران توصيه كرد: به نكاتي كه در فرمايشات مقام معظم رهبري درباره‌ي حفظ وحدت مطرح شده است نيز توجه داشته باشند.
 
نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت ادامه داد: نكته‌ي مهمي كه بايد به آن توجه كرد اين است كه در آستانه‌ي حج، فتنه‌هايي آغاز شده است كه نشان مي‌دهد دشمنان از وحدت و رفتار وحدت‌گرايانه‌ي ما متاثر شده‌اند.
 
وي افزود: شايعاتي در خارج و داخل كشور پخش كرده‌اند كه ايراني‌ها برنامه‌هاي ويژه‌اي در حج دارند و از اين رهگذر دنبال ايجاد فتنه هستند؛ اما بايد بگوييم ايراني‌ها همان‌طور كه در گذشته ثابت كرده‌اند حج‌شان نمونه و در مسير معنويت و گرايش به وحدت بوده است. برنامه‌هاي ما هم كاملا مشخص و منظم است.
 
قاضي‌عسكر بيان كرد: اميدوارم بتوانيم در فضايي آرام و معنوي به اهدافي كه براي حج در قرآن و سنت پيامبر (ص) در نظر گرفته شده است، برسيم. تلاش ما نيز اين خواهد بود كه همچون گذشته تعامل مثبت و سازنده‌اي را با مسؤولان عربستان داشته باشيم تا در فضايي صميمي حجي مطلوب برگزار كنيم.
 
او يادآور شد: خوشبختانه در عمره‌ي امسال تعامل مثبتي با برادران سعودي داشتيم كه شرايطمان نسبت به گذشته بهتر بود. اخباري هم در چند روز گذشته داشتيم كه بيان‌گر اين است كه آن‌ها نيز تمايل ندارند افراد تندرو روابط ما را تيره كنند. اميدواريم همين خط مشي را در حج امسال دنبال كنند.
 
سرپرست حجاج ايراني گفت: تلاش مي‌كنيم با همه‌ي ظرفيت‌مان در مسيري حركت كنيم كه عزت، سربلندي مسلمانان و شكوه هرچه بيشتر حج را در پي داشته باشد.

 

 

مجلس - عوض حیدرپور گفت: رئیس جمهور برای اینکه ثابت کند از خط امام و رهبری منحرف نشده است، باید ادبیاتش را نسبت به انقلاب‌های منطقه اصلاح کند.

نماینده شهرضا  و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرآنلاین، سناریو جدید آمریکا علیه ایران را یک موضوع چند فاکتوره دانست و گفت: بعد از خیزش‌های منطقه، مقام معظم رهبری آن‌ها را بیداری اسلامی و در نتیجه صدور انقلاب اسلامی دانستند و در جمع دستندکاران حج گفتند که برای مواجهه با بیداری اسلامی، صحنه حج امسال موقعیتی برای دشمنان است. ایشان هشدار دادند که مراقب باشید تا آنها نتوانند بیدرای اسلامی را مصادره کنند.
وی با بیان اینکه بیداری اسلامی به تدریج چهره خودش را با شعار الله‌واکبر و پیاده کردن شعائر اسلامی به جهانیان نشان داده است، افزود: پیش بینی رهبری درست از آب در آمد که گفته بودند هدف اصلی دشمن، تنه‌زدن به بیداری اسلامی و مصادره آن است.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه فضای اقتصادی دنیا پاسخگوی نیازهای مردم نیست، یادآور شد: اعتراض مردم آمریکا منحصر به خیابان وال استریت و بورس این کشور نیست. با بوجود آمدن این موج، که فضای سیاسی امریکا را تحت تاثیر قرار داد، آمریکا سناریوی جدیدی چید تا چند وقت این موج را کنترل کند. البته رقابت انتخاباتی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها هم در این سناریو سازی‌ها بی‌تاثیر نیست.
حیدرپور با بیان اینکه اوباما نیز اعلام کرده است که قدرت پیش از این را ندارد، خاطرنشان کرد: به این ترتیب آمریکا دچار بحران قدرت، ثروت و معنویت شده است و برای اینکه بتواند برای چند وقت خودش را نجات دهند، چنین سناریوی مضحکی را طراحی کرده است. در حالیکه جمهوری اسلامی ایران قویا این موضوع را رد می‌کند. چرا که رهبری معظم انقلاب، اینگونه اقدامات را ممنوع می‌دانند و دولت و ملت هم آن را قبیح می‌خوانند.
نماینده شهرضا پاسخ به سوال دیگری، با بیان اینکه تفاوت میان «بیداری انسانی» و «بیداری اسلامی»، به مثابه فاصله بین اسلام تا ماتریالیسم است، گفت: بیداری اسلامی در تبعیت از قرآن، احکام اسلام و پذیرش رسالت و امامت ریشه دارد اما بیداری انسانی برآمده از نگرش​های مادی، مادی​گرایی، ماتریالیسم و تفکرات مارکسیستی است.
وی در پاسخ به اینکه چرا علی​رغم تاکید پیاپی رهبری بر «بیداری اسلامی» خواندن انقلاب​های منطقه، رئیس​جمهور از لفظ «بیداری انسانی» استفاده می​کند، اظهار داشت: به نظرم آقای احمدی​نژاد، از خط رهبری فاصله گرفته است و اگرچه ظاهرا خود را معتقد به ولی فقیه معرفی می​کند اما عملا حاضر به پذیرش نظرات ایشان نیست. رئیس جمهور برای اینکه ثابت کند از خط امام و رهبری منحرف نشده است، باید در این زمینه ادبیاتش را اصلاح کند و بپذیرد که انقلاب​های منطقه برآمده از «بیداری اسلامی» است نه «بیداری انسانی».
علت اصرار رئیس جمهور بر بیداری انسانی خواندن تحولات منطقه، سوالی بود که حیدرپور در پاسخ به آن گفت: به اعتقاد آقای احمدی​نژاد تحولاتی که در منطقه به وقوع پیوسته در راستای قلب و فطرت انسان​هاست. اصرار ایشان بر این مساله به منزله پافشاری بر انحراف وسیعی است که بخشی از دولت از خط امام و رهبری و شهدا یافته است. از این رو ایشان اگر اظهاراتشان را اصلاح نکنند، معلوم می​شود که خودشان نیز به این تفکر انحرافی نزدیک شده​اند.
این عضو فراکسیون اصولگرایان به تغییر موضع احمدی​نژاد در قبال رابطه با آمریکا در نیویرک اشاره کرد و گفت: ایشان حتی در نشست خبری تلوزیونی​شان نیز اعلام کردند که ما هم در مواضعمان در کلام و گفتار اصلاحاتی در آمریکا داشتیم! لابد منظورشان اصلاح نسبت به آرمان​های نظام و انقلاب بوده است. در حالیکه این آرمان​ها و ارزش​های انقلاب و نظام قابل معامله نیست و نمی​توان در قبال آن کوتاه آمد.
حیدرپور با تاکید بر اینکه اعلام تعدیل مواضع در قبال آمریکا از سوی رئیس جمهور، متذکر شد که امام و رهبری هرگز مواضعشان را در قبال آمریکا تعدیل نکرده‌اند.
عضو کمییسون امنیت‌ملی در پاسخ به اینکه منظورش از نزدیک شدن رئیس‌جمهور به جریان انحرافی چیست؟، اظهار داشت: وقتی می ‌گوییم جریان انحرافی، منظورمان یک شخصۀ مثلا رئیس جمهور یا مسئول دفتر ایشان نیست. بلکه منظور مجموعه‌ای از افراد است که در کارشان ایراداتی هست و می‌خواهند رفتارهای سیاسی را تعدیل کنند. نتیجه‌اش هم اختلاس 3 هزار میلیاردی و انتصابات شبهه دار است. مثلا فرماندار همدان که سفر آقای رئیس‌جمهور به همدان را به شب قدر تشبیه کرده بود، یک حرف کفر آمیز زده بود.
به گفته وی، خلط مسائل و موضوعات از سوی جریانات انحرافی عمدتا اشکالات عقیدتی آفریده است و از آنجا که این موارد از سوی اعضای منتصب به دولت صورت گرفته، کل مجموعه دولت در آن سهیم است و باید نسبت به آن پاسخگو باشد.
نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه از دولت انتظار می‌رود جلوی این جریان انحرافی را بگیرد، در پاسخ به اینکه چه نسبتی میان رئیس جمهور و این جریان انحرافی وجود دارد؟، گفت: وقتی رئیس جمهور اعلام می‌کند که کابینه خط قرمزش است و در دفاع از برخی اعضای دولتش تا مرز استعفا پیش می‌رود، نشان از همین موضوع دارد. رئیس جمهور هم باید در قبال اقدامات این جریان انحرافی پاسخگو باشد و هم اینکه دست از حمایت از برخی افراد بردارد تا قوه قضاییه به اتهامات آنها رسیدگی کند. به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که عزم ایشان برای اصلاح جدی است.
وی با اشاره به شعارهای مردم همدان در استقبال از احمدی‌نژاد که گفته بودند «احمدی علمدار، دست از مشایی بردار»، ادامه داد: ممکن است رئیس جمهور این تقاضای ما مایندگان را غرض ورزانه بداند اما خوب شد که مشاهده کرد مردم هم همین را از اومی‌خواهند.
حیدرپور در پاسخ به اینکه اگر رئیس‌جمهو چننی نکند، مجلس چه خواهد کرد؟، گفت: مجلس هم صلاحی جز گریه ندارد! کما اینکه حضرت علی(ع) هم در دعای کمیل فرمودند که چاره‌ای جز عجز و لابه به درگاه خدا نیست. امیدواریم که ایشان به راه راستین و امام برگردند.
به گفته وی، ابزارهایی چون سوال از رئیس‌جمهور و طرح شکایت در کمیسیون اصل نود هم در اختیار نمایندگان هست و اگر لازم شد از آنها نیز استفاده خواهند کرد.

 

عضو کمیسیون امنیت‌ملی: تکرار واژه «بیداری انسانی» از سوی رئیس‌جمهور، نشانگر نزدیکی وی به تفکر انحرافی است

علی دایی:آمادگی داریم؛می توانیم استقلال را شکست دهیم/شرایط راه آهن با ۵ باخت دیگر هم بحرانی نمی شود

لیگ برتر - سرمربی راه‌آهن می گوید، آمار و ارقام پیروزی‌های او با تیم‌های مختلف برابر استقلال برایش مهم نیست و تلاش می‌کند که مقابل این تیم سه امتیاز بازی را کسب کند.

علی دایی در نشست خبری پیش از بازی استقلال و راه‌آهن درباره شرایط تیمش و بازی برابر استقلال گفت:« فکر می‌کنم فردا بازی جذاب و خوبی را انجام بدهیم. پس از بازی با نفت و آبادان اردوی خوبی در پیش داشتیم و بعد از آن تمرین‌هایمان را در تهران پیگیری کردیم. روی نقاط ضعفمان کار کردیم تا آنها را پوشش بدهیم.متاسفانه در بازی در مقابل صنعت نفت علیرغم اینکه خوب بازی کردیم و موقعیت‌های خوبی هم داشتیم در نهایت بازی را واگذار کردیم این نتایج دلخواه من نیست و نمی‌توانم آنها را قبول کنم. بازی برابر استقلال بازی سختی است. همیشه برای استقلال و طرفدارانش احترام خاصی قائل هستم و امیدوار هستم که این تیم به غیر از بازی فردا بتواند در سایر بازی‌ها موفق بشود.»

وی با بیان اینکه حضور بازیکنان تیم استقلال در تیم ملی به سود این تیم خواهد بود، گفت:« اینکه استقلالی‌ها در تیم ملی بازی کردند، می‌تواند به آنها کمک کند چون سه‌شنبه بازی کردند و می‌توانند ریکاوری هم انجام دهند. حضور پنج بازیکن استقلال در تیم ملی نشان می‌دهد که تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگی هم دارد و از نظر انفرادی بازیکنان استقلال در سطح بالایی قرار دارند. این مساله کار ما را دشوار می‌کند اما به دلیل نتیجه‌هایی که تاکنون به دست آورده‌ایم سعی می کنیم که در این بازی روند دیگری را داشته باشیم و بتوانیم امتیاز بگیریم تا در بازی‌های بعد با اعتماد به نفس بیشتری بازی کنیم. مطئمنا برای کسب سه امتیاز به میدان خواهیم رفت و امیدار هستم که فردا روز خوبی را داشته باشیم.»

علی دایی پس از بازی نفت اشتباهات فردی را از مشکلات اساسی تیمش می‌دانست و در همین رابطه گفت:« جلسه‌های تئوری زیادی را در رابطه با این موضوع داشتیم و اشتباه بازیکنان را به آنها نشان دادیم و با تک تک بازیکنان کار کردیم. انشاءالله درصد اشتباهات را پایین آورده تا بتوانیم موفق از زمین بیرون بیاییم.»
سرمربی راه آهن درباره اخراج ستار زارع از تمرین‌ها و بازگشت دوباره او گفت:« با زارع مشکلی نداشتیم و او جزو بهترین بازیکنان ما از لحاظ اخلاقی است اما به دلیل اینکه دو روز دیر به اردوی کیش آمد علیرغم میل باطنی‌ام او از تیم کنار گذاشته شد و سرانجام با توجه به صحبتهایی که انجام دادیم و تصمیم باشگاه زارع کار خود را آغاز کرد و بیشتر تمرین کرد تا عقب‌ماندگی‌اش را جبران کند.»

خبرنگاری به آمار بردهای دایی برابر استقلال با تیم‌های دیگر اشاره کرد و از او پرسید با توجه به شکست‌های زیاد استقلال چرا او به این مساله آماری اشاره نمی‌کند، که دایی در جواب او گفت:« شرایط تیم‌هایی که در آنها کار کردم با هم فرق می‌کند. سال گذشته نیز از لحاظ فوتبالی از استقلال سرتر بودیم اما این ذات فوتبال است که همیشه به تیم خوب امتیاز نمی‌دهند و از روی بدشانسی نتیجه را واگذار کردیم. باید آمار را فراموش کرد و من در حال و آینده زندگی می‌کنم. البته سعی می‌کنم که از گذشته درسهایی را بگیرم تا بتوانم در آینده از آن بهره ببرم. فردا شرایط متفاوت است و با راه‌آهن مقابل استقلال قرار می‌گیرم و این آمادگی را داریم که فردا استقلال را شکست بدهیم.»



ادامه مطلب ...
ماجرای سناریوی ساختگی ترور سفیر عربستان در آمریکا و تحریم شرکت هواپیمایی ماهان به دلیل اتهامات واهی، چگونه کلید خورد؟
سناریوی ساختگی ترور سفیر عربستان در آمریکا و تحریم شرکت هواپیمایی ماهان به دلیل اتهامات واهی در حالی که عملیات موسم حج تمتع 90 در حال انجام است، از سناریوی ساختگی اتاق فکر واشنگتن با مقامات برخی کشورها حکایت دارد.
این جنجال رسانه‌ای آمریکایی‌ها درحالی از دیروز سه شنبه کلید خورده است که از 274 پرواز مربوط به عملیات انتقال زائران ایرانی به سرزمین وحی، 141 پرواز توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام خواهد شد.
بنابر این سناریو، اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا مدعی شده است که واشنگتن تدابیری را برای بازخواست ایران به سبب برنامه ریزی برای ترور سفیر عربستان اتخاذ خواهد کرد.
در همین حال، العربیه لحظاتی قبل در گزارشی مدعی شد: دولت آمریکا به بهانه نقش داشتن شرکت هواپیمایی ماهان در انتقال فرد متهم به آنچه دست داشتن در عملیات ترور سفیر عربستان به این کشور ادعا شده، این شرکت را تحریم کرد.
برهمین اساس، رونمایی از سناریوی اتاق فکر واشنگتن در این زمان، از وحشت کشورهای غربی و آمریکا از بیداری اسلامی در منطقه حکایت دارد و آنها را به جنب و جوش برای منحرف کردن افکار عمومی جهان اسلام در گردهمایی بزرگ اسلامی و بین المللی حج تمتع وادار کرده است.
هم اکنون اینکه پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به سرزمین وحی با این تحریم ساختگی انجام می شود یا نه، در وضعیت بلاتکلیفی بسر می‌برد.
البته پیش از این، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران و کارگزاران حج تمتع 90 به توطئه دشمنان برای اختلاف افکنی میان مسلمین اشاره و خاطر نشان کرده بودند: دشمنان اسلام و مسلمین امسال تلاش بیشتری خواهند کرد تا اختلافات مذهبی و قومی میان مسلمانان را بیشتر کنند چرا که بیداری اسلامی آن نقطه برّنده و تیز حرکت خود را علیه استکبار و صهیونیزم قرار داده است.
تعداد حجاجی که امسال توسط شرکت ایران ایر جابه‌جا خواهند شد، 51 هزار و 196 نفر و نیز تعداد حجاجی که توسط شرکت هواپیمایی ماهان جابه‌جا می‌شوند، 48 هزار و 415 نفر است. 274 پرواز حج تمتع از 17 فرودگاه ایران به سرزمین وحی انجام خواهد شد.
‌امسال روزانه 12 پرواز حج از شهر‌های مختلف کشور انجام می‌شود که ‌از این تعداد هشت پرواز به مقصد جده و چهار پرواز به مقصد مدینه خواهد بود.
پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 1:40 ::  نويسنده : خبرنگار

 

آیت الله آملی لاریجانی: فرار مالیاتی و دریافت وام های بدون پشتوانه و وثیقه‌ در پرونده فساد مالی بزرگ کشف شده است 

قضایی - رییس قوه قضائیه بخشی از تخلفات گسترده در پرونده فساد مالی را اعلام کرد

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: "لازم است از مقام معظم رهبری تشکر ‌کنیم که با سخنان ارزنده خود مسیر و فضای رسیدگی را هموار و رسانه‌ها را به پرهیز از جار و جنجال در این پرونده دعوت کردند و رسانه‌ها نیز به خوبی به این مسئله پی بردند که باید در مسیر درست اطلاع رسانی از این پرونده قرار گیرند.

رییس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه «دستگاه قضایی به سرعت در حال رسیدگی به این پرونده است» گفت: این پرونده جوانب بسیار زیادی پیدا کرده و علاوه بر اینکه افراد زیادتری به عنوان متهم احضار شده و برخی نیز بازداشت شده‌اند، زوایای جدیدی نیز در حال نمایان شدن است که به مرور و مطابق قانون اطلاع رسانی خواهد شد.

آیت الله لاریجانی فرار مالیاتی گسترده و دریافت وامهای زیاد و بدون پشتوانه و فقدان وثیقه‌های معتبر و کافی را از جمله موارد کشف شده در این پرونده برشمرد و گفت: حسب گزارشهای اولیه فرار مالیاتی قابل توجهی در این پرونده رخ داده که قوه قضائیه در حال پیگیری‌ آن است و انشاءالله با سرعت و دقت این پرونده را به سرانجام خواهد رساند.

 

ترفند طراحی ترور کهنه شده است

آیت الله لاریجانی به جنجال رسانه‌ای غرب درخصوص اتهام طراحی نقشه بمب گذاری و ترورسفیر سعودی در آمریکا اشاره کرد و گفت: در حالیکه کشور آمریکا به شدت درگیر اعتراض‌های مردمی است و در مقابل دیدگان جهانیان شاهد خشن‌ترین برخوردهای پلیسی با معترضان هستیم، رسانه‌های این کشور برای منحرف کردن اذهان، جنجال رسانه‌ای جدیدی به راه انداخته‌اند ولی بدانند این ترفندها دیگر کهنه و قدیمی شده است.

رئیس قوه قضائیه با «خنده‌دار توصیف کردن ادعای رسانه‌های آمریکایی» گفت: انقلاب اسلامی ایران نیازی به ترور ندارد برای ما روشن است که اینگونه خبرسازی‌ها از ناحیه آمریکا برای منحرف کردن افکار داخلی مردم خودشان و مردم جهان و دور کردن از مشکلات داخلی آمریکا و اروپاست که رسانه‌ای می‌شود.

 

اعتراض های مردمی در آمریکا

او گسترش اعتراضها در آمریکا را «پدیده‌ای مهم و قابل تأمل» از باب فرجام مکاتب سیاسی مدعی ایجاد دمکراسی در جهان دانست و گفت: این اعتراضها و نابسامانی‌ها موجب شده تا جهانیان متوجه فرجام نظریه لیبرال دمکراسی و متزلزل بودن ارکان آن بشوند.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 20 مهر 1390برچسب:رهبر,کرمانشاه, :: 17:29 ::  نويسنده : خبرنگار

دو نکته مهم در انتخابات مشارکت گسترده مردم و وفاداری به قانون است/نماینده‌ای انتخاب شود که غیر مرتبط به کانون‌های ثروت و قدرت باشد 

رهبری - مقام معظم رهبری در جمع پُرشور هزاران نفر از مردم کرمانشاه، در سخنان مهمی به تبیین نقش، جایگاه و حضور و عزم مردم در نظام جمهوری اسلامی پرداختند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای گسترش و موفقیت تحولات و جنبش های گوناگون اجتماعی را، همواره وابسته به ارتباط و نزدیکی آن جنبش با مردم دانستند و افزودند: در تاریخ معاصر ایران، دو تجربه مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت وجود دارد که نقش بی بدیل "مردم" عامل مؤثر در موفقیت ابتدایی این دو تجربه تاریخی بودند اما چون این دو حرکت، از مردم فاصله گرفتند، نهایت و سرانجام آنها، استبداد رضاخانی و کودتای 28 مرداد شد.
ایشان خاطر نشان کردند: هیچ حادثه ای در تاریخ ایران همانند انقلاب اسلامی وجود ندارد که "مردم" در پیروزی و ادامه آن نقش مستقیم و اساسی داشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامی مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی را، تمام نشدن نقش مردم با پیروزی آن، ارزیابی کردند و افزودند: استمرار نقش و حضور مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، از حکمت، تدبیر و ژرف نگری امام بزرگوار (ره) بود که ملت ایران را بدرستی شناخته و باور کرده بود و به تواناییها و عزم راسخ ملت ایران، ایمان داشت.
حضرت آیت الله خامنه ای با مروری گذرا به تدابیر امام خمینی(ره) در فاصله کوتاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله رأی گیری از مردم برای تعیین نوع نظام، برای تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی، تأیید قانون اساسی و انتخاب اولین رئیس جمهور، تأکید کردند: در طول 32 سال گذشته همواره و بدون وقفه همه مسئولان نظام اسلامی اعم از رهبری، خبرگان رهبری، رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شوراهای اسلامی با رأی و نظر مردم برگزیده شده اند.
ایشان افزودند: در 32 سال گذشته، سلائق و ذائقه های مختلف سیاسی نیز بر سر کار آمدند که حتی برخی از آنها با اصول نظام زاویه داشتند، اما ظرفیت عظیم مردمی نظام اسلامی، بدون ناشکیبائی، از همه این مسائل عبور کرد که اصلی ترین علت آن، همان حضور و ایمان مردم و پایبندی مردم به نظام اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آرمانهای بلند نظام جمهوری اسلامی و مخالفت آن با نظام استکبار و بی عدالتی بین المللی و چالشهای دشمنان برای این نظام، خاطرنشان کردند، اگر چنین نظامی بخواهد بماند و به مسیر حرکت خود ادامه دهد، نیازمند نیرو و ظرفیت عظیم مردمی است که با تدبیر امام خمینی(ره) از متن اسلام گرفته شد.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند بر اساس این تدبیر و به پشتوانه ایمان، عزم و حضور مردم ، نظام جمهوری اسلامی ایران بر همه چالشهای سخت و نرم فائق آمده است و به لطف خداوند، در آینده نیز بر هر چالشی پیروز خواهد شد.



ادامه مطلب ...

مجلس - علی مطهری نمایشی بودن استعفایش را رد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده مردم تهران استعفایش را در اعتراض به عدم طرح سؤال وی از رئیس‌جمهور بعد از گذشت سه ماه مطرح کرده است. البته او این استعفا را یک ماه پیش به هیأت‌رئیسه داده بود.
مطهری در گفت‌وگو با خبرآنلاین با تأیید خبر استعفایش، نمایشی بودن آن را رد کرد و گفت: در این موضوع جدی هستم و معتقدم باید به آیین‌نامه مجلس عمل کرد.
در همین حال حجت‌الاسلام تقی رهبر رئیس کمیته داوری فراکسیون اصولگرایان با اظهار بی‌اطلاعی از استعفای مطهری به خبرآنلاین گفت: تا این لحظه که با شما گفت‌وگو می‌کنم از این موضوع خبر نداشته‌ام و به همین جهت باید این موضوع را در کمیته داوری طرح کنیم.
پیش از این مطهری قصد طرح سؤال از رئیس‌جمهور را داشت که بعد از جلسه وی با کمیته داوری فراکسیون اصولگرایان مطهری اعلام کرد طرح سؤال را به بعد از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها موکول می‌کنیم.
عضو کمیته داوری فراکسیون اصولگرایان با اشاره به این موضوع، افزود: حتی بعد از گذشتن آن زمان بنده هم طرح سؤال از رئیس‌جمهور را امضا کرده‌ام. چراکه ما الزامی نمی‌بینیم که ایشان از این موضوع صرف‌نظر کنند. عده‌ای دیگر از نمایندگان هم طرح سؤال از رئیس‌جمهور را امضا کرده‌اند.
وی در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید آیا مجلس با استعفای وی مؤافقت کند یا نه؟، نیز اظهار داشت: بعید است چون نماینده وظایفی دارد که باید انجام دهد و این حق آقای مطهری است و هیأت‌رئیسه هم در شرایطی که امکان طرح سؤال از رئیس‌جمهور فراهم است، باید آن را سریع‌تر اعلام وصول کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی برای طرح سؤال از رئیس‌جمهور نیست، افزود: حتی مقام معظم رهبری هم در دیدار خود با نمایندگان به این موضوع تصریح کردند که سؤال و استیضاح حق نماینده است و در حال حاضر هم هیچ مانعی برای طرح سؤال نیست ضمن اینکه این سؤال و جواب‌ها می‌تواند برای مردم و نمایندگان هم مفید باشد.

درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.