خبرنگار فراری

 

ورزش > والیبال  - تیم ملی والیبال ایران همچنان بی شکست به سوی المپیک لندن می تازد.

به گزارش خبرآنلاین؛ تیم ملی والیبال کشورمان در پنجمین بازی خود در مسابقات قهرمانی آسیا توانست ژاپن را با اقتدار از پیش رو بردارد. تیم ملی ایران در دو ست اول با نتیجه 25 بر 22 و در ست آخر هم با نتیجه 25 بر 17 از سد حریف گذشت تا تماشاگران حاضر در ورزشگاه ، حسابی شادی کنند.

ایران در 5 بازی اخیر خود حتی یک ست هم نباخته و همراه با خولیو ولاسکو به سوی المپیک ، پیش می تازد. ایران در مرحله بعدی باید با سریلانکا بازی کند.

 

 

 

 

 

 

ورزش > لیگ برتر  - استقلال با پیروزی برابر سایپا به صدر جدول برگشت.

به گزارش خبرآنلاین؛ استقلال در ادامه بازی های لیگ برتر توانست سایپا را در ورزشگاه آزادی شکست دهد. در این بازی که نزدیک به 25 هزار تماشاگر داشت پس از یک نیمه سرد ، در نیمه دوم مسابقه بود که مجتبی جباری روی پاس فرهاد مجیدی توانست با چرخشی زیبا دروازه حریف را باز کرد تا بازیکن شاکی این روزهای استقلال بتواند برای سومین بازی متوالی گلزنی کند و استقلال را به صدر جدول برگرداند.

 

اقتصاد > انرژی  - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با حضور در کافه خبر،واردات بنزین را با یک معادله ساده به اثباط رساند و خواستار پاسخگویی مسوولان نفتی به این معادله شد.


 سیدعماد حسینی با تاکید بر اینکه من تعجب می کنم ازدوستان خودمان در دولت، توضیح داد: یک معادله ساده است روزانه 44 میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می شود مصرف به طور متوسط 65 میلیون لیتر است پس این 21 میلیون لیتر از کجا تامین می شود.به همین سادگی است یا نیاز 21 میلیون لیتری ما از ذخایر استراتژیک ماست که بعید می دانم ما از ابتدای امسال توانسته باشیم از ذخایر استراتژیک تا چنین حجمی برداشت کنیم و اصلا ذخایر ما توان پوشش این مدت را داشته باشد بنابراین واضح است که وارد می کنیم.اما در تعجب هستم که آقایان اینقدر سعی در پنهان کردن این موضوع دارند در حالیکه یک معادله ساده نشان می دهد تولید ما کم است.

به گفته او ، پالایشگاه آبادان قراربود 6 میلیون لیتر به تولید بیفزاید که متاسفانه با اتفاقی که در این پالایشگاه افتاد این امر هم محقق نشد بنابراین واقعیت را نباید شکل دیگری نشان داد.اما اگر آقایان خلاف حرف ما باور دارند باید بگویند این 21 میلیون لیتر در روز چگونه تامین می شود؟واقعا این سوالی است که من به طور جد به دنبال جواب آن هستم که با چنین معادله ساده ای چگونه مسوولان این خبررا تکذیب می کنند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که شما برنامه ای برای پیگیری جدی این مساله در کمیسیون انرژی دارید؟ افزود:اقایان می آیند در کمیسیون آمارهای ضدونقیضی ارائه می دهند که واقعا خود ما خسته می شویم از پیگیری این مسایل !واقعا اینقدر مسایل مهمتر در کمیسیون انرژی برای پیگیری وجود دارد که واقعا نمی شود به تمام انها رسید.امیدوارم بشود یک برنامه ریزی دقیق کرد همه اینها روشن می شود و البته روشن شدن آن به نفع جامعه است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه برخی می گویند واردات بنزین از محل درآمد نفت کوره صورت می گیرد برای همین است که دولت می تواند براحتی واردات این فراورده را پنهان کند.چنین چیزی را تایید می کنید؟، تصریح کرد:راستش اطلاع دقیقی از نحوه هزینه کرد درآمدنفت کوره حتی ما نمایندگان مجلس هم نداریم.چون درآمد نفت کوره از جمله درآمدهایی است که در اختیار وزیر نفت است و دوستان اخیرا گزارشاتی که داده اند می گویند این درآمد در میادین نفتی صرف شده اما شفاف نیست.و ما هم نمی دانیم پول نفت کوره به کجا می رود.

مشروح گفت وگو با سخنگوی کمیسیون انرژی را اینجا بخوانید.

دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:ملی,ورزش,امارات , :: 17:6 ::  نويسنده : خبرنگار

 

ورزش > فوتبال جهان  - ملی پوش فوتبال امارات در یک سانحه رانندگی کشته شد.

طیب عوانا بازیکن 21 ساله تیم ملی فوتبال امارات در مسیر بازگشت از اردوی این تیم، در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد. در این حادثه که روی پل شیخ زاید در ابوظبی روی داد، برادر عوانا و یک رهگذر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. 
عوانا یکی از خوش آتیه ترین بازیکنان فوتبال امارات به شمار می رفت که نقش مهمی در نایب قهرمانی امارات در مسابقات فوتبال بازی های آسیایی 2010 گوانگجو داشت. 
او بعد از اینکه در جریان برد 7 بر 2 امارات مقابل لبنان، با پشت پا یک ضربه پنالتی را به ثمر رساند، شهرت زیادی پیدا کرد. 
این کار باعث شد سرکو کاتانچ سرمربی وقت امارات از او به شدت انتقاد کند اما عبدالله میسفر سرمربی جدید این تیم برای مسابقات انتخابی جام جهانی 2014 دوباره از وی دعوت کرد. 
وی به دلیل مصدومیت از حضور در اردوی تیم ملی امارات مرخصی گرفته بود.

 

جامعه > قضایی  دادستان کل کشور از بازداشت 22 نفر در ارتباط با فساد مالی بزرگ خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، غلامحسین محسنی اژه ای در نشست خبری امروز خود گفت: " از 22 نفر متهم، مباشر، معاون و شریک جرم، از جمله، مدیر شعبه فولاد بانک صادرات اهواز، مه آفرید خسروی و مدیر بانک ملی کیش تحقیق شده است."

به گفته سخنگوی دستگاه قضا، برخی از متهمان بازداشت و برخی با قرار وثیقه آزادند.

او همچنین درباره بخشی از تخلف انجام شده گفت: "مفسدان این پرونده، بیش از 400 میلیارد تومان از یک شعبه بانک ملی گرفته اند و وثیقه نداده اند."

اژه ای درباره دخالت مسوولان و اشخاص دیگر در این فساد گفت: "نمی توان دخالت اشخاص دیگر رادر پرونده فساد ملی اخیر و زند و بند مرتبط با آن را پوشاند، ولی اجازه بدهید تحقیقات انجام شود."

 

جامعه > قضایی  - غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور در نشست خبری امروز خود از برخورد دستگاه قضا با عوامل اختلاس اخیر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین او گفت: "هرکس، در هر مقام، که در فساد مالی اخیر نقش داشت، چه از لحاظ بی کفایتی، بی دقتی، عدم نظارت و ... باید هزینه کار خود را بپردازد."

سخنگوی دستگاه قضا همچنین از محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی پرسید: "شما که می گویید از 40 روز پیش از اختلاس خبر داشتید، چرا راسا اقدام نکردید و یا به دستگاه قضایی اطلاع ندادید؟"

محسنی اژه ای همچنین درباره جرم عوامل این فساد مالی گفت: "ماهیت جرم مالی اخیر، می تواند اختلاس، کلاهبرداری، ارتشا یا مجموعه ای از این جرایم باشد که تشخیص آن بر عهده دادسرا و دادگاه است."

محسنی اژه ای، 10 روز پیش از سوی آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه، ناظر ویژه بر رسیدگی به پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی شد.

 

 

ورزش > لیگ برتر  - این جملات بخشی از گلایه های فیروز کریمی است در خبرورزشی.

به گزارش خبرآنلاین؛ فیروز کریمی این جمله را می گوید و نفرین می کند زمین و زمان را. می گوید :« اصلا من یک تصمیمی هم در زندگی شخصی ام گرفتم . شاید هم اشتباه کردم . ولی این حریم شخصی زندگی ام است . چرا باید از من چنین موجودی بسازند؟»

کریمی دو سال بعد از اتهام منشوری بودن ، دیگر آن مرد همیشه سرزنده و شوخ نیست. دیگر دل و دماغ گفتن و خندیدن را ندارد. می گوید:« خراب کردن که کاری ندارد. یک سد 10 سال طول می کشد تا ساخته شود اما با یک انفجار کوچک می توان نابودش کرد. این اتفاقی بود که با بستن « ف-ک» به اسم من برای زندگی ام افتاد.» و ادامه می دهد:« یک روزی افتخارم این بود که تو خیابان راه بروم و بشنوم از هر جا که رد می شوم بگویند این فیروز کریمی است که تیمش قهرمان شده اما حالا جرات راه رفتن در خیابان را ندارم. تا می بینند می گویند «ف- ک» آمد. همان که ... جرمم چه بوده؟ از دیوار کسی بالا رفتم؟ نگاهم به ناموس کسی افتاده ؟ اصلا یک نفر بیاید در این فوتبال و بگوید که من یک ریال از او گرفتم.»

کریمی می خواهد از نو شروع کند و دلگیر است از سیمایی که این حوادث برایش ساخته. از اینکه حالا باید روی تلفن همراهش پیامک هایی را ببیند که او را دعوت می کنند به داشتن اوقاتی شاد و مفرح!

 این پیام در مدرسه راهنمایی دخترانه آزادی در منطقه 14 تهران پخش شد. در مراسم شروع سال تحصیلی 90-91 معاون اول رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش حضور داشتند. 

اما رئیس جمهور در پیام خود مهرماه را دوره خاطرات تمام نشدنی و حرکت به سمت قله های دانش و علم عنوان کرد و گفت: ایران مهد تمدن است و اقوام گوناگون طی سالهای بسیار با یکدیگر تلاش کردند که هم خود را به قله علم و دانش برسانند و هم ایران را به قله متعالی. بدون تردید علم لازمه کمال است و از اهالی تعلیم و تربیت استدعا دارم نگاه خود را از قله برندارند و به دنبال تربیت انسانهای فرهیخته،حکیم و مهربان باشند. همچنین از فرزندان ایران می خواهم به قله بیندیشند.

او گفت: "ایران سرشار از استعداد است و تک تک مردم این سرزمین این شایستگی را دارند که در بالاترین مرتبه علم و کمال و انسانیت و تعالی قرار بگیرند و می‌توانند قله‌های علم و صداقت و جهاد و انسانیت و ارزش‌های انسانی را فتح کنند. تک تک آحاد ملت ایران می‌توانند در ترسیم آینده تاریخ نقش تعیین‌کننده داشته باشند و هر کدام قادر هستند جلوه تمام نمای خدای متعال در زمین باشند و زیباترین‌ها را به نمایش بگذارند. همه اقشار و آحاد ملت ایران بخصوص خانواده بزرگ فرهنگیان و دانشگاهیان و جوانان و نوجوانان ایران زمین باید به افق‌های بلند بیندیشند، اگر کسی به ذره‌ای کمتر از نقطه نهایی کمال و عزمت انسان بیندیشد و کمتر از آن را هدف‌گذاری کند، حتماً‌ ضرر کرده است؛ همه باید نقطه نهایی را هدف‌گذاری کنند."

اما همچون شش سال گذشته، احمدی نژاد سوال مهر را مطرح کرد: "در سال‌های قبل درباره فرهنگ مهرورزی، عدالت و نقش علم سوال شد. امسال از کل جامعه فرهنگی و تعلیم و تربیت کشور بخصوص جوانان و نوجوانان عزیز سوال می‌کنم که برای ساختن و سعادت و اعتلای نام ملت ایران و پیشبرد امور کشور اگر به جای رییس‌جمهور بودند، اولویت خود را انجام چه کاری قرار می‌دادند؟ با مسایل جهانی چگونه برخورد می‌کردند؟ برای ریشه‌کنی فقر و آبادانی ایران و خدمت به اقشار مختلف مردم چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟ و در زمینه پیشرفت علمی، صنعتی و اقتصادی کشور چه اهدافی در نظر گرفته و برای دفاع از حقوق ملت ایران در عرصه‌های مختلف چه می‌کردند؟"

خبرآنلاین آمادگی دارد پاسخ کاربران خود برای سوال مهر امسال را منتشر کند. نکته اینکه پاسخ های قابل انتشار در همین خبر منتشر می شود و بقیه پاسخ ها همراه با نظرات منتشر شده، به دفتر رئیس جمهور ارسال می شود. این سوال تا 15 مهر 90 اعتبار دارد. 

یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:مدرک,تحصیلی,, :: 16:19 ::  نويسنده : خبرنگار

 

بگومگوی نادران و وزیر علوم درباره مدرک تحصیلی رحیمی در جلسه علنی مجلس

 

 

جامعه > آموزش  - وزیر علوم برای پاسخگویی به دو سوال الیاس نادران دال بر موضع این وزارتخانه نسبت به مدارک دانشگاه باکو و اسامی مسئولین فارغ التحصیل از این دانشگاه به مجلس آمده بود.

به گزارش خبرآنلاین، کامران دانشجو پیش از این در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرده بود که وزارت علوم مدارک دانشگاه باکو را معتبر نمی​داند. علاوه بر این وزارت علوم زمانی نسبت به مدارک تحصیلی افراد اظهار نظر می​کند که این مدرک برای ارزیابی اعتبار به این وزارتخانه ارائه شده باشد.

وزیر علوم همچنین در این کمیسیون اعلام کرده بود که هیچ آماری از فهرست مسئولانی که در دانشگاه​های باکو تحصیل کرده یا از آنجا مدرک گرفته​اند ندارد. البته فهرستی از دانشگاه​های مورد تایید وزارت علوم را به نمایندگان عضو این کمیسیون ارائه داده بود که نام دانشگاه بین​المللی باکو در آن نبوده است.

وی امروز نیز در صحن علنی مجلس بر تمامی گفته​های پیشین خود تاکید کرد و افزود: وزارت علوم تنها برای دو دسته از افراد تشکیل پرونده می​دهد. نخست آنها که می خواهند خارج از کشور تحصیل کنند و از وزارت علوم خدمات ارزی و غیر ارزی همچون پاسپورت و معافیت سربازی می​خواهند. کسانی که چنین خدماتی را از وزارت علوم نخواهند، بدون اطلاع این وزارت خانه در خارج از کشور تحصیل می​کنند و این وزارتخانه آماری از آنها ندارد.

به گفته وزیر علوم، دومین پرونده افراد در این وزارت خانه مربوط به کسانی است که برای ارزشیابی مدرک تحصیلی به وزارت علوم مراجعه می کنند. اگر کسی به این وزارتخانه مراجعه نکند، وزارت علوم نمی​داند که چه کسی در کدام دانشگاه در خارج از کشور تحصیل کرده است.

دانشجو برای اینکه حسن نیت خود را برای پاسخگویی به مجلس را نشان دهد، گفت: طی نامه​ای به اداره دانشجویی و تحصیلی وزارت امورخارجه خواستار ارائه اسامی دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه باکو شدیم. این وزارتخانه فهرستی ارائه نداده و اعلام کرده است که دانشگاه بین​المللی باکو دیگرفعالیت ندارد.

او حتی گفت که پنج لیست از فهرست کسانی که با اطلاع وزارت علوم در خارج از کشور مشغول تحصیل هستند را به نادران ارائه داده است.

الیاس نادران نماینده تهران در توضیح سوالش از وزیر علوم گفت: تا کنون سه سوال از وزیر علوم کرده​ام. نخستین سوالم بررسی شد و این دومین است. اما سوال دیگری در پی شکایت آقای رحیمی از من داشتم که نمی​دانم چرا در صحن علنی مطرح نمی​شود؟ ایشان مدعی بودند که دادگاهی تشکیل شد و وکلای او اعلام کردند که در جلسه هیات دولت، ادعای ایشان تایید شده است. من از وزیر علوم در این باره سوال کردم اما ایشان در پاسخ ابراز بی اطلاعی کرد. نمی​دانم چرا این سوال من در نوبت صحن علنی مجلس قرار نمی​گیرد.

وی در واکنش به این انتقاد که اینگونه سوالات به چه کار کشور می​آید و معتبر بودن یا نبودن مدرک تحصیلی برخی افراد، چه تفاوتی می​کند؟، گفت: کنکاش درباره مدرک تحصیلی کسانی که مسئولیتی بر عهده دارند، مهم است. چون این افراد در مسند تصمیم گیری هستند و وقتی مدارک معتبری ندارند، نباید مورد اعتماد قرار بگیرند. متاسفانه در بررسی​های من مشخص شد که برخی مسئولین دولتی مدارک معتبری ندارند و یا دانشگاه​های اخذ مدارکشان معتبر نیست سا به روش غیرمعمول مدرک گرفته​اند.

نادارن که می​گفت دستور رئیس​جمهور برای بررسی مدرک تحصیلی دولت مردان از سوی وزارت علوم هنوز به نتیجه​ای نرسیده است، ادامه داد: دانشگاه باکو آنقدر مساله ساز بود که دولت باکو این دانشگاه راتعطیل کرد. اما برخی مسئولان حتی نمایندگان مجلس با ارائه مدرک تحصیلی از این دانشگاه، توانسته​اند در این مناصب قرار بگیرند. ما نسبت به این افراد چه وظیفه​ای داریم؟ در مقابل این رفتارهای ناشایست به افکار عمومی چه پاسخی می​توانیم بدهیم؟ چرا برخی در مسئولیت​های بالا از حاشیه امنی برخوردار است و می تواند چنین تخلفی بکند.

به گفته وی برای جلب اعتماد عمومی به مسئولان کشور باید به این ابهامات پاسخ داده شود و دولت باید پاسخ بدهد چرا مدارک تحصیلی مسولان دولتی بررسی نشده و افکار عمومی اقناع نشده است؟​

نماینده تهران، مدارکی را در صحن علنی مجلس از مدرک تحصیلی مجعول معاون اول رئیس جمهور ارائه داد و گفت: اگر چه ایشان سال 84 از دانشگاه بی اعتبار باکو مدرک فوق لیسانس گرفته است اما در سال 1382 آقای رحیمی با عنوان دکتر و رئیس دانشکده حقوق نامه​ای را امضا کرده است. حتی به عنوان رئیس دیوان محاسبات نیز با همین عنوان «دکتر» نامه​هایش را امضا کرده است.

او مدرک دیگری دال بر دکترای افتخاری رحیمی نیز ارائه داد و افزود: ایشان بر اساس کدام مقاله توانسته​اند دکترای افتخاری بگیرند؟ چرا تا کنون این مقاله ارزیابی نشده و وزن علمی آن مشخص نشده است؟ مگر وکلای رحیمی دردولت نگفته​اند که مدرک دکتری او تایید شده است، پس چرا وزیر علوم از آن خبر ندارد؟ وزیر علوم برای یک بار هم شده است، صراحتا در این مورد پاسخ بدهد.

 



ادامه مطلب ...

 

فرارو خبر داد: درخواست مشایی برای اقامت شش ماهه در آمریکا

سیاست > چهره ها  - فرارو نوشت:

با وجود آنکه محمود احمدی​نژاد نیویورک را به مقصد تهران ترک کرده است، اخباری حکایت از آن دارد که در راه بازگشت، رییس دفتر رییس جمهور او را همراهی نمی​کند.

اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر رییس جمهور بر خلاف هیات ایرانی شرکت کننده در شصت و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، به کشور بازنگشته و وی با ارایه درخواست ویزای شش ماهه از آمریکا، در این کشور باقی مانده است.

علت اصلی اقامت رحیم مشایی در امریکا ایجاد ارتباط با ایرانیان مقیم امریکا و سامان دهی به دفاتر ایرانیان مقیم در آن کشور و ایجاد رابطه فرهنگی و جذب و بازگرداندن نخبگان به ایران عنوان شده است.

نمایندگان عضو این کمیسیون امنیت​ملی از این موضوع بی اطلاعند و تلاش بر ای کسب اطلاع از دفتر محمد شیخان، رئیس مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رئیس جمهور و محمدحسن صالحی‌مرام، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور نیز بی نتیجه ماند. این دو دفتر با پاسکاری به یکدیگر، هر یک اطلاع رسانی در این زمینه را وظیفه طرف مقابل و از تایید و تکذیب این خبر خودداری کردند.

ورزش > لیگ برتر  - لحظاتی قبل سایت گل خبر از استعفای حبیب کاشانی داد.
 

به گزارش خبرآنلاین؛ درحالی که حبیب کاشانی پس از 90 ساعت سکوت مطلق ، در گفت و گویی با روزنامه شخصی خود اعلام کرد بهتر است وزیر ورزش ، اعضایی را در هیات مدیره ، دور هم جمع کند که بتوانند با هم راحت تر کار کنند ، خبر استعفای او روی سایت گل قرار گرفت. اگرچه هیچ منبع رسمی تا این لحظه ، خبر را تائید نکرده اما گفته می شود اختلاف نظر بر سر اعضای هیات مدیره پرسپولیس ، سبب شده تا کاشانی تصمیم به جدایی از پرسپولیس بگیرد. استعفایی که البته هنوز مکتوب نیست و به دست مسئولان وزارت ورزش هم نرسیده است.

این روزها سرپرست پرسپولیس به دلیل نتایج ضعیف ، متهم اصلی ناکامی های تیم محبوب پایتخت است . بسیاری از هواداران تیم خواهان جدایی کاشانی از پرسپولیس هستند.

وزارت اطلاعات: اعضای شبکه مخفی وابسته به BBC دستگیر شدند/تعقیب دیگرمواجب بگیران ادامه دارد

سیاست > دولت  - فارس نوشت:


 

روابط عمومی وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با پیگیری های مستمر، اقدامات کنترلی و جمع‌آوری‌های گسترده اطلاعاتی در داخل و خارج کشور در چند ماه اخیر، سربازان گمنام امام زمان (عج)، عوامل یک شبکه غیرقانونی که در پوشش همکاری با بنگاه سخن پراکنی دولتی انگلیس موسوم به BBC در جهت تامین نیازمندی های اطلاعاتی سرویس جاسوسی استعمارگر فرتوت مشغول بودند و به عنوان تدارکاتچی سوژه تبلیغاتی برای متخصصان جنگ روانی دشمنان ایران و اسلام فعالیت می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

اعضای این شبکه مخفی که تعدادی از آنان ظرف چند روز گذشته بازداشت شده‌اند، از طریق فعالیت‌های زیرزمینی و غیرقانونی در قبال دریافت وجوه کلان از مجاری پنهان و با روش‌های پیچیده پولشویی که معمولاً مورد استفاده سرویس های جاسوسی است، مأموریت‌های ضد ملی محوله از طرف ستاد ارتباطات پوششی و مرکز عملیات روانی سرویس اطلاعاتی انگلیس موسوم به BBC را دنبال می‌کردند.

روابط عمومی وزارت اطلاعات در اطلاعیه خود با توجه به تداوم تحقیقات و تحت تعقیب قرار داشتن تعدادی دیگر از مواجب‌بگیران BBC، ضمن تاکید بر اطلاع رسانی در این مورد ظرف روزهای آینده، از رسانه‌ها و محافل خبری کشور خواست که از انتشار اخبار متفرقه و تأیید نشده خودداری کنند.

حوادث > داخلی  - در پی انتشار خبر قصاص قاتل روح الله داداشی، کاربران خبرآنلاین نظرات مختلفی در این باره داده اند.
 

برخی خوشحال از خبر عامل قتل «روح‌الله داداشی» چهارشنبه در ملاء عام اعدام می‌شود منتظر اجرای حکم بوده و برخی نیز در لحظات آخر از خانواده مرحوم داداشی خواسته اند تا جوانمردی کرده و از قصاص قاتل بگذرند.

کاربر بدون نام گفته: اونایی که میگن ببخش بذارید وقتی زدن یکی از اعضای خانوادتونو کشتن ببخشید.آن هم چنین جهان پهلوانی را ایشان اصلا متعلق به ملت ایران هستند70 میلیون ایرانی می خواهند صد بار اعدام شود.کاربر دیگری با نام ایرانی هم اظهار نظر کرده که: باید ببخشند ...کمتر از 18 سال داره و نقشه قبلی نداشته..نشون بدن که پهلوونن و ببخشن ...

برخی نیز کلا با اعدام در ملاء عام مخالف بوده و آنرا چاره درد نمی دانند.

منتظر نظر شما در این زمینه (با نوشتن کامنت در زیر همین خبر) هستیم.

ورزش > لیگ برتر  - نوجوان 17 ساله تهرانی قربانی حادثه ای تلخ پس از داربی شد.
 

به گزارش خبرآنلاین؛ نوجوانی 17 ساله که در مسیر بازگشت از داربی با پرچم استقلال ، شادی می کرد در تونل رسالت دچار سانحه ای مرگبار شد. او که همراه با دوستانش بعد از داربی ، پرچم استقلال را در دست داشتند ، به یکباره با خودروی 206 قرمز رنگی مواجه می شوند که چند طرفدار پرسپولیسی ناراحت از باخت را در خود جای داده بود. سرنشینان خودرو خم می شوند تا پرچم استقلال را از دستان موتورسواران بکشند و این کش و قوس سبب می شود تا موتورسوار ، تعادلش را از دست بدهد. حاصل این اتفاق تصادفی دردناک و درگذشت میلاد خبازی 17ساله می شود که تک پسر خانواده خبازی بوده است.

اگرچه سرنشینان خودروی 206 بازداشت شده اند اما لحظه ای سهل انگاری جان یک جوان بی گناه را به سادگی از او گرفت تا داربی باز هم قربانی داشته باشد. مراسم سومین روز درگذشت این نوجوان دوشنبه شب در مسجدی در محله شمیران نو برگزار شد و خانواده او تا سال های سال باید هر بار روز داربی می رسد تلویزیون خانه شان را خاموش کنند تا شاید غم این حادثه تلخ را از یاد ببرند.

پاسخ به یک سوال کاربران خبرآنلاین:

 وام بانکی برای عمره مفرده اشکال شرعی دارد

جامعه > گردشگری  - کاربران خبرآنلاین در نظراتی که برای خبرهای ثبت نام عمره مفرده ارسال می کنند، با گلایه از هزینه 800 هزارتومانی، خواسته اند دولت تسهیلاتی برای عمره در نظر بگیرد

هرچند که یکی از بانک های عامل ثبت نام کننده عمره، تسهیلات محدودی به ثبت نام کننده ها می داد، اما اکنون سازمان حج و زیارت اعلام کرده وام برای ثبت نام عمره، اشکال شرعی دارد.

روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری طی اطلاعیه ای اعلام کرد: وام های اعطایی از سوی بانک ها با استناد به عقد جعاله برای ثبت نام عمره مفرده ربوی محسوب می شود و حرام است. در این اطلاعیه آمده است: "متأسفانه برخی از بانکها در ثبت نام اخیر عمره اقدام به دادن وام بصورت جُعاله عمره به مردم نموده‌اند که این اقدام بر خلاف توافق آنها با سازمان حج و زیارت بوده و از نظر شرعی نیز با توجه به استفتاء صورت گرفته از محضر مراجع معظم تقلید حفظهم ا... تعالی این نوع اعطای وام ، ربوی محسوب می شود و حرام است. بر این اساس ، کسانی که تمایل به ثبت نام عمره دارند، اینگونه وام‌ها را مسترد و مستقیماً اقدام به ثبت نام کنند."

همچنین مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت گفته ارائه تسهیلات برای عمره متوقف شده است. علی‌اکبر غیرتی درباره برخی اخبار به نقل از مسئولان چند شعبه از بانک‌های ملی و ملت درباره به اتمام رسیدن فرصت ثبت‌نام عمره مفرده به فارس گفته: "به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد و ثبت‌‌نام عمره مفرده در تمامی شعب بانک ملی و ملت سراسر کشور تا 24 مهر ماه ادامه خواهد داشت."

به گفته او پرداخت وام‌های عمره به متقاضیان ثبت‌نام عمره مفرده متوقف شده است.

همچنین فارس گزارش داده دفتر استفتائات مقام معظم رهبری، این وام را دارای اشکال شرعی دانست. به دلیل سود 14 درصدی، این وام‌ها ربوی محسوب می‌شود.

در همین زمینه دفاتر حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و وحید خراسانی این وام را دچار اشکال و حرام اعلام کرده‌اند.

دفتر حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی نیز اعلام کرد اگر سود دریافتی کمتر از ۴ درصد باشد می‌توان گرفتن این وام را بلا اشکال است و مردم نیز سود چهار درصدی را تحت عنوان کارمزد با بانک‌ها مصالحه می‌کنند.

پاسخ به یک سوال کاربران خبرآنلاین:

 وام بانکی برای عمره مفرده اشکال شرعی دارد

جامعه > گردشگری  - کاربران خبرآنلاین در نظراتی که برای خبرهای ثبت نام عمره مفرده ارسال می کنند، با گلایه از هزینه 800 هزارتومانی، خواسته اند دولت تسهیلاتی برای عمره در نظر بگیرد

هرچند که یکی از بانک های عامل ثبت نام کننده عمره، تسهیلات محدودی به ثبت نام کننده ها می داد، اما اکنون سازمان حج و زیارت اعلام کرده وام برای ثبت نام عمره، اشکال شرعی دارد.

روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری طی اطلاعیه ای اعلام کرد: وام های اعطایی از سوی بانک ها با استناد به عقد جعاله برای ثبت نام عمره مفرده ربوی محسوب می شود و حرام است. در این اطلاعیه آمده است: "متأسفانه برخی از بانکها در ثبت نام اخیر عمره اقدام به دادن وام بصورت جُعاله عمره به مردم نموده‌اند که این اقدام بر خلاف توافق آنها با سازمان حج و زیارت بوده و از نظر شرعی نیز با توجه به استفتاء صورت گرفته از محضر مراجع معظم تقلید حفظهم ا... تعالی این نوع اعطای وام ، ربوی محسوب می شود و حرام است. بر این اساس ، کسانی که تمایل به ثبت نام عمره دارند، اینگونه وام‌ها را مسترد و مستقیماً اقدام به ثبت نام کنند."

همچنین مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت گفته ارائه تسهیلات برای عمره متوقف شده است. علی‌اکبر غیرتی درباره برخی اخبار به نقل از مسئولان چند شعبه از بانک‌های ملی و ملت درباره به اتمام رسیدن فرصت ثبت‌نام عمره مفرده به فارس گفته: "به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد و ثبت‌‌نام عمره مفرده در تمامی شعب بانک ملی و ملت سراسر کشور تا 24 مهر ماه ادامه خواهد داشت."

به گفته او پرداخت وام‌های عمره به متقاضیان ثبت‌نام عمره مفرده متوقف شده است.

همچنین فارس گزارش داده دفتر استفتائات مقام معظم رهبری، این وام را دارای اشکال شرعی دانست. به دلیل سود 14 درصدی، این وام‌ها ربوی محسوب می‌شود.

در همین زمینه دفاتر حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و وحید خراسانی این وام را دچار اشکال و حرام اعلام کرده‌اند.

دفتر حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی نیز اعلام کرد اگر سود دریافتی کمتر از ۴ درصد باشد می‌توان گرفتن این وام را بلا اشکال است و مردم نیز سود چهار درصدی را تحت عنوان کارمزد با بانک‌ها مصالحه می‌کنند.

آیت​الله مهدوی​کنی:هرگزبرای پول منبرنرفته​ام/120 سال دیگردرخدمتتانم/استغنای دانشگاه امام صادق ازدولت

سیاست > چهره ها  - رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: چه قبل و چه بعد از انقلاب حرکت‌ها از جهاد و مهاجرت آغاز شده است و بقای ادامه انقلاب نیز بر مبنای جهاد و مهاجرت خواهد بود.

رییس مجلس خبرگان رهبری در مراسم رونمایی از سند چشم‌انداز حرکت‌های جهادی که در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد،با اشاره به این‌که «دانشگاه امام صادق(ع) از 30 سال قبل تاسیس شد که پنج میلیون تومان برای تاسیس آن قرض گرفتیم» توضیح داد: اینجا مال آمریکایی‌ها بود و خداوند به وعده‌اش عمل کرد و ما وارد اینجا شدیم.

اهم سخنان آیت​الله مهدوی کنی را به نقل از ایسنا در ادامه بخوانید:

  • بنده که فرد صالحی بودم وارد دانشگاه امام صادق شدم. خدا به وعده خود عمل کرد و آن‌ها که وابسته به آمریکا بودند را بیرون کرد و ما که به انقلاب، مردم، امام زمان (عج) و امام صادق (ع) وابسته بودیم وارد شدیم و در این مسیر در طی این سال‌ها نه از دولت و نه از دانشجویان کمک نگرفته‌ایم. چرا که اساس کار ما امام صادق (ع) بوده و ما سر سفره ایشان و امام زمان (عج) هستیم.
  • من عادت دارم در صحبت‌هایم شوخی کنم اما در زیر شوخی‌هایم صحبت‌های جدی وجود دارد.
  • باید جهاد را ادامه داد چون اسلام و انقلاب از این حرکت‌ها شروع شده و بقایش بر این حرکت‌هاست چرا که فداکاری، جهاد، پیروی از رهبری، امامت، اسلام، تشیع و اخلاص بوده است که انقلاب را ایجاد کرده و همین‌ها انقلاب را نگه می‌دارند.
  • ما طلبه‌ها تجربه داریم چیزی که منشاء عزت در دنیا و آخرت است، خدمت به مردم و اخلاص است. همانطور که هر امام جماعتی در خدمت مردم باشد مسجدش پر می‌شود و کارهای بزرگ در جهت خدمت به مردم انجام می‌دهد.
  • مردم به اخلاص و روحانیت واقعی عقیده دارند.
  • بنده 80 سال دارم و تا 120 سال دیگر در خدمت‌تان هستم.
  • باید بگویم که هیچگاه برای پول پای منبر نرفته‌ام نه به این معنا که پول نگرفته باشم چون اگر به من پول بدهند خواهم گرفت و از پول بدم نمی‌آید، اما هیچگاه برای پول پای منبر نرفته‌ام، نماز نخوانده‌ام و درس نداده‌ام و در این انقلاب نیز هیچگاه حقوق نگرفته‌ام و البته زندگی خوبی داشته‌ام همانطور که در این دانشگاه نیز حقوق نمی‌گیرم، نه به این معنا که پول نمی‌گیرم اما حقوق ماهیانه ندارم و به این معتقدم که اگر برای خدا کار کنیم خدا کمک می‌کند تا آبرومند شویم و می‌توانیم به دیگران خدمت کنیم.
  • معنای بسیج نیز جهاد و مهاجرت فی‌سبیل‌الله است و اینکه بسیج در این راه پیش قدم شده است خوب است چون امتی باید باشد که رهبری شود و رها نگردد چرا که برای مدیریت کشور رها شدن کارها خوب نیست و اداره و مدیریت کشور کاری بسیار خاص است همانطور که امام جماعت بودن و نماز خواندن بحث دیگری است و اداره مسجد کار بزرگی به حساب می‌آید بنابراین در کار اقتصادی نیز مهمترین چیزی که ارزشمند است، مدیریت تولید و توزیع است.

آیت الله مهدوی کنی پس از این مراسم در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ گفت. متن سخنان وی را اینجا بخوانید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حوادث > داخلی  - ایسنا نوشت:
 

عامل قتل «روح‌الله داداشی« بامداد روز چهارشنبه 30 شهریور در ملاء عام اعدام می‌شود.

روابط عمومی دادگستری استان البرز اعلام کرد که پس از صدور رای دادگاه کیفری استان البرز مبنی بر قصاص عامل قتل روح‌الله داداشی، این حکم روز چهارشنبه هفته‌ی جاری اجرا خواهد شد.

بر اساس این گزارش در اطلاعیه دادگستری البرز آمده است: «بسم الله القاصم الجبارین وَلَکُم فِی القِصاصِ حَیاه ٌیا أولِی الألبابِ لَعَلَّکُم تَتَّقُونَ (بقره ـ 179). به موجب حکم شعبه ی اوّل دادگاه کیفری استان البرز و تأیید و ابرام حکم صادره در شعبه ی یازدهم دیوان‌عالی کشور و پس از تنفیذ حکم صادره از سوی رییس قوه‌ی قضاییه در سحرگاه روز چهارشنبه 30 شهریور نسبت به اجرای حکم قصاص قاتل مرحوم روح الله داداشی در ملاء عام اقدام خواهد شد».

به گزارش ایسنا، ماموران کلانتری 39 گلشهر در ساعت 11:45 شنبه شب 25 تیرماه از طریق تماس مردمی در جریان وقوع یک درگیری در تقاطع خیابان گلزار کرج قرار گرفتند. ماموران کلانتری پس از دریافت این خبر بلافاصله در محل حادثه حضور یافته و دریافتند سرنشینان دو دستگاه خودرو سواری با یکدیگر درگیر شده که یکی از آنها در این حادثه به علت ضربات وارده در ناحیه گردن و سینه مجروح و به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل شده است. ماموران برای کسب اطلاعات بیشتر راهی بیمارستان شهید مدنی شده و درآنجا دریافتند که مضروب یکی از قوی‌ترین مردان ایران به نام «روح‌الله داداشی» بود که به علت شدت جراحات جان خود را از دست داده بود. با توجه به اظهارات شاهدان حادثه و انجام تحقیقات گسترده اطلاعاتی در کمتر از 24 ساعت هویت و مخفیگاه سه سرنشین خودروی پراید شناسایی و در دو عملیات جداگانه هر سه متهم در حالی که قصد داشتند از استان تهران خارج و متواری شوند، دستگیر شدند. پس از دستگیری، متهم اصلی که کمتر از 18 سال سن دارد، به قتل اعتراف کرد و سپس در دادگاه کیفری استان البرز به قصاص محکوم شد که این رای روز چهارشنبه در ملاءعام به مرحله اجرا درخواهد آمد.

 

 

شاید نتیجه دیدار سپاهان و السد تغییر نکند/سایت AFC همچنان سپاهان را برنده دیدار با السد می داند

ورزش > فوتبال ملی

 - در حالی که همه منتظر هستند که سایت کنفدارسیون فوتبال آسیا خبر مربوط به نتیجه دیدار سپاهان و السد را اعلام کند این سایت در خبر مربوط به گزارش بازی این تیم مقابل داماش سپاهان را پیروز دیدار رفت مقابل السد دانست.


به گزارش خبرآنلاین سایت کنفدارسیون فوتبال آسیا دقایقی پیش خبر مربوط به دیدار شب گذشته سپاهان مقابل داماش را منتشر کرد و در این خبر خود به این موضوع اشاره کرد که تیم اصفهانی پس از پیروزی روز چهارشنبه مقابل السد موفق به این پیروزی پر گل در لیگ برتر ایران شده است.
با انتشار این خبر بر روی خروجی خبرگزاری سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا و تاکید بر نتیجه دیدار رفت سپاهان مقابل السد احتمال اینکه بخواهد تغییری در نتیجه دیدار رفت سپاهان مقابل السد صورت گرفت تا حدودی کمرنگ تر شد.
به هر حال خود کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز همچنان سپاهان را برنده دیدار رفت مقابل السد می داند.

یاست > چهره ها  - محمدحسین جعفریان شاعر، مستندساز و نویسنده دفاع مقدس در هفته نامه همشهری جوان نوشت:

 

مناظره​های انتخابات را یادتان هست؟ وقتی دکتر احمدی​نژاد یکی از کاندیداها را متهم به بد اخلاقی مالی کرد و مشت او را - به زعم خود - در یک اختلاس مالی ۳۰۰میلیون تومانی گشود. هرچه آن یکی جواب داد و خواست جلوی مردم آبرو داری کند، قانع نشد و در پایان مصاحبه​اش آب ناپاکی را روی دست او ریخت و پرسید: شما بالاخره نگفتید که آن ۳۰۰ میلیون تومان چه شد؟!

حالا در دوره دولتمردی این بزرگوار باز پای یک "سه " دیگر به رسانه​ها رسید. اما این "سه" با آن یکی دو فرق عمده دارد. اول آنکه در این سوی میز رخ داده و دخلی به فتنه وفتنه بازان ندارد و دیگر آنکه مقابل این یکی بر خلاف آنکه هشت صفر بود یازده صفر سبز شده است!!

گشودن مشت شیادان و فرصت طلبان از شعارها و رفتارهای اصلی انتخاباتی دکتر احمدی​نژاد بود. اکنون " ثلث آخر" فرارسیده و زمان پاسخگویی به ادعاها....که واجب شد طبیعت را مکافات! نمی خواهم سطل زباله را زیرو رو کنم و از گند این کلاهبرداری که متحیرم چرا رسانه​ها آن را اختلاس می​نامند مشامتان را آزرده کنم . اما میلیون​ها تن از آن رای دهندگان صاف وساده دل، اکنون منتظر برخورد قاطعانه رییس​جمهوری برگزیده خود با این فساد اقتصادی - تاریخی​اند .امید آنکه ناامید وسرافکنده نشوند.

سیاست > دولت  - فارس نوشت:

اسفندیار مشایی برای چند دقیقه در سمند مشکی به انتظار می‌نشیند تا اولین نفری باشد که دور از چشمان همه و بدون مواجهه با لنز دوربین‌ها سوار هواپیما می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان امروز دوشنبه عازم نیویورک شد تا بار هفتمی باشد که او و همراهانش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور می‌یابند؛ البته احمدی‌نژاد یک بار دیگر به منظور شرکت در کنفرانس خلع سلاح به آمریکا رفته است. 

آنچه در ذیل می‌آید حاشیه مراسم بدرقه رئیس جمهور است؛ 

** خبرنگاران و برخی عکاسان خبری را از ساعت 6:45 صبح آفیش (دعوت) کرده‌اند؛ البته خبرنگاران حوزه دولت به خوبی می‌دانند اینگونه برنامه‌ها حداقل 1 ساعت بعد از برنامه اعلام شده، رسماً آغاز می‌شود. 

** بختیاری و بقایی جزو اولین دولتمردانی هستند که به پاویون جمهوری می‌آیند؛ حضور بقایی در این مراسم 2 نظر را به ذهن متبادر می‌کند؛ آیا او رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کند یا همانند برخی از همکارن خود در دولت، صرفاً برای بدرقه احمدی‌نژاد آمده است!؟ جواب این سئوال البته دقایقی بعد، زمانی که معاون اجرایی رئیس جمهور کارت پرواز خود و همسرش را می‌گیرد، معلوم می‌شود. 

** دولتمردان و برخی مقامات، یکی پس از دیگری بعد از احوال پرسی و گپ‌و‌گفت، وارد محل سخنرانی احمدی‌نژاد می‌شوند؛ غضنفری، نامجو، صالحی، شیخ‌الاسلام، ثمره هاشمی،سعیدلو، مجتهدزاده، رحیمی، ولایتی، نجار، نیکزاد، تقی‌پور، قاسمی، صفایی، بداغی، میرتاج الدینی، احمدزاده کرمانی و سعید مرتضوی. البته از این بین، برخی تنها تا پلکان هواپیما همراه رئیس جمهوراند و برخی دیگر تا آخر سفر. 

** احمدی‌نژاد در این سفر - همانند برخی سفرهای دیگر- 2 بدرقه‌کننده ویژه دارد، پسر و برادرش اما نه داوود احمدی‌نژاد، بلکه امیر، دیگر برادر بزرگش. 

** "نیویورک که رسیدی، به یاد ما هم پای مجسمه آزادی دو رکعت نماز بخوان!" این آخرین توصیه مزاح‌گونه تقریبا درگوشی یک مقام دولتی است به همکارش که با رئیس‌جمهور عازم آمریکا می‌شود. 

** اسفندیار دولت(مشایی) این‌بار هم مورد توجه است، آنجا که ابتدا همسرش وارد سالن انتظار می‌شود و به سمت جایگاه مسافران می‌رود و بعد خود او ترجیح می‌دهد برای چند دقیقه در سمند مشکی به انتظار بنشیند تا اولین نفری باشد که دور از چشمان همه و مواجهه با لنز دوربین‌ها، خود را به هواپیما رئیس‌جمهور ‌رسانده و او را در آمریکا همراهی کند. 

** بالاخره ساعت 8:40 دقیقه رئیس‌جمهور به همراه رئیس دفتر، معاون اجرایی و شماری از دولتمردان خود عازم آمریکا می‌شود.

دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:انتقاد دولت,مردم,سیاست,, :: 16:22 ::  نويسنده : خبرنگار

 

 

 

 

 

 

لاریجانی: هنوز در مورد نامزدی در انتخابات مجلس تصمیم نگرفته​ام+انتقاد صریح به دولت

سیاست > چهره ها  - «از چه حوزه​ای کاندیدا می​شوید؟». «هنوز تصمیم نگرفته​ام و مشغول فکر کردنم». این بخشی از سوال و جواب امروز نشست خبری علی لاریجانی بود.

 

به گزارش خبرآنلاین، انتخابات مجلس نهم و نحوه حضور طیف​های مختلف سیاسی در این انتخابات در جای جای نشست خبری لاریجانی سایه افکنده بود. او در پاسخ به سوالی که به حضور اصلاح طلبان در انتخابات اشاره داشت، گفت: همه گروه​هایی که می خواهند در انتخابات حضور یابند باید به الزامات قانونی آن که شورای نگهبان بخشی از آن است، پایبند باشند. شرایط ویژه​ای نمی​توان برای یک طیف خاص قائل شویم. البته فراز و فرودهایی در فعالیت سیاسی گروه​ها بوده و ممکن است اشتباهاتی صورت گرفته باشد اما باید مجموع شرایط را دید. تا جایی که ما می​بینیم، گروه​ها همگی در حال گفت​وگو برای انتخابات هستند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به سوال دیگری، آغاز فعالیت​های انتخاباتی را زود هنگام ندانست و گفت: استعفاهای انتخاباتی انجام شدهو طبیعی است که کسانی از هم اکنون خودشان را برای انتخابات آماده کردهو تبلیغ کنند.نمایندگان فعلی هم در حوزه​های انتخابیه شان فعالند و حتی می​توانند از صداوسیمای محلی هم برای بیان عملکردشان استفاده کنند. این کار غلطی نیست. آنجایی غلط است که به قول رهبری از قدرت سوء استفاده شود.

خبرنگاری در خصوص هجمه نمایندگان علیه دولت سوال کرد و اینکه مجلس چقدر به توصیه رهبری دال بر همکاری با دولت، عمل کرده است؟ رئیس مجلس هم پاسخ داد: هر قوه​ای وظایفی دارد و نظرات مختلفی می​تواند داشته باشد. نباید گذاشت که برخی حرف​ها شنیده نشود. وقتی دولت از نظریه پردازی دینی تا کارهای اجرایی را در دستور کار خود دارد، طبیعی است که نمایندگان هم در مورد مسائل مختلف اظهار نظر کنند.

او که می گفت نگاه مجلس هشتم، نگاه توام با همکاری با دیگر قوا است؛ تاکید کرد: البته این به معنای تعطیل کردن وظایف و انتقادات نیست. من هم احساس نکردم که نمایندگان بخواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند.

لاریجانی با بیان اینکه تهمت زدن درست نیست، گفت: ممکن است چند نماینده حرفی بزنند اما این موضع مجلس نیست. از سوی دیگر اینکه دولت با صراحت بگوید قانونی را اجرا نمی کند و یا مجلس در راس قوا نیست که بر خلاف نظر رهبر فقید انقلاب است، کار درستی نیست. وقتی دولت این حرف​ها را می زند، ممکن است که برخی نمایندگان هم به آن پاسخ دهند.

به گفته وی، برخی حرف​ها به مصلحت کشور نیست. رسانه​ها که حتی حامی دولت هم هستند باید خود انتقادی داشته باشند و اگر رفتاری شد که خارج ازحدود کارش بود باید به آن انتقاد کرد.

عمل نکردن به دو سوم برنامه چهارم از سوی دولت، سوال دیگری بود که لاریجانی در واکنش به آن گفت: البته همه این ایراد محتوایی نبوده و برخی ایرادات وارده به دولت شکلی است. مثلا آیین نامه​ها را در زمان مشخص ننوشته​اند. اما چون در برداشت از حساب ذخیره ارزی روش درستی عمل نشد، ما در تدوین صندوق توسعه ملی تدابیری اندیشیدیم.

رئیس مجلس گفت که مجلس تخلفات محتوایی دولت در عمل به برنامه چهارم را از کانال​های خاص و قانونی خود دنبال می​کند.

لاریجانی در پاسخ به اینکه واکنش مجلس به عدم مصوباتی همچون تخصیص بودجه 2 میلیاردی به مترو چیست؟، گفت: در کمیسیون برنامه و بودجه مشغول بررسی این مساله هستیم که چرا اجرایی نشده است. البته دولت باید بگوید که چرا این قانون را اجرا نمی​کند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی که به اوضاع کشورهای همسایه و اختلاف نظر سوریه و ترکیه اشاره داشت، گفت: ما با آقای اردوغان و گل دوست هستیم. اما در صحنه انقلاب​های منطقه​ای باید رفتار مسئولانه​ای داشت. انتظار از ترکیه این است که در قبال سوریه رفتار مسئولانه​ای داشته باشد. برخی از این رفتارها مورد سوال مردم مسلمان منطقه است.

سیاست > مجلس  - پخش تلوزیونی نشست خبری رئیس قوه مقننه به دلیل تقارن با اخبار ساعت 16 شبکه خبر قطع شد. این شبکه حتی پخش تیتراژ تبلیغاتی این بخش خبری را به انعکاس سخنان رئیس مجلس ترجیح داد.
 

به گزارش خبرآنلاین، در حالی مجری این برنامه تلوزیونی اعلام کرد که ادامه سخنان علی لاریجانی در صورت تداوم نشست خبری وی پس از اخبار پخش خواهد شد که هنوز 12 خبرنگار دیگر در نوبت سوال از رئیس​مجلس قرار داشتند.

پس از پخش خبر سفر رئیس جمهور به نیویورک، گزیده​ای از نشست خبری لاریجانی، دومین خبر این بخش خبری سیما بود.

در آخرین سوالات پخش شده، خبرنگاری از موضوع دستور کار نشست اخیر سران سه قوه سوال کرد و لاریجانی هم پاسخ خود را اینگونه آغاز کرد که شاید بهتر بود از محتوای این نشست، اطلاع رسانی می​شد. به گفته وی در این جلسه در مورد انتخابات منطقه​ای و برخی مسائل داخلی کشور بویژه نحوه اجرای هدفمند کردن یارانه​ها و بخش تولیدی صحبت شد و قرار شد که تمهیداتی اندیشیده شود. همگرایی برای افزایش توان ملی کشور هم موضوع مورد بحث بود.

واکنش وی در قبال عدم بررسی طرح کاهش رابطه با انگلیس هم این بود که این مورد را دولت باید پیگیری کند و در مجلس هم باید با شورای عالی امنیت ملی مذاکره شود که این را به کمیسیون امنیت​ملی گفته ام.

لاریجانی همچنین در پاسخ به سوالی که طرح مسکن مهر در تهران را شکست خورده می​خواند، با بیان اینکه مسکن مهر در بخش​هایی جواب داده است گفت: تصمیم دولت به اینکه زمین را از بورس بازی خارج کند، تدبیر درستی بود و باید آن را گسترش داد تا به مساله مسکن فائق بیاییم. رویکرد و جهت گیری دولت در این زمینه درست بوده ولی ممکن است در عمل دچار مشکل شده باشد.


رییس سابق جهاددانشگاهی درکافه خبر:برخی به دنبال دولتی کردن رسانه های جهاد برای جذب15میلیون رای بودند

سیاست > چهره ها

 - دکتر حمید رضا طیبی سومین رئیس جهاد دانشگاهی از بدو تاسیس آن است.


سید صادق روحانی: رئیسی که بر خلاف روسای پیش از خود نتوانست بیش از یک دوره بر کرسی ریاست این نهاد بازمانده از نسل نهادهای انقلابی بنشیند و جای خود را به شخص دیگری واگذار کرد. او خود علت این امر را مخالفت ها و مقاومت هایش در برابر دخالت های دولتی در جهاد می داند. این درحالی است که بسیاری از جهادگران بر این باورند که مداخله دولتی از زمان ریاست دکتر طیبی بسیار وسیع شده است. او ریاست فردی غیر جهادی بر جهاددانشگاهی را مغایر با اساسنامه جهاد نمی داند اما بر این باور است که بهتر است که مدیر جهاد از جهاد باشد و یا اگر سابقه جهادی ندارد بیاید و جهادی بشود. یعنی پس از اتمام مدیریتش در جهاد بماند.

متن حاضر ، مشروح مصاحبه خبرآنلاین با دکتر طیبی در کافه خبر است. متنی که البته بخش هایی از آن پس از مصاحبه و توسط دکتر طیبی تغییر کرده است.

آقا دکتر طیبی شما چگونه جهادی شدید؟
در دوران دبیرستان توسط دبیران دبیرستان فلسفی که یک مدرسه مذهبی بود خیلی خوب با مفهوم وابستگی رژیم شاهنشاهی به غرب آشنا شدم و این تاثیر زیادی در جهت گیری تحصیلی و کاری من داشت. در سال 58 بعد از تشکیل جهاد سازندگی یک مجموعه ای را در دانشگاه علم و صنعت تشکیل دادیم با عنوان دفتر سازندگی صنایع یا جهاد سازندگی صنایع و ایده ای هم که آن موقع در ذهن بچه هایی که این دفتر را تشکیل داده بودند این بود که کشور با رفتن کارشناسان خارجی در صنایع با مشکلات و محدودیت هایی مواجه شده و ما باید به حل مشکلات صنایع کمک کنیم. به خصوص اینکه باید برای اینکه خودمان صاحب فن بشویم، تلاش بکنیم. این حرکت ادامه داشت تا سال 59 که انقلاب فرهنگی شکل گرفت و بعد در سال 59 جهاد دانشگاهی به عنوان بازوی اجرایی ستاد انقلاب فرهنگی فعالیت خود را شروع کرد . همین تیم جهاد دانشگاهی علم و صنعت را تشکیل دادند و کار خود را با عنوان جهاد دانشگاهی علم و صنعت ادامه دادند. من از 59 تا به امروز در جهاد دانشگاهی هستم.

یعنی شما قبل و بعد از ریاست بر جهاد دانشگاهی در جهاد دانشگاهی علم و صنعت بودید؟
بله من در جهاد دانشگاهی علم و صنعت بودم. سال 59 و بعد از تعطیلی دانشگاه ها من برای تشکیل گروه برق جهاد سازندگی به کرمانشاه رفتم. من در دوران دانشجویی دوره های طراحی سیستم برق رسانی شهری و روستایی را دیده بودم. خودم هم علاقه مند بودم که به گروه های جهاد سازندگی بپیوندم. الان نیز به عنوان رییس جهاد دانشگاهی علم وصنعت در این واحد ادامه فعالیت می دهم.

یعنی در دورانی که داشتند دانشگاه ها را تعطیل می کردند شما تهران نبودید؟
چرا بودم. در تیرماه 1359 به کرمانشاه رفتم اما ارتباط نزدیک داشتم. می آمدیم و می رفتیم. در نظر هم داشته باشید که دانشگاه ها سال 62 بازگشایی شد. من از مهر سال 60 به تهران برگشتم.

آیا اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعطیلی دانشگاه در آن مقطع را تایید می کنید؟
تعطیلی دانشگاه ها در آن مقطع را تایید می کنم. به هر حال دانشگاه چند مشکل داشت. یکی اینکه محلی شده بود که گروه های سیاسی ضد انقلاب یارگیری های خودشان را انجام می دادند، هدایت برخی عملیات های خود در کشور را در دانشگاه ها انجام می دادند. حتی مورد هایی دیده می شد که اسلحه حمل می کردند. فضا اصلا فضای علمی و آکادمیک نبود. از طرف دیگر به هر حال بعد از یک دوره ی طولانی که کشور ما تحت استیلای فرهنگ غرب بود و دانشگاه های ما دانشگاه هایی بودند که به شکل غربی ایجاد شدند. علم و فناوری نقشی جدی در ایجاد اقتصادی شکوفا در کشورها غربی (به خصوص در آغاز قرن بیستم) پیدا کرد و روز به روز هم اثر توسعه علمی و فناورانه در تولید اقتدار (که ما عمدتا اقتدار را در صنایع نظامی می بینیم) بارز می شود. غرب تصمیم گرفت که این را برای خود حفظ کند و عدم خود باوری را در کشورهای جهان سوم به طور نهادینه القا کند. به طوری که همه بگویند هر راهی به غرب منتهی می شود و اصلا جهان سوم توان حل مشکلات خود را ندارد. دانشگاه ها هم در چنین فضایی شکل گرفت. دانشگاه ها در کشور به طوری بود که در نهایت بتوانند مونتاژ کار تربیت کنند و کارخانجاتی که غربی ها ایجاد می کنند را بگردانند. تولیدات و محصولات آنها هم متعلق به خود ما نبود یعنی همه چیز از غرب وارد می شد.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:کفاشیان,فدراسیون,علی,4, :: 16:15 ::  نويسنده : خبرنگار

کفاشیان : می مانم حتی شاید برای 4 سال دیگر / فعلا که انتخابات تا سال بعد عقب افتاده

ورزش > مدیریت ورزش

 - علی کفاشیان ، فعلا در فدراسیون فوتبال ماندنی است.


به گزارش خبرآنلاین ؛ علی کفاشیان در حاشیه مجمع فدراسیون فوتبال به خبرنگار ما گفت:« فعلا قرار شده تا کارگروهی مسئول بازنگری اساسنامه شود که این کار زمانی بینن دو ماه تا دو سال را به خود اختصاص می دهد و از زمان تائید اساسنامه جدید هم چند ماهی طول می کشد تا ما بتوانیم مجمع را برگزار کنیم. یعنی باید ابتدا در یک مجمع عمومی ، قوانین اصلاحی را تصویب کنیم و بعد با اساسنامه اصلاحی وارد مرحله انتخابات شویم. به این ترتنیب ، حداقل تا سال 1391 ، زمان برگزاری انتخابات به تعویق می افتد . »

او ادامه داد. البته امروز در مجمع به این نتیجه رسیدم که در تصمیمم تغییر ایجاد کنم و برای دوره بعدی هم کاندیدا شوم.»

بازخوانی ارتباط قائم مقام بانک مرکزی و جریان انحرافی:اینها ترکش های تقویت نظارت است

اقتصاد > اقتصاد سیاسی

 - مهر نوشت:


روایتی متفاوت از گپ و گفت خودمانی با حمید پورمحمدی قائم مقام بانک مرکزی که این روزها در سایت‌ها از وی به عنوان لیدر جریان انحرافی در بانک مرکزی نام برده می‌شود، می‌تواند خواندنی و جذاب باشد.

هفته اول مرداد ماه بود که میهمان مقامات ارشد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بودیم. در این جلسه محمود بهمنی رئیس کل، حمید پورمحمدی قائم مقام، حسین قضاوی معاون اقتصادی و سایر مقامات بانک مرکزی حضور داشتند.

در حاشیه این جلسه، با حمید پورمحمدی به گپ و گفت خودمانی پرداختیم. از مباحث مربوط به سیاست ارزی بانک مرکزی گرفته تا ارائه مجوزهای شبانه برای تاسیس بانک را با هم مرور کردیم و ما به شدت از سیاست بانک مرکزی در ارائه مجوزهای شبانه برای تاسیس بانک و عواقب آن در آینده انتقاد و هشدار دادیم.

البته پورمحمدی در پاسخ به انتقادها گفت: دیگر ترمز تاسیس بانک جدید را کشیدیم. گفتیم حالا که بانکهایی مثل آریا مجوز فعالیت گرفتند، این کار را کردید. گفت: صدور مجوز به بانک آریا را هم متوقف کردیم. گفتیم چرا باید روسای هیئت مدیره برخی بانکها، غیربانکی باشند. گفت: این موضوع را با رد صلاحیت برخی مدیران بانکی آغاز کرده‌ایم.

گفتیم آقای پورمحمدی یک سئوال خیلی شفاف و صریح از شما داریم. گفت: بپرسید. گفتیم این روزها هر کجا می روی، حرف از شماست و از شما به عنوان لیدر جریان انحرافی در بانک مرکزی نام برده می‌شود و برخی سایت‌ها هم درباره مدرک تحصیلی شما مطالبی منتشر کرده‌اند؛ نظر شما در این باره چیست؟ پورمحمدی مکث کرد و در حالی که به نظر می‌رسد از این پرسش ناراحت شده، پاسخ داد:" ببینید شما سئوال را شفاف پرسیدید، من هم شفاف سخن می گویم. زمانی در دولت اصلاحات گفتند که چرا صفدر حسینی ( وزیر دولت اصلاحات) یک فرد وابسته به جریان راست را به وزارت اقتصاد آورده است."

پورمحمدی توضیح داد: "من به آقای رحیمیان - رئیس اسبق بنیاد - علاقه خاصی داشتم. یادم هست زمانی که من معاون رحیمیان در بنیاد بودم، چندین بار آقای صفدر حسینی پیشنهاد داد من به آنجا ( وزارت اقتصاد) بروم، اما من نرفتم تا اینکه رحیمیان از بنیاد رفت و در پیشنهاد آخری که حسینی به رحیمیان داد، به وزارت اقتصاد رفتم. دولت اصلاحات کنار رفت و دولت دکتر احمدی نژاد آمد. از دکتر دانش جعفری انتقاد کردند که چرا یک فرد اصلاحاتی را در دولت نهم به عنوان معاونش انتخاب کرده است. برهمین اساس، برای من مهم نیست که الان چه بگویند و من کار خود را انجام می‌دهم."

"ما کارهایی در بخش نظارت بانک مرکزی انجام می دهیم که در برخی موارد به مزاق برخی‌ها خوش نمی آید و آنها شروع می کنند به جنجال‌سازی‌. همین الان ردصلاحیت‌ مدیران بانکی را آغاز کرده ایم و باید منتظر ترکش‌های آن هم باشیم." این مطلب سخنان پایانی پورمحمدی بود.

دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:خبر,ریزش,اوار, :: 16:13 ::  نويسنده : خبرنگار

ریزش‌آوار در تونل مترو قیطریه/مجروحان به بیمارستان کسری و شهدای تجریش منتقل شدند

حوادث > داخلی

 - مشرق نوشت:


حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران ، با بیان اینکه تکنیسین‌های اورژانس تهران در ساعت 15 دقیقه بامداد صبح دوشنبه از طریق تماس مردمی در جریان وقوع تصادفی در انتهای بزرگراه نواب قرار گرفتند گفت: امدادگران پس از حضور در صحنه حادثه دریافتند یک دستگاه خودرو سواری زانتیا به دلایل نامشخصی از لاین حرکتی خود به لاین دیگری سقوط کرده و واژگون شده است.

وی با بیان اینکه در این حادثه سه تن مجروح شدند گفت:‌ حال یکی از مصدومان این تصادف وخیم گزارش شده است که این مصدوم 24 ساله توسط عوامل اورژانس به بیمارستان لقمان منتقل شده است.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران همچنین از مصدومیت دو نفر در روز گذشته بر اثر ریزش‌آوار در داخل تونل مترو قیطریه خبرداد و به ایسنا گفت: یکی از مصدومان حادثه که از نیروهای آتش‌نشانی بود به بیمارستان کسری و دیگری به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند.

عباسی با اشاره به مصدومیت سه نفر بر اثر تصادف با موتورسیکلت خاطرنشان کرد: این حادثه در ساعت 22:55 به عوامل اورژانس اطلاع داده شد که ماموران پس از حضور در محل واقع در بزرگراه حقانی بعد از پارک طالقانی سه مصدوم حادثه را به بیمارستان فیروزگر منتقل کردند.

قتصاد > بازار مالی  - ایسنا نوشت:

یک مقام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که عرضه و توزیع مصنوعات طلای خارجی و مصنوعات مدور ضرب شده مانند سکه‌های پارسیان که توسط غیر از بانک مرکزی ضرب شده‌اند، ممنوع است.

به گفته او، از یک ماه دیگر برخورد با متخلفان آغاز خواهد شد و طی این مدت مهلت وجود دارد که این مصنوعات طلا از سطح بازار جمع‌آوری شوند.

شهرام میرآخورلو ـ مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ـ با اعلام این خبر، افزود: ‌براساس مجموعه قوانین بانک مرکزی، ضرب سکه فقط در اختیار بانک مرکزی است. با وجود این، در سطح بازار یک بخشی از شمایل یا لوح‌هایی با عنوان سکه مانند سکه‌های پارسیان وجود دارند که قرار است از ضرب و عرضه آن‌ها در سطح بازار جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در این مورد با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، قرار است در قالب گشت ویژه نظارتی برای سطح31 استان نظارت‌هایی صورت بگیرد.

میرآخورلو اضافه کرد: همچنین با توجه به این‌که فعالیت تجاری مصنوعات خارجی براساس همان قوانین بانک مرکزی ممنوع است و این بخش از طلا و جواهر هم در سطح بازار در قالب طلای خارجی هستند، از فروش و عرضه آن ممانعت به عمل خواهد آمد. این اقدام در قالب طرح ویژه نظارتی خواهد بود که هم‌اکنون اساسنامه آن تدوین شده و یک ماه قبل از اجرای آن هم سعی می‌کنیم به تمامی عرضه‌کنندگان سکه و طلا و جواهر اعلام شود که دیگر حجت تمام شده باشد.

وی تصریح کرد: یعنی می‌خواهیم عملا بگوییم خرید و فروش مصنوع خارجی ممنوع است که این شامل طلا و جواهر خارجی ساخته شده می‌شود.

میرآخورلو متذکر شد: ضرب هرگونه مصنوع مدور هم ممنوع است. یعنی اگر کسی بخواهد سکه‌ای را ضرب کند حتما باید پنج گوش یا شش گوش یا چند ضلعی باشد و از حالت دوار خارج شود. به عبارتی اگر کسی چیزی را در قالب یک مصنوع دوار عرضه کند تخلف محسوب می‌شود. یعنی عملا آن سکه‌هایی که به اسم سکه پارسیان عرضه می‌شد مشکل داشته و ما جلوی ضرب آن را گرفتیم. همچنین طی مهلتی می‌خواهیم اطلاع رسانی کنیم تا دیگر توزیع آن هم شکل نگیرد.

*سرنوشت مصنوعات ممنوع

وی با تاکید بر اینکه کسی خرید و فروش سکه پارسیان را انجام ندهد، افزود: ‌خود بازاری‌ها باید این سکه‌ها را جمع کنند. چرا که طلای آن 18 عیار است و مشکلی ندارد. در کنار آن، باید یک کاری هم کنیم که دیگر عرضه این مصنوعات انجام نشود.

این مقام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: مصنوعات خارجی هم باید آب شوند و کسی حق ندارد مصنوعات خارجی را عرضه کند، چرا که این کار تخلف محسوب می‌شود. ‌ما به استناد مجموعه قوانین بانک مرکزی داریم عمل می‌کنیم و علت آن هم این است که با این اتفاقات این بازار با مخاطره روبه رو شده و حجم زیادی از این طلا دارد قاچاق و وارد بازار می‌شود و یک بخش عظیمی از سرمایه و نیروی انسانی ما که می‌تواند مشغول به کار شوند از این بخش در تولید داخل حذف شدند. همچنین حجم تخلف عیار در مصنوعات خارجی تقریبا بالاست.

وی در مورد واردات طلا نیز بیان کرد: هم‌اکنون واردات طلا برای تجارت و عرضه آن ممنوع است اما کسی می‌تواند برای استفاده خود بیاورد.

میرآخورلو در پایان یادآور شد: سعی می‌کنیم که یک فرصتی برای جمع‌آوری به بازار دهیم تا از یک ماه دیگر به این بازرسی ورود کنیم. چون هم‌اکنون وضعیت بازار آرام است و انتهای سال هم که نیست بخواهیم بازار را بهم بریزیم، بنابراین در این مقطع زمان ورود خواهیم کرد. هم‌اکنون عرضه این مصنوعات طلا ممنوع است و شیوه برخورد ما تقریبا از یک ماه آینده شروع می‌شود و بازاری‌ها طی یک ماه فرصت دارند این مصنوعات طلا را جمع‌آوری کنند.

توکلی:وقتی احمدی‌نژاد اجازه نمی‌دهد قوه قضائیه وظیفه خود را انجام دهد بی‌سر و پا ها طمع می کنند

سیاست > مجلس  - احمد توکلی گفت: وقتی اخبار سوء‌استفاده‌های متعددی که منتشر می‌شود، مورد رسیدگی واقع نشده و افراد و مقامات بلندپایه دولت که متهم هستند به اتهام آنها رسیدگی نمی‌شود، این مسئله سیگنال امنیت را به فاسدها می‌دهد و آنها دست به هر کاری می‌زنند.



به گزارش خبرآنلاین، احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی گفت: این اختلاس یک رسوایی غیر‌قابل تحمل است و در اصطلاح اقتصاد سیاسی به آن روش رانزی می‌گویند.

 وی افزود: سال 2008  اختلاسی رخ داد و فردی به نام چارلز رانزی اولین کسی بود که به بهانه جلب سرمایه از سرمایه‌گذاران پول از افراد اخذ کرده و با پولی که از گروه‌های بعد می‌گرفت، سود پول گروه قبل را می‌داد؛ یک کلاهبرداری بزرگ در این زمینه در سال 2008 در آمریکا کشف شد که بر اساس آن برنارد مداف متهم آن پرونده 65 میلیارد دلار از این طریق کلاهبرداری کرده بود.

 رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: اختلاسی که در ایران رخ داد، شبیه آن اختلاس بود چرا‌که مجرم با استفاده از تبانی با بانک‌ها LC یا برات ریالی گرفته و برات اخذ شده را نقد کرده و با پولی که از نقد کردن برات‌های بعدی می‌گرفت، پول بعدی‌ها را می‌پرداخت.



ادامه مطلب ...

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه غیر علنی امروز مجلس گفته است که بیش از 100 نامه در مورد قانون‌شکنی بانکها به رئیس‌جمهور داده‌ایم و مجموعه عملکرد اختلاس‌گران در سه بانک تات، گردشگری و آریا نشانگر حمایت دفتر رئیس جمهور از آنها است.

 

به گزارش فارس، مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه در جلسه‌ای غیرعلنی به بررسی پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی پرداخت، جلسه‌ای که در آن مسئولان ذی‌ربط گزارشاتی پیرامون چگونگی وقوع این اختلاس به نمایندگان ارائه کردند.

خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس از منابع پارلمانی کسب اطلاع کرد که حجت‌الاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه بیش از 1 ساعت سخنرانی و موارد متعددی را مطرح کرده است.

پورمحمدی در جلسه غیرعلنی مجلس گفته بود که سه سال است که مشغول مکاتبه با رئیس جمهور و وزرا هستیم و بیش از 100 نامه به رئیس جمهور در مورد بی‌انضباطی‌ها و قانون‌شکنی‌ها در بانک‌ها فرستاده‌ایم.

وی همچنین تأکید کرده است که موضوعات این قانون شکنی‌ها و تخلفات مالی را افشا نکردیم چون نمی‌خواستیم به نظام لطمه وارد کنیم.

رئیس سازمان بازرسی همچنین به موضوع معرفی اختلاس‌گران توسط مشایی اشاره کرده بود و اعلام کرد که پس از دریافت نامه معرفی، تأکید کردیم که سیر قانونی اصل 44 باید در مورد واگذاری شرکت فولاد رعایت شود.

پورمحمدی اینچنین ادامه داده است که مجموعه عملکرد اختلاس‌گران در سه بانک تات، گردشگری و آریا نشانگر این است که آنها مورد حمایت دفتر رئیس جمهور بوده‌اند.
 

درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.