وزارت اقتصاد،نظرات پارچه‌فروشان را تامین کند
خبرنگار فراری
یک شنبه 27 شهريور 1390برچسب:, :: 11:53 ::  نويسنده : خبرنگار

حمایت بسیج از پارچه فروشان/سردار مشایخی:وزارت اقتصاد،نظرات پارچه‌فروشان را تامین کند

اقتصاد > اقتصاد کلان  - مهر نوشت:
 

رئیس سازمان بسیج اصناف با بیان اینکه این سازمان تاکنون هیچ برخوردی با پارچه‌فروشان نداشته است چون طبق قانون نیروی انتظامی باید با آنها برخورد کند، خواستار آن شد که وزارت امور اقتصادی و دارایی به ویژه سازمان مالیاتی کل کشور نظرات پارچه فروشان را درباره هزینه‌ها لحاظ کنند.

سردار مجید مشایخی در خصوص اقدامات اخیر پارچه فروشان بازار تهران در اعتراض به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: وقتی قانونی تصویب می شود باید توسط همه اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: پارچه فروشان از پرداخت میزان 4 درصدی که باید به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند، ناراضی هستند و معتقدند میزان مالیاتی که در مبادی ورودی و کارخانجات تولیدی پرداخت می کنند، کافی است در حالی که قانونگذار این موضوع را قبول ندارد.

رئیس سازمان بسیج اصناف با بیان اینکه پارچه فروشان جلساتی را هم با شورای اصناف و هم با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار کردند، گفت: در این جلسات پارچه فروشان مهلتی 5 ساله برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می خواستند که با این درخواست موافقت نشد.

 وی با بیان اینکه پارچه فروش‌ها می گویند قانون ایراد دارد اما معلوم نیست قانونگذار ایراد وارد به قانون را قبول کند، گفت: البته قانونگذارهم باید ایرادات قانونی را برطرف کند و هرچه که قانون شد، لازم الاجراست.

مشایخی تصریح کرد: به هرحال باید بپذیریم که قانون در حال اجرا است، اگر هم قانون ایراد دارد باید این ایرادات را به قانونگذار ارجاع دهیم تا اگر صلاح دانست به رفع ایراد قانونی اقدام کند.

رئیس سازمان بسیج اصناف در خصوص ایراد قانونی که به صنف پارچه فروشان وارد است، گفت: یک اشکال قانونی که به پارچه فروشان وارد است عنوان جوازشان است، چون جواز برخی از پارچه فروشان بنکداری است درحالی که پارچه می‌فروشند، البته قرار شده است که این ایراد با هماهنگی شورای اصناف برطرف شود به طوری‌که جوازهایشان را اصلاح کنند و قانون را بپذیرند.

وی در خصوص برخورد بسیج اصناف با پارچه فروشان معترض نیز گفت: سازمان بسیج اصناف تاکنون هیچ برخوردی با پارچه فروشان نداشته است، چون طبق قانون اگر کسی خلاف قانون رفتار کند نیروی انتظامی باید با آن برخورد کند.

مشایخی در ادامه خطاب به مسئولان ذیربط گفت: بسیج اصناف از وزارت امور اقتصادی و دارایی و به ویژه سازمان مالیاتی کل کشور می خواهد که نظرات پارچه فروشان در خصوص هزینه ها را لحاظ کنند و با تعامل و منطق بهتری با این صنف بازار صحبت کنند که مشکلات زودتر حل شود.

وی با تاکید براینکه ما رفاه عمومی و مصالح کل نظام را در نظر می گیریم، گفت: فعلا که مشکلی در رابطه با پارچه فروشان بازار نداریم و امیدواریم با قانون خوب و هماهنگی هایی که انجام می شود، مشکل پارچه فروشان هرچه زودتر حل شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.