هشدار نیروی دریایی ایران به یك بالگرد فرامنطقه ای
خبرنگار فراری

 

تهران - معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 90 گفت: یك بالگرد كشوری فرامنطقه ای كه در محدوده منطقه رزمایش حضور یافته بود با هشدار نیروی دریایی مجبور به ترك منطقه عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه عملیاتی رزمایش دریایی ولایت 90 ،' امیر سرتیپ دوم 'سید محمود موسوی ' گفت :نیروهای فرا منطقه ای به دنبال آن هستند كه ببینند ما در منطقه چكار می كنیم و چه برنامه ای داریم .

امیر دریادار دوم موسوی با بیان اینكه این رزمایش در خارج از آبهای ساحلی ایران و در آب های ازاد انجام می شود ، افزود بر این اساس تردد یگان های فرامنطقه ای در سطح منطقه برابر با عرف بین المللی و قوانین دریایی مجاز است.

سخنگوی رزمایش خاطر نشان كرد: به رغم این موضوع هر واحد نظامی كه در حال انجام تمرینات خاصی باشد برابر قوانین بین المللی یك محدوده ایمن برای خود دارند و این محدوده ایمنی را هم یگان های شناور و هم پروازی با هر ملیتی كه باشند باید رعایت كنند .

موسوی اضافه كرد: در صورتی كه هر كشوری این قوانین را رعایت نكند و به یگان های شركت كننده در رزمایش نزدیك شوند به این یگان ها تاكید شده كه با هرگونه تحرك و نزدیك شدن یگان های پروازی و شناوری كشورهای دیگر به نیروهای خودی قاطعانه اخطار دهند و در صورتی كه مورد توجه قرار نگیرد برابر با قوانین بین الملل با آنها برخورد كنند.

وی افزود : روز گذشته شاهد یك مورد نزدیك شدن یك فروند بالگرد كشوری فرامنطقه ای به محدوده رزمایش یگان های خودی بودیم كه پس از اخطارهای مكرر به آن ، این بالگرد مجبور به ترك منطقه شد.

موسوی گفت : این بالگرد پس از آنكه قاطعیت یگان های ما را در اخطار دادن و مصمم بودن به اقدامات بعدی دید، مجبور شد سریعا منطقه را ترك كرده و فاصله ایمنی را رعایت كند.

رزمایش بزرگ ولایت 90 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از روز سوم دی ماه آغاز شده است و تا روز سیزدهم دی ماه ادامه خواهد داشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.