دخالت نظامی قطر در سوریه
خبرنگار فراری
چهار شنبه 7 دی 1390برچسب:, :: 16:49 ::  نويسنده : خبرنگار

 

العالم نوشت:

 

یک پایگاه اینترنتی صهیونیستی اعلام کرد، قطر این روزها به هدف براندازی سریع نظام سوریه درحال دخالت نظامی در این کشور است.

پایگاه خبری "دبکا"، اعلام کرد، قطر حامی اصلی ارتش موسوم به آزادی سوریه است و آن را از نظر مالی و سلاح تأمین می کند.

بر اساس این گزارش، قطر هزینه آموزش نیروهای این گروه از نظامیان را در خاک ترکیه برعهده گرفته است.

پایگاه عبری دبکا تأکید کرد، قطر به حمایت از این نظامیان اکتفا نکرده، بصورتیکه ژنرال العطیه رییس ستاد ارتش قطر پس از کسب موافقت امیر قطر و سعودی ها برای تشدید دخالتهای نظامی در سوریه، گروهی متشکل از 2500 عنصر نظامی را تشکیل داده که هزار نفر از آنها از افراطی های مسلح لیبی و هزار نفر آنها نیز از عناصر گروه تروریستی انصار السنه عراق هستند.

دبکا به نقل از منابع اطلاعاتی خود تأکید کرد، قطر طی این ماه (دسامبر) این نیروها را از لیبی و عراق با هواپیما به شهر انتاکیه در مناطق مرزی ترکیه با سوریه منتقل کرده است. در این شهر کوچک مرزی 2 پایگاه آموزشی جداگانه برای عناصر مسلح عراقی و لیبیایی ایجاد شده است تا بتوانند از همین نقطه عملیات خود را در استانهای ادلب، حمص و جبل  الزاویه انجام دهند.

بر اساس گزارش این پایگاه اسرائیلی، فرماندهی این گروه را "عبدالحکم بلحاج" برعهده دارد و "المهدی خطاری" و "کیکلی ادم" بعنوان معاون او را در این مأموریتها همراهی می کنند؛ وی قبلا فرماندهی یورش به طرابلس پایتخت لیبی را برعهده داشت.

این نیروها از هفته گذشته با هماهنگی کامل لجستیکی و عملیاتی با عناصر انصار السنه و عناصر مسلح سوری، فعالیتهای خود را آغاز کرده اند.

دبکا به نقل از منابع خود خاطرنشان کرد، عملیات نظامی در این منطقه کاملا تحت کنترل و نظارت ارتش و دستگاه اطلاعات ترکیه صورت می گیرد، و ترکیه در قبال این مسأله سکوت کرده است.

دبکا با استناد به منابع اطلاعاتی و کارشناسان خود، هدف از تشکیل این گروه نظامی را اینگونه عنوان کرده است:

- حمایت مالی از این نیروها در اصل از سوی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صورت گرفته و با موافقت آمریکا، ناتو و ترکیه و سکوت آنها انجام می شود.

- تشکیل گروهی از نظامیان سنی برای نخستین بار در منطقه نزدیک مرز لبنان که امکان دارد در آینده قطر از آنها علیه حزب الله لبنان و یا غزه استفاده کند.

پایگاه دبکا در این خبر به هویت و ماهیت منابع خود اشاره ای نکرده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.