شورای پخش برون مرزی آمریکا بودجه درخواستی خود برای سال 2013 را منتشر کرد.
خبرنگار فراری

میلیون دلار درخواست شورای پخش برنامه‌های برون مرزی آمریکا

خبرگزاری فارس: شورای پخش برون مرزی آمریکا بودجه درخواستی خود برای سال 2013 را منتشر کرد.

خبرگزاری فارس: ۷۲۰ میلیون دلار درخواست شورای پخش برنامه‌های برون مرزی آمریکا

به گزارش فارس، «شورای پخش برنامه‌های برون مرزی آمریکا»  در گزارشی به قلم «اندی سنیت» آورده است: بی.بی.جی تقاضای بودجه سال مالی 2013 خود را، که شامل مجموعه‌ای از اقدامات راهبردی برای پبشبرد مأموریت اصلی آن و پاسخ به چالش‌های محیط در حال تغییر رسانه‌ای جهانی به رغم محدودیت‌های فعلی مخارج است، صادر کرد. اعضای شورای مذکور در پیامی به کارکنان شورا اظهار کرده‌اند: «در این زمان که زمان ریاضت مالی است بی.بی.جی با گزینه‌های سخت مواجه شده و ما تنها نیستیم: هر شعبه و هر جزء حکومت فدرال، برای دستیابی به راندمان بدون گذشت از کار اصلی خود به نفع کشورمان، مجبور شده به دقت به بررسی خط مشی خود بپردازد.»

 

* 187 میلیون مخاطب در سال 2011 موفقیت بی.بی.جی را نشان می‌دهد

 

بی.بی.جی با توجه به پوشش غیر معمول انقلاب‌های عربی در سال گذشته، جنگ در افغانستان و پاکستان، تنش‌ها در ایران و روسیه، منازعه بر سر تبت و سایر رخدادها در چین، فاجعه انسانی در آفریقای شرقی، و حقوق بشر در کوبا و در سراسر دنیا، تأئید کرد: «پخش بین‌المللی آمریکا همچنان به ارائه اخبار به مردم سراسر دنیا که به اخبار دقیق و باورکردنی دسترسی ندارند و نیاز به اطلاعات حیاتی دارند خواهد پرداخت. رکورد 187 میلیون مخاطب در سال 2011 تأئیدی بر موفقیت کار شماست.»

 

* بی.بی.جی برای سال 2013، بیش از 720 میلیون دلار برای پخش بین‌الملل آمریکا درخواست کرده است

 

برای سال مالی 2013 بی.بی.جی بیش از 720 میلیون دلار برای پخش بین‌الملل آمریکا درخواست کرده است که کاهش 4.2 درصدی نسبت به سال مالی 2012 را نشان می‌دهد. این تقاضا از اولویت‌های سیاست خارجی آمریکا حمایت می‌کند و بر پایه راهبرد پنج ساله اتخاذ شده از سوی این شورا در اکتبر 2011 استوار شده است. طرح‌های پیشنهادی در آن شامل تنظیم مجدد برای رسیدن به مخاطبانی از کوبا تا چین که از اهمیت راهبردی برخوردارند و نیز توسعه زیرساخت دیجیتالی این شعبه می‌شوند.

این تقاضا شامل 9 میلیون دلار افزایش می‌شود که:

- برای مصر برنامه‌های تلویزیونی هفتگی و تلاش‌های رسانه‌ای جدید ایجاد خواهد کرد

- پخش برنامه‌های ماهواره‌ای برای آسیای مرکزی را به برنامه‌های خود اضافه خواهد کرد

- رسانه‌های اجتماعی را ترفیع داده و گسترش خواهد داد

- نوآوری در تریبون‌های رسانه‌ها را مورد تأکید قرار خواهد داد، و

- با اصلاح و ایجاد تغییر در محتوا و پخش موجب رقابتی‌تر شدن آن‌ها خواهد شد.

 

این تقاضا همچنین شامل 11.6 میلیون دلار تأمین وجه برای مبارزه با سانسور اینترنت می‌شود تا گسترش فناوری‌های در حال ظهور و مشارکت با جدیدترین کارشناسان، طراحان و شبکه‌های داخل کشوری را ادامه دهد.

 

* تقاضای بودجه 2013 سرویس گسترده‌ای را به زبان‌های بومی برای پاسخ به نیازهای مخاطبان بی.بی.جی در سراسر جهان در بر می‌گیرد

 

تقاضای بودجه سال مالی 2013 شامل برنامه، پخش و کسورات کارکنان صدای آمریکا، رادیو آزاد اروپا/ رادیو آزادی (Radio Free Europe/ Radio Liberty)، رادیو آزاد آسیا (Radio Free Asia)، شبکه‌های پخش خاور میانه (The Middle East Broadcasting Networks)، اداره پخش کوبا (The Office of Cuba Broadcasting) و اداره پخش بین‌الملل (The International Broadcasting Bureau) تا اندازه‌ای از طریق تلاش برای سازماندهی مجدد عملیات‌ها و پایان بخشیدن به نسخه‌برداری و تکثیر می‌شود. درحالی‌که پیشنهاد شده چهار زبان پخش حذف شوند تقاضای بودجه سرویس گسترده‌ای را به زبان‌های بومی برای پاسخ به نیازهای مخاطبان بی.بی.جی در سراسر جهان در بر می‌گیرد. این تقاضا همچنین بیش از 21 میلیون دلار از هزینه‌های پشتیبانی فنی و اداری را در سراسر شعبه و سازمان‌های صاحب امتیاز قطع می‌کند.

 

* برخی از تغییرات پیشنهادی در صورت تصویب نگرانی ایجاد خواهند کرد

 

اعضای شورا تأئید کرده‌اند که برخی از تغییرات پیشنهادی در صورت تصویب نگرانی ایجاد خواهند کرد و شرایط بسیار سختی پیش روی زنان و مردان موضوع این تغییر قرار خواهند داد با این وجود آن‌ها تصریح کردند: «ما، از طریق ترکیبی از خرید سهام شعبه، اختیارات زودتر از موعد و کاهش سمت‌ها از طریق فرسایش نیروها، برای محدود کردن تأثیر ایجاد شده بر کارکنانمان هر کاری انجام خواهیم داد.» «اندی سنیت» می‌افزاید: من با نگاهی کوتاه به این سند بسیار مفصل و جزیی نکات زیر را راجع به موج کوتاه و موج متوسط متوجه شده‌ام:

 

* تقاضای بودجه 2013 طرح توقف استفاده از موج کوتاه و موج متوسط را پیشنهاد داده است

 

با در نظر گرفتن تمام کسورات سرویس پخش و زبان، تقاضای بودجه طرح توقف استفاده از موج کوتاه و موج متوسط را به جز برای کوبا، چین، کره شمالی، برمه، ایران، تبت، اویغور، فاتا (منطقه مرزی افغانستان-پاکستان)، پاکستان، افغانستان، بلاروس، روسیه تا قفقاز، روسیه، ترکیه، خمر، و آفریقا پیشنهاد داده است. «پورو»، ایستگاه پخش فیلیپین بسته شده و 10 سمت کاری را متوقف خواهند کرد. این ایستگاه یک مگاواتی [1170 کیلوهرتز] در حال حاضر فقط پنج ساعت در روز برای مخاطبین در آسیای جنوب شرقی پخش موج متوسط فراهم می‌کند و شرایط لازمه احتمالی برای این ایستگاه در سال مالی 2013 کاهش خواهند یافت. این شعبه برای حفظ و توسعه رادیو اف ام، تلویزیون، ماهواره، اینترنت، خدمات موبایل، و سایر تریبون‌های کارآمدتر برای ارائه خدمات به مخاطبین مورد نظری که در حال حاضر پورو به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد برنامه ریزی می‌کند.

 

* سنترال نیوز، به عنوان بخشی از تقاضای بودجه 2013، برنامه‌های جدیدتری تهیه خواهد کرد

 

- کاهش‌های عمده در اتاق خبر صدای آمریکا

توجه من همچنین به طرحی برای «تحکیم و سازماندهی مجدد سنترال نیوز و بخش‌های انگلیسی» جلب شده که، در صورت تحقق، 5.660 میلیون دلار صرفه جویی به دنبال خواهد داشت: «به عنوان بخشی از این تقاضای بودجه، سنترال نیوز صدای آمریکا تغییر خود از تهیه کننده عمده برنامه‌های انگلیسی زبان، که بیشتر آن‌ها بر خبرگزاری‌ها استوارند، به اتاق خبری ضعیف‌تر که برنامه‌های جدیدتر و لیست کوتاهی از خبرهای مهم تهیه می‌کند تسریع خواهد کرد. سنترال نیوز همچنین به عنوان دفتر تسویه حساب خبرهای جدید، که توسط خبرنگاران سرویس زبان VOA تهیه شده‌اند، عمل خواهد کرد.»

 

* سنترال نیوز VOA در مرکز یک اتاق خبر جهانی برای تمام مؤسسات پخش بین‌المللی آمریکا قرار خواهد داشت

 

سنترال نیوز VOA در مرکز یک اتاق خبر جهانی برای تمام مؤسسات پخش بین‌المللی آمریکا قرار خواهد داشت. در این بودجه VOA تلاش‌های موفق خود برای تهیه خبر برای وب و سایر تریبون‌های دیجیتال (از جمله صوتی و تصویری) را برای مخاطبین انگلیسی زبان مورد نظر ادامه خواهد داد». عملکردهای رادیویی و کارکنان مربوطه تحکیم خواهد شد. یادگیری انگلیسی عملکردهای انگلیسی برای اهداف خاص را حذف کرده و راهبرد گسترده‌تر تهیه برنامه‌های آموزش کارآمد انگلیسی آمریکایی را اتخاذ خواهد کرد. به موجب این طرح پیشنهادی هفتاد و یک سمت دیگر مورد نیاز نخواهند بود.

منبع من در واشنگتن اظهار می‌کند که این طرح «شامل برخی از کاهش‌های زیانبار برای عملیات سنترال نیوز VOA در طی دهه‌ها می‌شود که بر گزارشگران انگلیسی زبان و نیز کارکنان چند رسانه‌ای تأثیر خواهند داشت.»



نظرات شما عزیزان:

رضا
ساعت14:25---28 مرداد 1391
ما رهبری داریم محکم و استوار
ما رهبری داریم که در برابر استکبار جهانی کوتاه نمی آید و نخواهد هم امد.
ما فرزندان ایران زمین دستورات مقام رهبری رو گوش کردم و به خود بالیدم که چنین رهبری داریم.
رهبری فرزانه که فرمایشاتشون متجلی شجاعت ، استقامت و پایداری ملت است................................... امروز فریاد است .فریاد الله اکبر جانم فدای رهبر

امروز لبیک است. به نوای آقا ومقتدای مسلمین جهان

حضور ملت که عاشقانه است. حماسه حضور را معنا می کند

دنیادیدند ملت غیور ایران با سرافرازی در

ازمونی دیگر در خلق حماسه اخرین جمعه ماه رمضان با افتخار به پیروزی رسیدن

سلام ودرود بیکران خداوند سبحان بر احاد ملت شریف ،عزتمند ومقتدر ایران اسلامی که هر گاه حضور

خویش در صحنه را لازم دیده است ،چون واجب شرعی با لبیک به مقتدای خویش حضرت ایت الله

العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) بر شعارهای اصیل و لایتغیر انقلاب که همان نفی استکبار

جهانی وفریاد مرگ بر امریکا،مرگ بر اسرائیل ،ومرگ برانگلیس است تاکید کرده است.در اخرین جمعه ماه

رمضان امسال نیز بر خلاف تمامی دروغ پردازی ها،یأس افرینی وتحلیل های اندر غلط بنگاه های خبر پراکنی

غرب ،قاطبه ملت ایران از کوچک وبزرگ ، پیر وجوان ومرد و زن به خیابان ها امدندو

به همه دنیا این پیام مهم رامخابره کردندکه تا اخرین نفس وتا اخرین قطره خون پای ارمان های امام

(ره)رهبری معظم انقلاب و صد هزار شهید و جانباز و ازاده سر افزار ایستاده اند وبه این ایستادگی افتخار

می کنند و اگر هزینه ای هم در بر داشته باشد به جان می خرند.


133
ساعت23:19---5 اسفند 1390
سلام


التماس دعا


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.