کمبود 21 میلیونی بنزین روزانه کشور از کجا تامین می شود؟
خبرنگار فراری

 

اقتصاد > انرژی  - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با حضور در کافه خبر،واردات بنزین را با یک معادله ساده به اثباط رساند و خواستار پاسخگویی مسوولان نفتی به این معادله شد.


 سیدعماد حسینی با تاکید بر اینکه من تعجب می کنم ازدوستان خودمان در دولت، توضیح داد: یک معادله ساده است روزانه 44 میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می شود مصرف به طور متوسط 65 میلیون لیتر است پس این 21 میلیون لیتر از کجا تامین می شود.به همین سادگی است یا نیاز 21 میلیون لیتری ما از ذخایر استراتژیک ماست که بعید می دانم ما از ابتدای امسال توانسته باشیم از ذخایر استراتژیک تا چنین حجمی برداشت کنیم و اصلا ذخایر ما توان پوشش این مدت را داشته باشد بنابراین واضح است که وارد می کنیم.اما در تعجب هستم که آقایان اینقدر سعی در پنهان کردن این موضوع دارند در حالیکه یک معادله ساده نشان می دهد تولید ما کم است.

به گفته او ، پالایشگاه آبادان قراربود 6 میلیون لیتر به تولید بیفزاید که متاسفانه با اتفاقی که در این پالایشگاه افتاد این امر هم محقق نشد بنابراین واقعیت را نباید شکل دیگری نشان داد.اما اگر آقایان خلاف حرف ما باور دارند باید بگویند این 21 میلیون لیتر در روز چگونه تامین می شود؟واقعا این سوالی است که من به طور جد به دنبال جواب آن هستم که با چنین معادله ساده ای چگونه مسوولان این خبررا تکذیب می کنند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که شما برنامه ای برای پیگیری جدی این مساله در کمیسیون انرژی دارید؟ افزود:اقایان می آیند در کمیسیون آمارهای ضدونقیضی ارائه می دهند که واقعا خود ما خسته می شویم از پیگیری این مسایل !واقعا اینقدر مسایل مهمتر در کمیسیون انرژی برای پیگیری وجود دارد که واقعا نمی شود به تمام انها رسید.امیدوارم بشود یک برنامه ریزی دقیق کرد همه اینها روشن می شود و البته روشن شدن آن به نفع جامعه است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه برخی می گویند واردات بنزین از محل درآمد نفت کوره صورت می گیرد برای همین است که دولت می تواند براحتی واردات این فراورده را پنهان کند.چنین چیزی را تایید می کنید؟، تصریح کرد:راستش اطلاع دقیقی از نحوه هزینه کرد درآمدنفت کوره حتی ما نمایندگان مجلس هم نداریم.چون درآمد نفت کوره از جمله درآمدهایی است که در اختیار وزیر نفت است و دوستان اخیرا گزارشاتی که داده اند می گویند این درآمد در میادین نفتی صرف شده اما شفاف نیست.و ما هم نمی دانیم پول نفت کوره به کجا می رود.

مشروح گفت وگو با سخنگوی کمیسیون انرژی را اینجا بخوانید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.