خبرنگار فراری

بعد از یاهو
سانسور اعتراضات وال‌استریت در گوگل و توئیتر

خبرگزاری فارس: در حالی که اعتراضات وال‌استریت هر روز گسترش بیشتری پیدا میکند تا آنجا که به گزارش سیبیاس، 700 نفر روز گذشته در پل بروکلین دستگیر شدند، گوگل و توئیتر مشترکا در حال سانسور اخبار اعتراضات رو به گسترش مردم در شهرهای مختلف آمریکا هستند.

 

به گزارش فارس، در حالی که اعتراضات وال‌استریت هر روز گسترش بیشتری پیدا می‌کند تا آنجا که به گزارش سی‌بی‌اس،  700 نفر روز گذشته در پل بروکلین دستگیر شدند، گوگل و توئیتر مشترکا در حال سانسور اخبار اعتراضات رو به گسترش مردم در شهرهای مختلف آمریکا هستند.
 
بنابراین گزارش، جستجوی کلمه "تصرف تگزاس" که یکی از جنبش‌های همپا با جنبش وال‌استریت است در موتور جستجوی گوگل اگر چه منجر به یافتن وبلاگ اعتراضات "تصف تگزاس" می‌شود اما با کلیک بر روی آن، سرویس وبلاگ گوگل پیغام می‌دهد که این وبلاگ حذف شده و قابل دسترسی نیست و ضمنا آدرس جدیدی نیز به جای آن به خوانندگان معرفی نمی‌کند.
 
پیش از این نیز، ایمیل یاهو ایمیلهای محتوی آدرس سایت معترضان را ارسال نمی‌کرد و توییتر نیز از اضافه شدن تگ مشهور     #occupywallstreet  به تگهای پربازدید جلوگیری کرده بود.
 
گوگل، توئتیر، یاهو و دیگر سرویس‌های اطلاع‌رسانی آمریکایی در دوران فتنه 88 به صورت تمام‌قد در خدمت فتنه‌گران بودند و انواع و اقسام سرویس‌های لازم را برای آنان در نظر می‌گرفتند. حتی پایگاه توئیتر به درخواست مستقیم وزارت خارجه آمریکا از تعطیلی لازم برای به روز رسانی خود صرفنظر کرد.
 
رسانه‌های آمریکایی در حالی دست به این اقدام می‌زنند که اتحادیه‌های کارگری در آمریکا با قیام وال‌استریت اعلام همبستگی کرده‌اند.
 
جان ساموئلسون، رئیس اتحادیه کارگران حمل و نقل نیویورک در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که صدای معترضین وال‌استریت همان صدای خانواده‌‌های کارگران است

رهبری - حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: طرح پذیرش دولت فلسطین به عضویت سازمان ملل چیزی جز تن دادن به خواسته صهیونیستها نیست.

 به گزارش خبرآنلاین، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز در مراسم افتتاحیه  پنجمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به موج بیداری اسلامی، افزودند: پدید آمدن موچ پر قدرت بیداری اسلامی در منطقه نصرت الهی است و امروز رژِیم صهونیستی از همیشه منفورتر و ضعیف تر و منزوی تر و حامی اصلی اش آمریکا از همیشه گرفتارتر و سردرگم تر است.
 ایشان با اشاره به طرح منطقی جمهوری اسلامی برای موضوع فلسطین، تاکید کردند: هر طرحی که بخواهد فلسطین را تقسیم کند، یکسره مردود است و طرح پذیرش دولت فلسطین به عضویت سازمان ملل  نیز چیزی جز تن دادن به خواسته صهیونیستها یعنی پذیرش دولت صهویستی در سرزمین فلسطین نیست.
 رهبر معظم انقلاب با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه اسرائیل خط قرمز اوست، خاطر نشان کردند: بدانید که خط قرمز اوباما به دست ملتهای بپاخواسته منطقه شکسته خواهد شد.
 مقام معظم رهبری همچنین به موضع گیری های کشورهای غربی اشاره وافزودند: غرب امروز بر سر دو راهی است . یاباید از اسرائیل پیروی نکند یا در انتظار ضربه های سخت در آینده نه چندان دور باشد.
ایشان تصریح کردند:روزی  که ملتهای اروپا و آمریکا دریاند مشکلات آنها سلطه صهیونیستهاست، چنان جهنمی بوجود خواهند آورد که راه خلاصی از آن متصور نیست.
 اخبار تکمیلی متعاقبل ارسال خواهد شد.

شنبه 9 مهر 1390برچسب:محیدی,کروش,تیم ملی, :: 22:12 ::  نويسنده : خبرنگار

 

فوتبال ملی - کارلوس کروش در گفت و گویی با سایت فدراسیون فوتبال از بازی بحرین سخن گفت.

کارلوس کروش روز شنبه   به برخی سوال های فوتبال ملی پاسخ گفت. او درباره اردوی جدید که از روز دهم مهرماه تشکیل می شود، گفت: پس از برگزاری چند مرحله اردو و آنالیز مسابقات، تیمها و بازیکنان اکنون به تداومی در سیستم تاکتیکی دست یافته ایم و خوشبختانه چون بازیکنان، مصدومیتی نداشتند، توانستیم شالوده قبلی تیم را حفظ کنیم.


او با تاکید بر اینکه تیم ملی خانه ای با درهای بسته نیست، افزود: به همین علت هربار چهره های جدیدی به تیم وارد می شوند و من از این جهت خوشحالم و اکنون با همکاری فدراسیون در تلاش هستیم تا بتوانیم اشکان دژآگه را نیز به اردو بیاوریم. البته برنامه ما این بود که اردو را از روز شنبه تشکیل دهیم اما بدلیل برنامه مسابقات لیگ میسر نشد. من دوست دارم که کلیه بازیکنان، کادر فنی و هواداران تمرکز کاملی روی بازی بعدی تیم ملی داشته باشند و مسوولیت ما در این برهه، آماده سازی تیم برای بازی با بحرین است.


کروش در پاسخ به سوالی درباره اهمیت بازی با بحرین گفت: ما می دانیم که بازی بسیار مهم و حساسی را پیش رو داریم. باید بتوانیم از شرایط بازی خانگی استفاده کنیم و سه امتیاز این دیدار را بدست آوریم، ضمن اینکه به دلیل مسایلی که همه می دانند باید در این بازی پیروز شویم. ما نباید هرگز فراموش کنیم که در مقدماتی جام جهانی قبلی تیم بحرین فاصله کمی تا صعود داشت و در مرحله پلی آف مغلوب نیوزلند شد و از صعود بازماند.


او ادامه داد: بحرین تیمی با تجربه با بازیکنان باکیفیت دارد. ما برنامه های آماده سازی آنها را از ابتدای مرحله سوم مسابقات مقدماتی دنبال کردیم و نکته ای که شاید خیلی از مردم و حتی رسانه ها ندانند این است که آنها برای دیدار با ما کار را با جدیت دنبال می کنند و تا روز بازی با ما، سه هفته در اردو هستند. به هرحال کار بزرگی پیش روی ما قرار دارد و من در این جهت به بازیکنانم و همچنین هواداران اطمینان کامل دارم و مطمین هستم تا 19 مهر، کاملا آماده این دیدار خواهیم بود و نتیجه ای را که لازم داریم و آن هم کسب سه امتیاز است، خواهیم گرفت.


سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به سوالی درباره فهرست جدید تیم ملی گفت: بازیکنان ما از کیفیت، بلوغ کامل و تجربه کافی برای بازی مقابل چنین تیم هایی برخوردارند و هواداران نیز باید بدانند که اینجا جایی است که ما باید نتیجه بگیریم و هر سه امتیاز را کسب کنیم. این بازی جای برداشت است نه کاشت. اکنون زمان نتیجه دادن تمام کارهایی است که ما در چند وقت اخیر و اردوهای گوناگون انجام داده ایم. ما اکنون بازیکنان جوان خوبی در تیم داریم که خون تازه ای در رگهای تیم ملی هستند و زمانی که در کنار تجربه قرار می گیرد، آن نتیجه و تداومی را که در سطح کیفی بازی تیم ملی مدنظر مااست، به ما می دهد.


از کروش درباره کناره گیری فرهاد مجیدی سوال شد که او در پاسخ گفت: همانگونه که قبلا گفتم این تصمیم خود مجیدی بود و ما به آن احترام گذاشتیم و برای او در ادامه زندگی و کار بازیگری در باشگاه بهترین ها را آرزو می کنم اما اکنون زمان نگاه کردن به آینده است. فوتبال همیشه اینگونه بوده، در ازای هر بازیکنی که دوران بازیگریش به پایان می رسد، 10 بازیکن دیگر متولد می شوند. این رسم زندگی است. مجیدی یک نمونه فوق العاده از بازیکنی است که نشان می دهد چگونه می توان خود را آماده نگه داشت. در هیچ کجای دنیا کار راحتی نیست که بازیکنی را جایگزین بازیکنی با کیفیت بازی مجیدی کنید و این وظیفه مربیان و مسوولان است که در حین برگزاری بازیها، مسئولیت دارند برای آینده هم بازیکن بسازند زیرا بزودی زمان خداحافظی فرامی رسد و این طبیعی است اما چیزی که طبیعی نیست آن است که مربیان و مسئولان فوتبال به فکر بازیکن سازی و آینده فوتبال نباشند.


کروش در پایان گفت: من همچنین ازطرف تیم ملی از حمایت سازمان لیگ، مربیان و مدیران باشگاهها از تیم ملی تشکر و قدردانی می کنم و اطمینان دارم با این حمایت ها دست در دست هم می توانیم به پیشرفت تیم خودمان و پیروزی آن کمک کنیم.

لیگ برتر - استقلال در انزلی باخت تا صدر جدول دوباره به تیم امیر قلعه نویی برسد.

به گزارش خبرآنلاین؛ استقلال تهران در انزلی شکستی سنگین را متحمل شد تا صدرنشینی را از دست بدهد. ملوان انزلی که در ورزشگاه خود گل اول را از استقلال خورد، در دو دقیقه پایانی نیمه اول دو بار دروازه استقلال را باز کرد تا نیمه اول را با برتری خود به پایان رسانده باشد. در نیمه دوم هم گرچه استقلال توانست مسابقه را به تساوی بکشاند، اما ملوان دوبار دیگر دروازه استقلالی ها را باز کرد تا علاوه بر تحمیل شکستی سنگین به صدرنشین لیگ برتر، تراکتورسازی را به صدر جدول برساند.

آرش برهانی در دقیقه 7 و میلاد میداودی در دقیقه 47 برای استقلال گلزنی کردند. سید جلال رافخایی در دقایق 43 و 62(پنالتی)، علی جراحکار در دقیقه 45 و پویا نزهتی در دقیقه 64 گل‌های ملوان را به ثمر رساندند.

ایران چین را شکست داد و برای نخستین بار قهرمان شد/سر تعظیم آسیا مقابل والیبال ایران 

والیبال - والیبال ایران برای نخستین بار قهرمان آسیا شد.

 

 

 غرور،غیرت و همت ایرانی با پشتوانه ی 20 هزار نفری در سالن 12 هزار نفری آزادی باعث شد تا این افتخار نصیب والیبالیست های تیم ملی ایران شود؛نخستین قهرمانی در آسیا.

این اتفاق در حالی افتاد که تا پیش از این قهرمانی در آسیا بین سه کشور کره جنوبی،ژاپن و چین تقسیم می شد و سهم ایران تنها یک نایب قهرمانی بوده است.

اما این بار همه چیز فرق می کرد و ملی پوشان در حالی قهرمان آسیا شدند که تیم های مدعی همه به زانو در آمدند و مقابل این غیور مردان ایرانی سر تعظیم فرود آوردند.

 در فینال مسابقات قهرمانی آسیا این بار چنی حریف ایران بود.یکی از قدرتمند ترین تیم های آسیا که اتفاقا ست اول را هم با نتیجه 25-22 به نفع خودش به پایان رساند.اما حمایت 20 هزار هوادار از ملی پوشان ایران به خوبی بیان گر این بود که آنها راه سختی برای شکست دادن ایران خواهند داشت.ست دوم اما با قدرت آعاز شد.ایرانی ها که انگار با صحبت های ولاسکو به خودشان آمده بودند در همان ابتدا سه امتیاز از حریف خود پیش افتادند و این اختلاف امتیاز را تا پایان این ست بیشتر هم کردند تا ست دوم را ایران با نتیجه 25 بر 18 از آن خود کند.

ولاسکو که با گذشت زمان بیش از پیش دست چینی‌ها را خوانده بود با تعویض‌های متفکرانه در ست سوم فقط از مهدی مهدوی در پست پاسور استفاده کرد و در حالی که امیر حسینی در این ست اصلاً بازی نکرد ایران باز هم با قدرت ست را از آن خود کرد. سفید پوشان ایران در این ست 25 بر 19 از سد چین گذشتند.

سرانجام در ست چهارم، ایران با حمایت بی‌نظیر هواداران و بازی زیبای ملی پوشان ضربه نهایی را به تیم ملی چین وارد کرد و با نتیجه 25 بر 16 علاوه بر به دست آوردن این ست و پیروز شدن در این بازی، عنوان قهرمانی این دوره از رقابتها را به دست آورد.

 

پنج شنبه 7 مهر 1390برچسب:معصومه,, :: 15:55 ::  نويسنده : خبرنگار

 

سایر مطالب - نکاتی از روایات اهل بیت درباره بانوی شهر قم

1- گران سنگی حضرت فاطمه معصومه (س)

به گفته محدث بزرگ حاج شیخ عباس قمی و نویسنده کتاب قاموس الرجال در میان فرزندان امام موسی بن جعفر علیه‌السلام بعد از امام رضا علیه‌السلام حضرت معصومه (س) برترین و گران‏سنگ‏ترین آنها به شمار می‏آید.

2- موقعیت معنوی
امام رضا علیه‌السلام که در زیارتنامه حضرت معصومه (س) در بزرگداشت و تجلیل آن حضرت او را دارای منزلت رفیع در نزد خداوند می‏خوانند و خواستار شفاعت خود، توسط آن حضرت در درگاه خداوندی می‏شوند.

3- فقاهت
روزی گروهی از شیعیان به قصد دیدار امام موسی بن جعفر علیه‌السلام و پرسش سؤالات خود به مدینه آمدند ولی امام در مدینه حضور نداشتند. از این رو، سؤالات خود را مکتوب به خانواده آن حضرت تحویل دادند تا در سفر بعدی، پاسخ آنها را از امام بگیرند. حضرت معصومه (س) خود پاسخ پرسش ها را نوشته به آنها داد. این گروه، در بین راه با امام موسی بن جعفر برخورد کردند و پاسخ ها را به امام ارائه نمودند. امام ضمن تأئید پاسخ‏ها ابراز خوشحالی کردند.

4- اهل حدیث(محدث)
در تاریخ اسلام به بانوان با فضیلت و صاحب حدیثی برمی‏خوریم که نام خود را در زمره محدثان ثبت کرده‏اند. حضرت معصومه (س) یکی از زنان بزرگ اهل بیت در این زمینه است.

5- زیارت حضرت معصومه (س)
از امام رضا علیه‌السلام نقل شده کسی که حضرت معصومه (س) را با آگاهی به حق وی زیارت کند، شایسته بهشت می‏شود. شاید یکی از حقوق و انتظارات آن حضرت به عنوان پیامدار دین و معنویت از زائران خود، تلاش آنها جهت تدارک یک سفر معنوی و کوشش برای قرب بیشتر به آن حضرت از طریق کوشش برای اصلاح خویشتن و تقویت کمالات معنوی در خود باشد.

6- زیارتنامه
حضرت معصومه در میان امامزادگان، از امامزادگان نادری است که برایش زیارتنامه مخصوص از جانب امام معصوم علیه‌السلام نقل شده است و به مقام شامخ آن حضرت اشاره شده است.

7- لقب

لقب معصومه از جانب حضرت امام رضا علیه‌السلام به دلیل مراتب تقوی و پرهیزگاری ـ تنها به فاطمه معصومه (س) در میان دختران حضرت امام موسی بن جعفر علیه‌السلام ـ اعطا گردید؛ خانمی که در اقتدا به پدر بزرگوارش، بسیاری از ساعات زندگی‏اش، به عبادت و راز و نیاز با خدا سپری شد.

8- تحول شهر قم پس از ورود
شهر قم در اواخر قرن اول، با ورود تعدادی از شیعیان کوفه بتدریج مذهب شیعه را پذیرفت و به عنوان یک شهر شیعی معروف گشت. ولی با ورد حضرت معصومه (س) به قم، فصل نوینی در اهمیت این شهر در گسترش اسلام و مذهب شیعه گشوده شده.
میزبان حضرت معصومه (س) در مدت 17 روز اقامت و زندگی آن حضرت در شهر قم، جناب موسی بن خزرج، پس از رحلت حضرت معصومه (س) ، محراب عبادت آن بزرگوار را به همان حالت باقی گذاشت و خانه مسکونی خویش را به احترام حضرتش به مسجد تبدیل کرد. پس از رحلت و خاکسپاری حضرت (س) موسی بن خزرج سایبانی از حصیر بر روی قبر ایشان نصب کرد که به مدت 100 سال این سایبان وجود داشت.

9- بارگاه فاطمه معصومه (س) و تجلیگاه فاطمه زهرا (س)

مرجع عظیم‏الشأن مرحوم آیت‏الله العظمی نجفی مرعشی رحمه‌الله فرمود: پدرم مرحوم آیت‏الله علامه سیدمحمود مرعشی که در نجف اشرف می‏زیست علاقه‏مند بود که به طریقی، محل قبر جده‏اش حضرت زهرا (س) را بیابد، برای این مقصود ختم مجربی انتخاب نمود و چهل شب به آن مداومت نمود. شب چهلم بعد از انجام ختم و توسل فراوان به بستر خواب رفت، در عالم خواب به محضر امام باقر علیه‌السلام رسید، امام به او فرمود: «علیک بکریمة اهل البیت» به دامن کریمه اهل بیت چنگ بزن، ایشان تصور کرد منظور امام علیه‌السلام حضرت زهرا (س) است، عرض کرد: آری قربانت گردم من نیز ختم را برای همین امر گرفتم. امام فرمود: منظور من قبر شریف حضرت معصومه در قم است سپس افزود: بخاطر مصالحی خداوند اراده نموده که قبر حضرت زهرا (س) مخفی باشد از این رو قبر حضرت معصومه (س) را تجلیگاه قبر حضرت زهرا (س) قرار داده است. در زیارت نامه حضرت معصومه که بوسیله امام رضا علیه‌السلام نقل شده عنوان شده است ای دختر رسول خدا، ای دختر فاطمه و خدیجه و... این تعابیر در مورد حضرت معصومه آنهم از زبان امامی معصوم فقط بیانگر شرافت خانوادگی نیست بلکه علاوه بر آن اشاره به مقامات عالی و ملکوتی و معنوی حضرت دارد.
10- مقام عصمت حضرت معصومه (س)

امام رضا علیه‌السلام فرمودند: کسی که حضرت معصومه را در قم زیارت کند مانند آنست که مرا زیارت کرده است. امام ثواب زیارت خویش را با زیارت حضرت معصومه در یک حد و اندازه می‏داند و نیز اینکه نام مبارک حضرت، فاطمه کبری بوده و امام او را ملقب به صفت معصومه کرده است و این مطالب نشانگر اوج عظمت روحی و معصومیت حضرت فاطمه کبری است.

منبع : تبیان

 

 

آیت الله لاریجانی: عناوین مجرمانه قوانین ما زیاد است

قضایی - مهر نوشت:

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه منتظر تصویب قانون پیشگیری از وقوع جرم هستیم گفت: پیشگیری از وقوع جرم باید از دبستان و دبیرستان آغاز شود.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی صبح پنجشنبه در جمع نخبگان استان زنجان با استماع انتقادات و پیشنهادات نخبگان در این جلسه در مورد اظهار نظر یکی از نخبگان مبنی بر این که بی‌اعتمادی موجب افزایش پرونده‌های قضائی شده است، گفت: به اعتقاد من در قوانین ما عناوین مجرمانه زیاد است و شاید به بیش از یک هزار عنوان مجرمانه در قانون برخورد کنیم که نیاز به این عنوان ندارند. البته این را هم باید بدانیم که ریشه مشکلات عدم پیشگیری از وقوع جرم است و همه قوا باید در پیشگیری از وقوع جرم همکاری کنند.

وی با بیان خاطره‌ای از سفر علی لاریجانی رئیس مجلس به ژاپن گفت: وی تعریف می‌کرد وقتی که به دیوان عالی ژاپن رفته بودند وضعیت زندانیان و نسبت پرونده‌ها به جمعیت بسیار کم بود. وی به چشم خود دیده بود که کودکان دبستانی ژاپن را به دیوان عالی می‌آوردند تا از نزدیک با برخورد با مجرمان آشنا شوند.

رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم باید خیلی زودتر از دبستان و دبیرستان آغاز شود. البته یکی دیگر از دلایل افزایش پرونده‌ها این است که بسیاری از مسئولان ما قوانین را نمی‌دانند. البته امیدواریم با تصویب قانون پیشگیری از وقوع جرم در مجلس حرکتی انجام شود.

پنج شنبه 7 مهر 1390برچسب:ورزش,پیروزی,دادکان,, :: 15:51 ::  نويسنده : خبرنگار

 

 

دادکان:به رویانیان گفتم در فوتبال هم آبرویتان را می‌بازید،هم آرزویتان را/ در این فوتبال، همه دروغ می‌گویند

مدیریت ورزش - نام محمد دادکان این روزها به عنوان جدی‌ترین گزینه ریاست فدراسیون فوتبال شنیده می‌شود.

علی جوادی: به گزارش خبرآنلاین؛ گفته می‌شود وزیر و معاون وزیر ورزش به دنبال این هستند که دادکان دوباره به ساختمان انتهای خیابان سئول برگردد. او که 5 سال قبل با بی‌مهری هر چه تما‌م‌تر از فدراسیون فوتبال رفته بود، این روزها آن بی‌علاقگی گذشته را ندارد و می‌خواهد دوباره به فوتبال کشورش خدمت کند.
*‌آقای دکتر این روزها شنیده می‌شود که قرار است شما دوباره به فدراسیون فوتبال برگردید؟
هنوز چیزی قطعی نیست. یک صحبت‌هایی شده. هنوز هم جواب قطعی نداده‌ام. چند نفر از دوستان آمده‌اند صحبت‌هایی را با واسطه و بی واسطه مطرح کرده‌اند. ولی هنوز به جمع‌بندی قطعی نرسیده‌ام. چون درگیر بیماری مادر هستم فعلا ذهنم مشغول است. این بنده خدا سنش بالاست و دچار شکستگی شده و حالش کمی وخیم بود و تا دیروز (سه‌شنبه) حالش چندان مساعد نبود. خدا را شکر حالش خوب است و می‌توانم روی برنامه‌هایم تمرکز کنم.
* خدا را شکر. حالا برنامه شما چیست؟
نمی‌دانم. آخر هیچ چیز مشخص نیست. یک بنده خدایی که دستش در دولت باز است آمد به من گفت بیا می‌خواهند که شما باشی و در فدراسیون فوتبال کار کنی. من گفتم من نمی‌توانم فدراسیون را سفارشی اداره کنم. چه تضمینی وجود داد که من، آقای کفاشیان نشوم؟ من می‌خواهم آن طور که مصالح فوتبال مملکت می‌گوید این ورزش را اداره کنم. این اصلا ممکن نیست. فوتبال شرایط خاص خودش را دارد. اگر سفارش پذیر بشوی دیگر نمی‌شود در این فدراسیون کار کنی.
*‌چه گفتند؟
فعلا هنوز داریم با هم حرف می‌زنیم.
* گویا آقای زمان آبادی هم واسطه شده‌اند؟
بله. یک صحبت‌هایی هم ایشان با من داشتند و با یکی دو نفر در میان مدیران وزارت ورزش. من به ایشان هم گفتم اجازه بدهید حال مادر بهتر شود بعد با هم حرف می‌زنیم.
* بالاخره چه می‌شود؟ می‌آیید؟
آخر می‌دانید حرف من چیست؟ من می‌گویم فوتبال آدم‌های خودش را می‌خواهد. افراد سیاسی که برای هیات‌مدیره دو تیم استقلال و پرسپولیس آورده‌اند، همگی آدم‌های شریف و خوبی هستند. در کارشان و در حوزه خودشان هم خیلی موفق هستند؛ اما اینجا فوتبال است. آدم خودش را می‌خواهد. چرا به فوتبالی‌ها اعتماد نمی‌کنند؟ اینها کار آدم را برای نفس کشیدن میان این همه آدم غیر فوتبالی سخت می‌کند. آقای رویانیان به من زنگ زدند و گفتند روز شنبه که روز شهادت امام جعفر صادق (ع) بود در هیات‌های بازار تهران برای شفای مادر شما دعا کردند و من برای آن زنگ زدم تا حال مادرتان را بپرسم. بعد صحبت به پرسپولیس کشید و ایشان گفت آمده که بماند و کار کند. من به ایشان گفتم شما اینجا هم آبرویتان را می‌بازید و هم آرزویتان را. اینجا فوتبال است و کاش نمی‌آمدید. ایشان هم گفتند چون تکلیف و ماموریت بود قبول کردند.
من حرفم این است که کاش یک روزی بیاید که به فوتبالی‌ها اعتماد شود تا غیر فوتبالی‌ها این طوری در بن بست نیفتند که چون حکم و تکلیف شد، آمدیم. فوتبال را آدم‌ها برای عشقشان باید بیایند و دنبال کنند نه به دلیل تکلیف و ماموریت.
* حالا فرض را بر این می‌گذاریم که شما قبول کردید که به فدراسیون فوتبال برگردید. چطوری فدراسیون را اداره می‌کنید؟
من همان دکتر محمد دادکانم. هیچ فرقی نکرده‌ام. مگر می‌شود شیوه اداره فدراسیون فرق کند؟ فدراسیون فوتبال باید استقلال داشته باشد تا فوتبال به یک جایی برسد. مگر در زمان من فوتبال بد دید؟ در 6 رده سنی نونهالان و در تمام رد‌های دیگر در نوجوانان و جوانان تیم‌های ما موفق بودند. پایگاه‌های استعدادیابی ما مثل ساعت داشت کار می‌کرد. تیم ملی برای اولین بار بدون اما و اگر و بدون دردسر و بدون آنکه جگر مردم را خون کند، به جام جهانی رسید. چه چیزی از آن فوتبال باقی مانده؟ آن فدراسیون فوتبال کجاست؟
* پس اگر برگردید تغییرات کلی ایجاد می‌کنید؟
به خدا نمی‌شود با خیلی از این آقایان کار کرد. عذر خیلی‌ها را باید خواست. مگر می‌شود این طوری فدراسیون فوتبال را اداره کرد؟ فوتبال ما به صورت کلی‌اش دچار مشکل و فساد زیرپوستی شده. الان محمدرضا رحیمی دوست 30 ساله من نیامده به مشکل خورده. می‌خواهند دارش بزنند. به من زنگ زد فلانی چکار باید بکنم؟ به او گفتم ببین قبل از تو چه اتفاقاتی در آن باشگاه افتاده. همه را ببین و حرف بزن. حرف نزنی بدبختت می‌کنند. آخر این چه فوتبالی است که همه عادت کرده‌اند در آن دروغ بگویند و قانون را دور بزنند و بعد خودشان را موجه جلوه بدهند؟ این مردم گناه دارند. چرا کسی به آنها فکر نمی‌کند؟ این پولهایی که گفته‌اند فقط در لیگ برتر سالی 400 میلیارد می‌شود، از جیب چه کسی است؟ از جیب مردم است دیگر. چرا به آنها حرف راست نمی‌زنند؟ درد من این چیزهاست. من می‌گویم فوتبال باید با صداقت و استقلال کامل اداره شود. آقایان بعد از رفتن من هزار بار فدراسیون فوتبال را زیر و رو کردند تا خلافی، جرمی، چیزی پیدا کنند که نتوانستند. می‌دانید چرا؟ چون من دزد نیستم. همیشه دنبال این بودم که از خودم چیزی برای این مملکت بگذارم و بروم. من فدراسیون آن زمان را با اعتبار خودم پیش بردم. بدون آنکه مثل این روزها از سازمان پول میلیاردی بگیرم، میلیاردها تومان خرج کردم. همه اینها را بازاریان محترم و معتبر و اسپانسرها می‌دادند. امکاناتی که ما برای این فوتبال گذاشتیم اصلا به چشم آمد؟ ساختمان فدراسیون فوتبال الان بالای 10 میلیارد تومان می‌ارزد. اصلی کسی آمد بگوید فلانی اینها از کجا آمد؟ ساختمان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس روی هم الان 5-4 میلیارد تومان می‌ارزد. امکاناتی که برای این فوتبال آوردیم را یک بار شنیدید آقایان به زبان بیاورند؟ این 3 ساختمان که فقظ ساختمان فدراسیون فوتبال بالای 3 هزار متر است، آکادمی فوتبال، چند هزار متر زمین در آبسرد دماوند و خیلی امکانات دیگر. همه اینها بدون آنکه دستم را برود سازمان تربیت بدنی دراز کنم به دست آمد. اما آیا به چشم آمد؟

 

صنعت - دبیرکمیسیون انرژی مجلس با حضور در کافه خبر به سود چشمگیری از محل واردات خودرو اشاره کرد و تاکید کرد:این سود درحال حاضر به جیب افرادی خاص می رود.

به گفته موید حسینی صدر،در گذشته هر فردی با وارادت یک خودرو می توانست به سود چشمگیری برسد اما الان اینکار باید توسط یک شرکت انجام شود.بنابراین اگر در گذشته هر فرد با واردات یک خودرو می توانست سودی عاید خود کند الان یک شرکت تمام این سود را به جیب می زند. براساس اظهارات وی، قبلا هر کسی می توانست یک خودرو مثلا از آلمان و با تفاوت قیمت مثلا 5میلیون تومان وارد ایران کند اما الان این طور نیست و باید حتما از طریق یک شرکت این خودرو معامله شود. خب این سوال ایجاد می شود که این سود 50 میلیونی را اگر یک نفر بخورد ایراد دارد اما اگر مثلا یک شرکت 50 تا از این سودها را به دست بیاورد ایرادی ندارد؟اصلا این سوال برای من وجود دارد که کجای اعمال چنین قانونی با قانون اساسی ما سازگار است. تازه تنها این نیست چرا که در حال حاضر با اعمال چنین قانونی قیمت ماشین وارداتی به شدت افزایش یافته است. الان تنها افرادی خاص و البته با روابطی خاص می توانند خودرو وارد کنند و این خود باعث شده که سود واردات به شدت افزایش یابد و قیمت نیز به طبع آن بالا رفته است.
وی متذکرشد: قبلا اگر می توانستیم با اختلاف 5 میلیون تومان یک خودرو وارد کنیم امروز با اختلاف 20 میلیون تومان هم به سختی یک خودرو را می توان وارد کرد. می خواهم بگویم این سیستم نامتوازن توزیع ثروت و ناعادلانه توزیع کردن امکانات در کشور واقعا وجود دارد.
مشروح این گفت وگو را
اینجا بخوانید.

 چه شد که وزارت رفاه به دنبال مدیریت باشگاه استقلال رفت؟ / مدیریت وزارت رفاه بر باشگاه استقلال با هماهنگی رییس جمهوری

صنعت - روایت نخستین وزیر رفاه دولت نهم از داستان ورود این وزارتخانه برای مدیریت باشگاه استقلال.

پرویز کاظمی، نخستین وزیر رفاه دولت نهم در گفت و گوی خود با خبرآنلاین که متن کامل آن را در اینجا می توانید بخوانید پیرامون ماجرای مدیریت وزارت رفاه آن زمان بر باشگاه استقلال گفت: « نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که ما اصلا بحث آسیب شناسی اجتماعی را فراموش کردیم. یعنی ما همیشه دنبال معلول ها هستیم در صورتیکه باید علت ها را هم پیدا کنیم که چرا مشکلاتی داریم. بر همین اساس من دیدم که اگر که بخشی به نام « ورزش » در مجموعه مان داشته باشیم می تواند مشکلات را حل کند. البته نه به طور جامع اما به هر حال بخشی از مشکلات را می توان حل کرد.»

او در پاسخ به این سوال که چرا انتخاب شما در بخشس ورزش باشگاه استقلال بود گفت: «من واقعیت دوست داشتم به فوتبال خدمت کنم. »

 

کاظمی افزود: «بحث پرسپولیس و استقلال بود که یکی از این دو باشگاه انتخاب شود که دست تقدیر ما را به سمت باشگاه استقلال برد تا ما از این باشگاه حمایت کنیم. نکته ای هم که وجود داشت این موضوع کاملا با هماهنگی خود آقای رییس جمهور صورت گرفت. یعنی بعد از اینکه با آقای علی آبادی صحبت کردیم تا این هماهنگی را صورت دهیم خود آقای رییس جمهور هم تایید کرد. ما فقط بحث فوتبال را نداشتیم بلکه بحث ورزش بود. طرح هایی برای تنیس روی میز در سنندج، هاکی در اراک و وزنه برداری در سیستان و بلوچستان داشتم. ما اگر بتوانیم مشغله ذهنی مناسب را برای جوانان فراهم کنیم خیلی می تواند موثر باشد. من هیچ وقت این خاطره یادم نمی رود که زمانیکه تیم فوتبال استقلال پشتیبانی هایی از ما به همراه داشت پس از 3 تا 4 سال که مقامی به دست نیاورده بود اول شد. یعنی استقلال بعد از چند سال عدم توفیق به مقام قهرمانی رسید و یک جمعیت 120 هزار نفری به استادیوم آمده بود، حدود 30 تا 40 هزار نفر هم پشت درب استادیوم آزادی بودند. اگر ما بتوانیم به هیجان ها جهت بدهیم و مسیر درستی برای آن تعریف کنیم بسیار زیاد می تواند موثر باشد. بنا براین ما از زوایای مختلف این موضوع را مورد بحث قرار دادیم. »

 

 

سایر مطالب - در این کتاب دولت ژاک شیراک به عنوان مسموم‌ترین دولت در زمینه استفاده از زنان در عرصه سیاست نامبرده می‌شود که نه تنها هیچ کاری برای تغییر این شیوه نکرد بلکه به شدت به آن دامن زد و همین روش همچنان با قوت در دولت‌های بعدی هم دنبال شده است.

چه زمانی زنان را به کاخ الیزه راه می‌دهند؟ این سئوالی است که «مریت سینو» با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، آن را در کتاب «زن و قدرت زیر نظر دولت جمهوری خواه پنجم » مطرح و مورد بررسی قرار می دهد. این که ممنوعیت ورود زنان به صحنه های مطرح سیاسی کشور از چه زمانی شکل گرفت و حالا آیا دولت جمهوری خواه فرانسه آماده پذیرفتن زنان به کاخ الیزه است؟ به ظاهر پاسخ این سئوال آری است اما در باطن سیاست فرانسه به گونه دیگری تعریف شده است که تاریخش به سالها قبل باز می‌گردد.

 

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «دولت پنجم یا جمهوری خواهی تک جنسی» را مریت سینو، مدیر مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه با این داوری که بعد از تصویب حقوق رای دادن فرانسوی ها در سال 1944 امیدهای بسیاری به پایان رسید، نوشته است که همین موضوع در کتاب اخیر وی بار دیگر دنبال شده است و حضور زنان در صحنه سیاست فرانسه یا به واقع عدم حضور پررنگ آنها را موشکافی می کند. مریت سینو در کتاب «زن و قدرت زیر نظر دولت جمهوری خواه پنجم» مطرح می کند که چرخ های سیاسی فرانسه از زمان ژنرال گل به سمت پاک کردن حضور زن در این عرصه تغییر مسیر داد همچنان که می نویسد: «بیش از هر رهبر فرانسوی دیگری او تصویر زشتی از سیاست را طراحی کرد... او زنان را مامور بی ثباتی بدنه سیاسی جامعه یا منبع گرفتاری و دردسر معرفی کرده است...»

 

براساس این سیاست، زنان در این عرصه استثناء هستند و در حالی که جامعه دستخوش تغییرات اساسی است جامعه سیاسی فرانسه همچنان مردانه باقی مانده است. از سال 1958 تا 1973 درصد انتخاب زنان در مجمع ملی فرانسه روی رقم 2 دردصد ثابت باقی مانده است.

 

بعد از این دوران در سال 1974 برای اولین بار آرلت لاگی، نامزد حزب کارگران، به عنوان نخستین زن سیاسی، کاندیدای ریاست جمهوری شد و در اولین برنامه تبلیغاتی تلویزیونی گفت: «آری! من نخستین زنی هستم که جرات کرد خود را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری در دولت جمهوری خواه مرد طلب فرانسه معرفی کند.» گرچه وی به عنوان زن متقاضی حضور در سیاست با شکست روبرو شد اما این شکست او را از پای نینداخت و هر بار در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شرکت کرد و بازهم پس زده شد.

به ترتیب، عدم حضور زنان در صحنه سیاسی فرانسه کاملا مشهود است به طوری که در مجامع ملی، آمار حضور و فعالیت سیاسی رنان، پنج درصد یا حتی کمتر اعلام شده است.

 

مریت سینو در کتاب خود خاطر نشان می کند که: مسئله برابری سیاسی میان جنس زن و مرد به خصوص در جوامعی که مدعی بومی‌گرایی و دموکراسی هستند اهمیت بیشتری پیدا می کند. اما عکس این سیاست دقیقا در دولت های جمهوری خواه فرانسه دیده می شود و هیچ یک از سیاستمداران فرانسوی در تغییر آن هیچ تلاشی از خود نشان ندادند و این دقیقا همان سیاستی است که سیاستمداران فرانسوی به شکل موروثی یکی بعد از دیگری با پیاده کردن آن مانع از اشغال صندلی سیاسی از سوی زنان می شوند.

 

در این کتاب دولت ژاک شیراک به عنوان مسموم ترین دولت در این زمینه نامبرده می شود که نه تنها هیچ کاری برای تغییر این شیوه نکرد بلکه به شدت به آن دامن زد و همین روش همچنان با قوت در دولت های دیگر فرانسه دنبال می شود، شاید انتخابات دور جدید فرانسه فرصتی برای خط کشیدن روی باورهای کهنه و تعصبی این کشور باشد.

 

لوموند/ 26 سپتامبر/ ترجمه غزاله صابری

 

پنج شنبه 7 مهر 1390برچسب:والیبال, :: 15:35 ::  نويسنده : خبرنگار

 

والیبال - بازیکنان تیم ملی خوشحالند از اینکه با اقتدار تیم پارک کی وون را شکست دادند.

به گزارش خبرآنلاین؛ بازی دیشب تیم ملی کره و ایران در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی حاشیه های زیادی داشت. تقابل سرمربی کره ای اسبق تیم ملی با ملی پوشان ایرانی که از قدیم با او قصه های زیادی داشتند ، سبب شده بود تا اتفاقات عجیبی رقم بخورد. پارک در ست اول ، مدام سعی می کرد روی اعصاب بازیکنان ایران رژه برود. او با کارهایش توانسته بود حسابی اعصاب امیر حسینی ، پاسور تیم ملی ایران را به هم بریزد. او که خیلی خوب اخلاق بازیکن سابق تیم ملی را می دانست ، با رفتارش سعی می کرد بازیکن ما را تحریک کند. به طوری که ولاسکو چاره ای غیر از این ندید که امیر حسینی را بیرون بکشد و مهدوی را جانشینش کند.

البته پارک با همه کاری که کرد فقط با یک اشتباه داور ، همه چیزش را باخت و تیم ملی ایران با بردن ست دوم ، متحول شد. پارک خشمگین در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی می گفت:« همه چیز خوب بود ، تماشاگران عالی بودند ، تیم کره والیبال بازی کرد اما آیا شما اینجا والیبال دیدید؟» او سعی داشت همه چیز را گردن داوری بیاندازد. او می گفت بازی مثل منچ یا پینتبال بوده و آخرش هم گفت:« به بچه هایم گفتم اینجا نمی گذارند ما برنده باشیم پس سعی کنید از بازی لذت ببرید.»

ولاسکو بعد از او درباره این اتفاقات حرف زد. او گفت:« یکبار مجبور شدم به پارک هشدار جدی بدهم که سر جایش بایستد. بعد هم اینکه مدام با لیبروی کره ای ها دعوا داشتم چون اگر من این کار را نمی کردم به خاطر اداهایش ، یکی از بچه های تیم به حسابش می رسید. برای همین گفتم بگذار من وارد دعوا باشم تا بچه ها روی بازی تمرکز کنند.»

و البته علیرضا نادی کاپیتان تیم ملی هم درباره این اتفاقات می گوید:« پارک داشت روی اعصاب امیر حسینی رژه می رفت. برای همین هم بود که کمی مجبور شدیم از خجالتش در بیاییم. او مدام امیر را مسخره می کرد و اعصابش را به هم ریخته بود. در ست دوم هم وقتی من توپ را رد کردم و ست را بردیم ، همه چیزش به هم ریخت. اعصابش خراب شد و گیر داد به داور ، داور شاید یک لحظه اشتباه کرده باشد اما آن تنها اشتباهش بود.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منصور عظیم زاده: در 23 ماه گذشته فقط 2 بازی دوستانه با تیم های 138 و 161 فیفا در تهران برگزار شده و خواهد شد

وقتی در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و شش ماه بعد از آن با شرایط خاص سیاسی و بین المللی کشور که لازم به توضیح نیست و همگان می دانند، با 9 تیم ملی صرفاً در 7 ماه به ترتیب با چین(خرداد 88)، بوسنی(مرداد 88) ، بحرین و ازبکستان (شهریور 88)، ایسلند و مقدونیه(آبان 88) ، قطر ، مالی و کره شمالی (دی ماه 88 ) بازی کردیم، دوستان و تحلیلگران ورزشی انتقاد می کردند که مثلاً آن تیم در حد ما نبود این تیم فلان بود، ما کلاس بالا هستیم یا چرا باید برای بازی های مقدماتی جام ملتها این همه بازی بکنیم.
حالا چه می شود در عرض 9 ماه اخیر فقط 2 بازی رسمیِ بین المللی آن هم با ثبت یک رکورد جهانی در تاریخ فوتبال ایران با تیم های 138 و 161 فیفا یعنی تیم های ماداگاسکار و فلسطین داریم، کسی هم صدایش در نمی آید.
از آذر ماه 88 بعد از بازی با تیم ملی مقدونیه در استادیوم آزادی تاکنون یعنی نزدیک به 23 ماه، فقط همین 2 بازی دوستانه در تهران برگزار شده و خواهد شد. البته مهم این است که آقایانِ تحلیلگر، آلزایمر اقتضایی نداشته و عمداً تاریخ یادشان نرود.
سخن بسیار است اگرچه سخت بر این باورم در فوتبال اگر وصل باشی تمام اشتباهاتت را ولو فاحش به حساب تجربه، دانش، درایت، فهم و ارتباطات گذارده و باج می دهند و اگر نباشی حتی زحماتت را به عنوان وظیفه با رویکردی نقادانه و طلبکارانه می بینند.
 

رئیس اسبق کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال

 

 

حاشیه‌نگاری خبرنگار فارس از دیدار رهبر انقلاب با جانبازان قطع نخاعی
هر بلائي كز تو آيد رحمتي است!

خبرگزاری فارس: رهبر در خلال صحبت‌هایشان برای جانبازها شعر قشنگی هم میخوانند که من کم حافظه‌ هم حتی یادم می ماند و یادداشتش می کنم

 

 

_ قرعه به نام من درمی‌آید و قرار می‌شود حاشیه‌های دیدار رهبر با جانباز‌ها را پوشش بدهم. و این برای من یعنی برآورده شدن آرزویی 29 ساله و دیدن آقا از نزدیک و شنیدن صدایش و بدون دردسر رفتن و نشستن آن جلو جلوهای حسینیه امام خمینی. خودم را تصور می‌کنم که دارم شانه به شانه آقا راه می‌روم. در واقع شاید هیچکس نفهمد برای امثال مایی که چندین سال فقط توانسته‌ایم روی وبلاگ‌هایمان قربان، صدقه آقا برویم؛ مهیا شدن شرایطی برای دیدن ایشان از نزدیک، آنهم در یک دیدار صمیمانه چه معنایی دارد...؟! و این حرف‌ها و فکر‌ها همینطور توی ذهنم چرخ می‌خورد تا اینکه می‌رسم جلوی درب ورودی بیت.

*آن صندلی ساده
خودم را می‌بینم که برای انتقام از آن همه چپ چپ نگاه کردن‌‌ها و تحکم‌هایی که نمی‌گذاشتند برویم جلو بنشینیم؛ با یک کارت آویزان شده به گردنم و در حالی که لبخندی ملیح روی صورتم نقش بسته به صورت اسلوموشن از جلوی محافظ‌ها عبور می‌کنم و آنها هم خشمگین مرا نگاه می‌کنند اما نمی‌توانند جلویم را بگیرند.
خدای من، حسینیه خلوت است و صندلی ساده آقا هم از دور دیده می‌شود. نزدیکتر که می‌شویم به یکی از بچه‌های روابط عمومی بیت به شوخی می‌گویم: "جای ما همینجاست دیگر...؟!" و کنار صندلی آقا را نشان می‌دهم. و او هم می‌خندد و می‌گوید خیر، جای شما آنجاست و سمت صندلی‌های به ردیف چیده شده در کنار دیوار را نشانم می‌دهد.
ساعت حوالی 8:45 صبح چهارشنبه است و تک و توک جانبازهایی که با ویلچر و تخت وارد حسینیه شده‌اند، دارند دور یک حلقه نسبتا بزرگ و به صورتی منظم جای می‌گیرند. بعضی‌هایشان از گردن قطع نخاع هستند و بعضی روی ویلچر نشسته‌اند. 

*بدون هیچ توقعی!
دو سه تا گروه از آدم‌های سالم! دارند با واکمن و دوربین فیلمبرداری با جانبازها‌ حرف می‌زنند. یکی از جانبازها که روی تخت خوابیده در پاسخ به سوال یکی از آن آقاهای سالم که از او می‌پرسد الان چه توقعی دارد، می‌گوید "هیچ"... و شرح می‌دهد که چطور توی جبهه، نخاعش از گردن قطع شده است.
یکی دیگر از جانبازها هم می‌گوید تا سال 79 دستهایم حس داشت اما حالا ترکش‌های توی بدنم حالت توموری پیدا کرده‌اند و بدنم دیگر حس ندارد.
من دیگر آن آدم سرخوش نیم ساعت پیش نیستم. نگاه کردن به هرکدام از جانباز‌ها و جذابیت‌های آدم‌هایی که سالهاست فقط روی تخت خوابیده‌اند آنقدر برایم با محتوا و جالب هست که دیگر نخواهم به انتقام گرفتن از محافظ‌ها و شیطنت کردن در حسینیه امام خمینی که حالا خلوت است فکر کنم.
دختربچه یکی از جانبازهای ویلچری، مدام دارد از سر و کول پدر بالا می‌رود و بازی می‌کند. عکاس‌ها هم اینطرف و آنطرف دارند عکس می‌گیرند و صدای چیک چیک دوربینهایشان گاهی نمی‌گذارد صدای آرام جانبازها را بشنوم.
سردار شیرازی و آقاعزیز هم مدتی بعد توی محوطه حسینیه به چشم می‌خورند. و لحظاتی بعد رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری و فرمانده کل سپاه پاسداران می‌روند برای احوالپرسی با جانبازها.
دلاوری صرفاً جهت اطلاع! هم به چشمم می‌آید. بچه‌های بیت با هم پچ پچ می‌کنند که دلاوری دارد چکار می‌کند و یکیشان با خنده می‌گوید: می‌خواهد از جانبازها درباره اختلاس مصاحبه بگیرد. و همه می‌زنند زیر خنده.
کنار یکی از جانبازها نشسته‌ام که یک نفر می‌آید به سمت من و می‌گوید: "نمی‌خواستید ارتفاع همه تخت‌ها (منظورش تخت‌های حامل جانبازهای قطع نخاع از گردن است) را یکسان کنید. و من تیز، دوزاری‌ام می‌افتد که طرف مرا به دلیل شباهت لباسم، با محافظ‌های بیت اشتباه گرفته و خیلی شقّ و رقّ و با شیطنت جواب می‌دهم:"هماهنگ نشده". آخیش...! چه کیفی می‌دهد آدم توی بیت کاره‌ای باشد برای خودش.

*نامه بدون پاکت
نامه بدون پاکت یکی از جانبازها که آن را خطاب به رهبر نوشته‌اند، روی تختش توی چشم می‌زند. ابتدای نامه نوشته است: "اینجانب جانباز 70 درصد، تقاضا دارم..." و من نمی‌فهمم چرا این شهدای زنده باید نامه‌های خودشان را به جای بنیاد شهید بیاورند و به آقا بدهند؟
توی حسینیه ناگهان فضا عوض می‌شود. محافظ‌ها محترمانه همه را هدایت می‌کنند به سمت جایگاه‌های مشخص شده و سر و صداها می‌خوابد. و لحظاتی بعد رهبر از در سمت راست جایگاهی که همیشه می‌نشینند به همراه چندتن از مقامات وارد می‌شوند. زریبافان بنیاد شهید، سردار نقدی و چندتای دیگر. چه جالب! رهبر احتمالاً از همه پُر سن‌تر هستند اما از همه بلندتر و تنومندتر و جوان‌تر دیده می‌شوند.
و رهبر می‌روند سراغ جانبازها...
خدایا شکرت، حالا من با مردی که تمام دوران زندگی‌ام دوست داشتم از نزدیک ببینمش، در حال راه رفتنیم اما هیبت رهبر مرا با خود برده است و این جانبازها هستند که توجه آقا را بیش از همه به خودشان جلب کرده‌اند.


*آن دست مجروح
آقا به هرکدامشان که می‌رسند اول از روی کارتی که روی سینه تمامشان هست مشخصاتشان را می‌خوانند و بعد به اسم، باهاشان حال و احوال می‌کنند. رهبر دست مجروحش را می‌گذارد روزی شانه یا گردن جانبازها و آنها را می‌بوسد. و جانبازها هم بلااستثنا مثل یک دومینو با بوسیدن و بوییدن آقا می‌زنند زیر گریه.
رهبر بعد از ابراز احساسات هرکدام از جانبازها، اندکی کنارشان تأمل می‌کنند و حرفهایشان را می‌شنوند و حرف‌های جانباز که تمام می‌شود آقا می‌روند کنار تخت یا ویلچر نفر بعدی.
یکی از جانبازها چفیه رهبر را طلب می‌کند و آقا هم قبول می‌کنند اما با رندی خاصی چفیه جانباز را از روی دوشش بر‌می‌دارند و می‌‌اندازند روی شانه خودشان.
جانباز دیگری هم تعدادی عکس را از دوران جنگ آورده و دارد به آقا نشانشان می‌دهد و وقتی آقا از او می‌پرسند: "این عکس‌ها را برای ما آورده‌اید؟" جواب منفی می‌دهد. آقا دو قطعه از عکس‌ها را برمی‌دارند و می‌دهند به دست یکی از بچه‌های بیت و می‌گویند:"اینها را اسکن کنید بعد برگردانید به ایشان".
رهبر به یکی از جانبازها که می‌رسند، می‌گویند:"شما پسر آقای ... هستید؟" و بعد از خوش و بش می‌پرسند:"کجا هستید الآن؟"

*عرق تو را با دست خودم پاک می‌کنم
یکی از جانبازها وقتی آقا می‌خواهد رویش را ببوسد با دست عرق پیشانی آقا را پاک می‌کند. جانباز بعدی ورزشکار است گویا. به آقا می‌گوید سال گذشته بودجه نبود و نتوانستیم عازم مسابقات شویم. و بعد یک چیزی دیگری هم می‌گوید که آقا تأیید می‌کنند.
رئیس بنیاد شهید چنان چسبیده به عبای رهبر که هرکس نداند فکر می‌کند محافظ آقاست. یکی از جانبازان ویلچری که با رهبر حرف می‌زند، ایشان رو می‌کنند به زریبافان و می‌گویند:" بروید توی دل مجموعه. گاهی شما واقعاً می‌خواهید، اما آن پایین به هر دلیلی کار انجام نمی‌شود. گاهی یک ریگ علت است که وقتی آن را برمی‌دارید آب جاری می‌شود."
رهبر و همراهانشان حالا رسیده‌اند به ویلچر همان جانبازی که دختر کوچکش مدام از سر و کولش بالا می‌رفت. مثل اینکه اسم دخترک زینب است. رهبر کلی دخترک را نوازش و با او خوش و بش می‌کنند اما دخترک آنقدر کوچک است که متوجه نیست ناخدای کشتی انقلاب اسلامی و نایب امام عصر(عج) دارد ناز و نوازشش می‌کند. ته دلم به دخترک حسودی می‌کنم.
آقا به یکی از جانبازها وقتی دارند از او دور می‌شوند، می‌گویند:"سلام مرا به ایشان! برسانید." و جانباز هم چشم می‌گوید.

*برای عاقبت بخیری باید سعی کرد
نفر بعدی جمله‌ای عمیق می‌گوید اما از رهبر پاسخی عمیقتر می‌شنود. جانباز می‌گوید:"دعا کنید عاقبت به خیر شویم" و آقا هم جواب می‌دهند:"باید سعی کرد."
و میان این همه گریه‌های جانانه جانبازها و محبت‌های بی‌پیرایه رهبر هم یکی از جانبازها مطایبه‌ای می‌کند که ما میان هیاهوی این طرف ویلچرها اصلاً نمی‌شنویم چه گفت...؟! اما لابد آنقدر بهجت‌آور بوده است که رهبر می‌خندند طوریکه ما هم صدای خنده‌شان را می‌شنویم.
و همه شاد می‌شوند.

 



ادامه مطلب ...

 

 

حسینیه امام خمینی (ره) امروز چهارشنبه در دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با شماری از جانبازان قطع نخاعی به عطر جهاد، ایثار و سرافرازی معطر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این دیدار لبریز از معنویت که هم اکنون نیز (ساعت 10:45) ادامه دارد حضرت آیت الله خامنه ای ضمن دیدار و گفتگو با جانبازان سرافراز از صبر، استقامت و مجاهدت آنان تجلیل کردند.

مشروح این خبر متعاقباً منتشر خواهد شد.

 

 

 

 

حسینیه امام خمینی (ره) امروز چهارشنبه در دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با شماری از جانبازان قطع نخاعی به عطر جهاد، ایثار و سرافرازی معطر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این دیدار لبریز از معنویت که هم اکنون نیز (ساعت 10:45) ادامه دارد حضرت آیت الله خامنه ای ضمن دیدار و گفتگو با جانبازان سرافراز از صبر، استقامت و مجاهدت آنان تجلیل کردند.

مشروح این خبر متعاقباً منتشر خواهد شد.

 

 

چهار شنبه 6 مهر 1390برچسب:اختلاس,رییس جمهور, :: 13:30 ::  نويسنده : خبرنگار

 

اعلام سه تخلف محرز دولت در مجلس:تاخیر درتشکیل وزارت ورزش ولوایح بودجه سنواتی وعدم تخصیص بودجه متر/2/

سیاست > مجلس  - گزارش شکایت نمایندگان از رئیس جمهور بالاخره امروز در صحن علنی مجلس قرائت شد که از مجموع بیش از 10 شکایت، تنها سه مورد وارد دانسته شده بود.

به گزارش خبرآنلاین، در بخش اول این گزارش تخلف دولت در عدم تخصیص بودجه دو هزار میلیاردی مترو و عدم ارائه لوایح بودجه سنواتی در موعد مقرر، تخلف محرز دولت اعلام شد که به قوه قضاییه ارجاع شده است.

در بخش دوم این گزارش، تخلف در تاخیر برای تشکیل وزارت ورزش محرز دانسته شد. البته این بخش از گزارش کمیسیون اصل نود را که علیرضا زاکانی قرائت می​کرد، گنگ و مبهم بود. در تماس​های خبرآنلاین با امین حسین رحیمی، جعفر قادری و عباسعلی نورا، این نمایندگان نیز به این گنگی گزارش تصریح کرده و اعلام کردند متوجه نظر نهایی کمیسیون نشده​اند. اما فاضل موسوی عضو کمیسیون اصل نود اعلام کرد که این تخلف را کمیسیون متبوعش محرز دانسته است.

نحوه ادغام وزارتخانه​ها برخلاف مصوبه مجلس در قانون برنامه پنجم و تفسیر صریح شورای نگهبان به قرائت ناصحیح دولت از این قانون نیز از دیگر شکایات نمایندگان بود که در آن اورده بودند: انتظار حداقلی این بود که پس از اظهار نظر شورای نگهبان، رئیس جمهور بلافاصله به تصحیح اقدامات قبلی خود اقدام کند.

در گزارش کمیسیون اصل نود در پاسخ به این شکایت آمده بود: طبق قانون برنامه پنجم دولت مکلف است که یک یا چند وزارتخانه را ادغام کند تا تعداد وزارتخانه​ها به 17 عدد کاهش یابد. در ماه​های آغازین برنامه دولت بر اساس قرائت خود از قانون برنامه پنجم برخی وزارتخانه​ها را ادغام کرد که با اعتراض مجلس مواجه شد و پس از اعمال تفسیر شورای نگهبان و تاکید مقام معظم رهبری، دولت با تعیین سرپرست به اصلاح رویکرد خود پرداخت.

شکایت دیگر مبنی بر منع سرپرستی رئیس جمهور در وزارتخانه ها بود که از سوی کمیسوین انرژی شکایت شده بود. کمیسیون اصل نود به این سوال هم پاسخ مشخصی نداده بود.

در نامه دیگر نمایندگان به کمیسیون اصل نود در شکایت از رئیس​جمهور به مقاومت احمدی نژاد در اجرای حکم رهبری در ابقای مصلحی  اشاره شده بود که این کمیسیون نامه​ای را به رئیس​جمهور فرستاده بود که هنوز پاسخی به آن داده نشده است.

در پایان این گزارش تعداد زیادی از نمایندگان قصد بیان تذکراتی را داشتند که نایب رئیس مجلس مانع از آن شد و گفت: کمیسیون اصل نود چهار نامه شکایت نمایندگان را در هم ادغام کرده است، برخی موارد را به نمایندگان برای توضیحات بیشتر ارجاع داده و مورادی را هم برای کسب توضیح از دولت، برای رئیس جمهور فرستاده​اند و مواردی را مشخصا اعلام کرده​اند.

باهنر با این توضیح از نمایندگان خواست تا رای گیری در باره گزارش کمیسیون اصل نود را به جلسه دیگری موکول کنند که نتیجه نامه نگاری​ها با دولت مشخص شود و تکلیف شکایاتی که هنوز مستندات آن به کمیسیون ارائه نشده است نیز تعیین گردد.

هرچه نمایندگان بر ارائه تذکر به گزارش قرائت شده اصرار کردند، باهنر مخالفت کرد و فرمان اعلام نطق​ها را صادر کرد.

چهار شنبه 6 مهر 1390برچسب:اختلاس,رییس جمهور, :: 13:30 ::  نويسنده : خبرنگار

 

اعلام سه تخلف محرز دولت در مجلس:تاخیر درتشکیل وزارت ورزش ولوایح بودجه سنواتی وعدم تخصیص بودجه متر/2/

سیاست > مجلس  - گزارش شکایت نمایندگان از رئیس جمهور بالاخره امروز در صحن علنی مجلس قرائت شد که از مجموع بیش از 10 شکایت، تنها سه مورد وارد دانسته شده بود.

به گزارش خبرآنلاین، در بخش اول این گزارش تخلف دولت در عدم تخصیص بودجه دو هزار میلیاردی مترو و عدم ارائه لوایح بودجه سنواتی در موعد مقرر، تخلف محرز دولت اعلام شد که به قوه قضاییه ارجاع شده است.

در بخش دوم این گزارش، تخلف در تاخیر برای تشکیل وزارت ورزش محرز دانسته شد. البته این بخش از گزارش کمیسیون اصل نود را که علیرضا زاکانی قرائت می​کرد، گنگ و مبهم بود. در تماس​های خبرآنلاین با امین حسین رحیمی، جعفر قادری و عباسعلی نورا، این نمایندگان نیز به این گنگی گزارش تصریح کرده و اعلام کردند متوجه نظر نهایی کمیسیون نشده​اند. اما فاضل موسوی عضو کمیسیون اصل نود اعلام کرد که این تخلف را کمیسیون متبوعش محرز دانسته است.

نحوه ادغام وزارتخانه​ها برخلاف مصوبه مجلس در قانون برنامه پنجم و تفسیر صریح شورای نگهبان به قرائت ناصحیح دولت از این قانون نیز از دیگر شکایات نمایندگان بود که در آن اورده بودند: انتظار حداقلی این بود که پس از اظهار نظر شورای نگهبان، رئیس جمهور بلافاصله به تصحیح اقدامات قبلی خود اقدام کند.

در گزارش کمیسیون اصل نود در پاسخ به این شکایت آمده بود: طبق قانون برنامه پنجم دولت مکلف است که یک یا چند وزارتخانه را ادغام کند تا تعداد وزارتخانه​ها به 17 عدد کاهش یابد. در ماه​های آغازین برنامه دولت بر اساس قرائت خود از قانون برنامه پنجم برخی وزارتخانه​ها را ادغام کرد که با اعتراض مجلس مواجه شد و پس از اعمال تفسیر شورای نگهبان و تاکید مقام معظم رهبری، دولت با تعیین سرپرست به اصلاح رویکرد خود پرداخت.

شکایت دیگر مبنی بر منع سرپرستی رئیس جمهور در وزارتخانه ها بود که از سوی کمیسوین انرژی شکایت شده بود. کمیسیون اصل نود به این سوال هم پاسخ مشخصی نداده بود.

در نامه دیگر نمایندگان به کمیسیون اصل نود در شکایت از رئیس​جمهور به مقاومت احمدی نژاد در اجرای حکم رهبری در ابقای مصلحی  اشاره شده بود که این کمیسیون نامه​ای را به رئیس​جمهور فرستاده بود که هنوز پاسخی به آن داده نشده است.

در پایان این گزارش تعداد زیادی از نمایندگان قصد بیان تذکراتی را داشتند که نایب رئیس مجلس مانع از آن شد و گفت: کمیسیون اصل نود چهار نامه شکایت نمایندگان را در هم ادغام کرده است، برخی موارد را به نمایندگان برای توضیحات بیشتر ارجاع داده و مورادی را هم برای کسب توضیح از دولت، برای رئیس جمهور فرستاده​اند و مواردی را مشخصا اعلام کرده​اند.

باهنر با این توضیح از نمایندگان خواست تا رای گیری در باره گزارش کمیسیون اصل نود را به جلسه دیگری موکول کنند که نتیجه نامه نگاری​ها با دولت مشخص شود و تکلیف شکایاتی که هنوز مستندات آن به کمیسیون ارائه نشده است نیز تعیین گردد.

هرچه نمایندگان بر ارائه تذکر به گزارش قرائت شده اصرار کردند، باهنر مخالفت کرد و فرمان اعلام نطق​ها را صادر کرد.

 

دبیر کمیسیون انرژی مجلس در کافه خبر افشا کرد:جزییات اختلاس های کوچک و بزرگ در کشور

اقتصاد > اقتصاد کلان  - گفت وگو با موید حسینی صدر، دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

آذرجزایری: با هدف تحلیل وقایع امروز حوزه انرژی کشور به کافه خبر دعوت می شود.اما آنچنان در بدو ورود وی بحث اختلاس و ریشه یابی علل آن داغ می شود که ترجیح می دهیم یک ساعتی از وقت کافه خبر را به این موضوع اختصاص دهیم.موید حسینی صدر دبیر کمیسیون انرژی مجلس به نکات جالبی اشاره می کند.نکاتی که شاید بتوان تعبیری اینگونه از آن داشت"افشای جزییات اختلاس های کوچک و بزرگ در کشور" نماینده مردم خوی به نکات جالبی اشاره می کند و ریشه تمام این فسادهای اقتصادی را در راه کج مسوولان دولتی جستجو می کند.مشروح این گفت وگو را که در آن اقدام به افشای برخی از رانت های به ظاهر قانونی شده است را در ادامه می خوانید:

آقای صدر درست است که شما دبیر کمیسیون انرژی هستید اما به دلیل اینکه در حال حاضر بزرگترین دغدغه جامعه اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی است فکر میکنم گفت وگو را با این مساله آغاز کنیم بهتر باشد.به نظر شما در شرایطی که دولت با شعار عدالت محوری بر مسند کاراست و شدیدا بر مبارزه با این مسایل تاکید می شود چرا چنین اتفاق هایی به وقوع می پیوندد؟

دو سه تا واقعیت در جامعه وجود دارد که وقتی این ها را کنار هم بگذاریم ما را به سمت پاسخگویی به این سوال شما هدایت می کند.

الان سالیان سال است که می بینیم یک نفر در یک شهر کوچک یک موقعیت اداری - بانکی برای خود دست و پا می کند و بعد از مدتی چنان صاحب مال و ثروت می شود که موجب تعجب همگان می شود.در میان اینها کسانی پیدا می شوند که صحبت از ارقام نجومی می کنند. ممکن است یک در میلیون یک در هزار هم پیدا شود مثل جزایری یا موضوع خانه فاطمی که گیر هم بیفتند. ولی عموما تصور آحاد جامعه این گونه شده که این ثروت های بادآورده وجود دارد و برخورد قاطعی هم با آن نمی شود. علاوه بر اینکه برخورد قاطعی با این افراد نمی شود بلکه حتی سوال نمی شود که این ثروت ازکجا آمده البته نمونه این مساله طی سه چهارسال اخیر با شعار جذب سرمایه داران و کارآفرینان بیشتر تشدید شده است.

طی همین مدت مذکور افرادی به عنوان صاحب سرمایه به میدان آمدند و خود را مطرح کرده اند فارغ از این که ما اصلا طرح کنیم آیا این آدم سرمایه خود را به درستی کسب کرده است.

منظور شما این است که ما باید در ابتدا از سرمایه داران بپرسیم که ثروتشان از کجا آمده بعد آنها را وارد عرصه های مهم صنعتی کنیم؟

دقیقا؛ طی سه چهارسال گذشته فضایی در کشورایجاد شده که باید سرمایه داران را جذب کنیم و کارآفرینان را حمایت؛این حرف ها درست است. ولی از آن طرف به افرادی به واسطه ارتباطاتشان با مقامات ارشد دولتی قدرت وموقعیت دادیم که اصلا نمی دانستیم این افراد ثروت خود را از چه راهی به دست آورده اند.این خود شروع ایجاد فساد است.چرا که باید بدانیم به چه افرادی و با چه پشتوانه اخلاقی قدرت می دهیم. اما متاسفانه طی این مدت چنین کاری صورت نگرفته است و این خود باعث رواج فساد مالی در جامعه شده است.

از این نمونه افرادی که می گویید طی سه چهارسال گذشته قدرت گرفته اند می توانید نام ببرید؟

موارد بسیار زیادی در ذهنم تداعی می شود. الان کسی را می شناسم مدت 3-4 سال در جایی معاون فرماندار بود. اکنون این آدم از 500 میلیارد تومان صحبت می کند. به فرض این که وی اصلا از سمت خود سوء استفاده نکرده اما بالاخره باید مشخص شود که وی در مدت کوتاه چگونه به این ثروت رسیده اصلا مالیات خودرا به موقع پرداخت کرده ، با استفاده از روش های قانونی از تسهیلات بانکی بهره برده و یا گردش مالی وی درست بوده است؟اما می بینم چنین نظارت هایی نیست و این دوستان هم به راحتی به مال اندوزی ادامه می دهند.

مثالی دیگر برای شما بزنم. اول بگویم با این مثال قصد تخریب کسی را ندارم اما همیشه وقتی در مورد یکی از وزرای پیشین صحبت می شد دوستان می گفتند این وزیر به عنوان رئیس هیات مدیره یک شرکت به طور همزمان فعال است و ثروتش از پارو بالا می رود.بی توجهی به این مسایل باعث شده که مردم نسبت به چنین اخباری واکنش منفی نشان ندهند و به نوعی عادی تلقی شود.این عدم واکنش برای یک جامعه سم محسوب می شود چرا که دیگر کسی به دنبال این نیست که ریشه این ثروت از کجاست و چگونه به دست آمده و این بی اعتنایی به این موارد خود بر افزایش فساد و سوء استفاده ها می افزاید.

فکر می کنید چرا به جایی رسیده ایم که مردم نسبت به چنین مسایلی بی تفاوت شده اند؟

برای اینکه ما خودمان در رسانه ها، اجتماعات و جلسات عمومی فراموش می کنیم و نمی پرسیم چرا و ارزیابی نمی کنیم.این موضوعی است که من طی این سه چهارسال حضور در مجلس آن را لمس کردم. یک مثال ساده از این مدت برای شما بزنم. درزمان بررسی بودجه، من در نطق پیش از دستور درمجلس گفتم که در قانون بودجه سال 89 و90 مابندی را قرارداده ایم که بواسطه آن  500 میلیارد تومان به افراد حقوقی و حقیقی کمک بلاعوض می شود که نظارت پذیر نیست، این درست نیست. انتظار من این بود که فردا اکثر رسانه ها نسبت به این گلایه من، واکنش نشان دهند و نقدها شروع شود آنهم در شرایطی که این نقد من از تلویزیون پخش شد اما فردا رسید و انگار نه انگار که من چنین حرفی زده بودم.بعد از آن هم وقتی من پیگیری مجدد کردم برخی از دوستان در مجلس به بنده گفتند شما پیگیر این قضیه نباش چون فلانی و فلانی و فلانی، اسم 3-4 نفر را بردند، این ها از همین محل برای تشکیلات خودشان پول می گیرند. بنابراین وقتی تنهایی بهترین راه حل سکوت است. یا مثلا من یک دفعه از ایوان مجلس گفتم یک بانکی هست که صاحب این بانک 10-15 سال پیش یک مغازه مبل فروشی کوچکی داشت اما الان صاحب بانک است این فرد در این مدت کوتاه چگونه صاحب چنین ثروتی شده اما بازهم کسی توجه نکرد.موارد از این دست بسیار است اما من سعی کردم چندمثال کوتاه بزنم.



ادامه مطلب ...

 

مجیدی : از تیم ملی کنار کشیدم چون نمی خواستم جنایت کنم

ورزش > فوتبال ملی  - فرهاد مجیدی در گفت و گویی با خبرورزشی از دلایل کنار رفتن از تیم ملی می گوید.

علی جوادی: استعفای فرهاد مجیدی از تیم‌ملی، فوتبال ایران را تحت تأثیر خود قرار داد. بهترین گلزن استقلال و نفر دوم جدول گلزنان لیگ‌برتر این فصل از کروش، تیم‌ملی و مردم عذرخواهی کرد تا فضا برای تنفس جوانان باز شود.

*ماجرای این نامه چه بود؟

بازی کردن در تیم‌ملی برای هر بازیکنی افتخار است. کدام بازیکن است که دوست نداشته باشد در تیم‌ملی بازی کند. من هم همین‌طورم اما دلایلی باعث شد عذرخواهی کنم.

*چه دلایلی؟

برنامه 90 را دیدید؟ آن بازیکن جوان تیم نفت (ایمان موسوی) را دیدی که چطور درباره آینده‌اش صحبت می‌کرد؟ دیدی که چطور درباره آرزوهایش برای بازی در تیم‌ملی حرف می‌زد؟ من وقتی او حرف می‌زد به یاد 10سال پیش خودم افتادم، به یاد آن سال‌هایی که بهترین بودم اما مرا ندیدند، به یاد وقتی که اجازه نفس کشیدن به من ندادند.

*مثل اینکه خیلی دلتان پر است.

چرا نباشد؟ من بهترین بازیکن لیگ امارات شدم اما مرا در فهرست 25 نفره تیم‌ملی هم قرار ندادند؛ آن موقع که تمام وجودم انگیزه بود.

*یعنی الان برای تیم‌ملی انگیزه ندارید؟

چرا ندارم. بازی در تیم‌ملی همیشه افتخار است اما چرا من باید جنایتی که آن سال در حق من شد را دوباره تکرار کنم؟ آن سال‌هایی که من جوان بودم و عالی بازی می‌کردم مرا ندیدند تا در حقم ظلم کنند. چرا من باید این ظلم را در حق جوان‌ترها بکنم؟ چرا باید کاری کنم که سال‌ها بعد کسی بگوید من استعداد بزرگی بودم اما سوختم؟ به میلاد و مهاجمان جوان و همین مهاجم نفت کی باید بازی برسد؟

*شرایط گذشته باعث شده کینه بازیکنی را به دل بگیری؟

نه. منظورم سیستم است که باید به جوانان اجازه تنفس بدهد. معنای این حرف این نیست که از بازیکنی کینه به دل داشته باشم. من می‌خواهم اتفاقی که در زمان جوانی من افتاد تکرار نشود تا سرمربی تیم‌ملی با نسل جوان به جام‌جهانی برود.

چهار شنبه 6 مهر 1390برچسب:وزیر,مسکن مهر,املاک,خبر,مهم, :: 13:21 ::  نويسنده : خبرنگار

 

وزیر مسکن به جرمش اعتراف کرد:مسکن مهر را زود ساخته‌ایم

اقتصاد > بازار مالی  - ایسنا نوشت:

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که جرم ما این است که ساختمان‌ها را زود ساخته‌ایم، تصریح کرد: برای تهیه بسته اجاره به معاون اقتصاد مسکن ماموریت داده‌ام تا شرمنده مردم نشویم.

علی نیکزاد در جمع خبرنگاران درباره نتیجه اجرای قانون تعزیراتی بازار اجاره اظهار کرد:‌ نسبت به سال گذشته بنا به آمار اعلام شده توسط مشاوران املاک ثبت اجاره با منطقی که ما اعلام کرده بودیم، افزایش یافته است.

 ماموریت برای اجرای بسته اجاره

وی با بیان این‌که برای حدود هفت هشت درصد، اعمال قانون شده است، خاطرنشان کرد: اکنون فصل اجاره‌ به پایان رسیده است و به معاون اقتصاد مسکن وزارتخانه ماموریت دادم که از الان تا شب عید بسته‌ای را زیر نظر اساتید دانشگاه، کسانی که در این حرفه تجربه دارند و بنگاه‌های معاملاتی تهیه کنند که شرمنده مردم نشویم.

 ورود مشاوران املاک به مسکن مهر

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا بنا شده واگذاری واحدهای مسکن مهر به متقاضیان به مشاوران املاک واگذار شود؟ تصریح کرد: به مشاوران املاک گفتیم که کار کارگزاری کنند یعنی مسکن را بدهیم کارهای فروش اقساطی، اخذ دفترچه و پایان کار انجام دهند ما حتما موافقیم یعنی هر کسی بتواند کار کارگزاری کند با قیمت مشخص برای هر واحدی که تحویل می‌دهد و کارها را انجام می‌دهد پولی به آنها بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در این راستا با رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک مذاکره کرده‌ایم و اگر بتوانند وارد شوند حتما استقبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تجربه خوبی از ورود بخش خصوصی داریم.

وی با اشاره به این‌که برای اجرای مسکن مهر زمانی زمین پیدا نمی‌شد، ‌زمانی فوندانسیون و سقف و .... اکنون هم باید مسئله آب و برق را حل کنیم بعد از مدتی هم که ساخته شد و می‌گویند که فضای سبز ندرد، استادیوم ندارد که این روند شهرسازی است.

 جرم ما این است که ساختمان‌ها را زود ساخته‌ایم

نیکزاد در ادامه درباره مشکل تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر تصریح کرد: وقتی 96 هزار واحد ساخته می‌شود فشار قابل توجهی به دستگاه‌های آب، برق و گاز و تلفن می‌آید آقای استاندار اعلام کرده واحدهایی که افتتاح شدند آب و برق دارند من هم می‌گویم ما بدون آب و برق واحدی را افتتاح نکردیم.

وی ادامه داد: بقیه واحدها هم که باید افتتاح شود به شدت در حال کار هستند اما بنای ما و شما این است بدون آب و برق واحدی افتتاح نشود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صد هزار واحد عدد بزرگی است و فشار زیادی را به دستگاه زیربنایی می‌آورد، خاطرنشان کرد: شهادت می‌دهم با همه توان کار می‌کنند که واحدی بدون خدمات زیربنایی افتتاح نشود اما جرم ما این است که ساختمان‌ها را زود ساخته‌ایم آن‌ها هم پیش می‌روند اگر تحمل کنید مشکل حل می‌شود.

چهار شنبه 6 مهر 1390برچسب:امارات,وزیر خارجه, :: 13:20 ::  نويسنده : خبرنگار

 

توهین وزیر خارجه امارات: ایران اشغالگر است

سیاست > دیپلماسی  - روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:


وزیر خارجه شیخ‌نشین امارات، در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل، ایران را اشغالگر دانست. شیخ عبدالله با تکرار این خواسته از کشورمان برای حل موضوع سه جزیره مورد ادعای امارات مستقیم با این کشور گفت‌وگو کند و با این مساله را به دادگاهی بین‌المللی واگذار نماید، افزود: "اقدامات ایران در این سه جزیره، برخلاف موازین حقوق بین‌الملل و همچنین زیرسئوال‌بردن چهارچوب‌های سازمان ملل متحد است، چرا که ایران در حال انجام اقدامات در جزایری است که در زمره قلمرو حاکمیت داخلی امارات عربی به شمار می‌رود."

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با رد اظهارات وزیر خارجه امارات متحده عربی، به سازمان ملل گفته است کارهایی که ایران در این سه جزیره انجام می‌دهد، اقدام ایران در خاک خود و در حیطه حاکمیت ملی ایران است، چرا که این سه جزیره، جزء جدانشدنی خاک ایران هستند. نکته قابل تأمل اینست که وزیر خارجه امارات، درست در زمانی که رژیم صهیونیستی به دلیل انقلاب‌های مردمی در کشورهای عربی در سراشیبی سقوط قرار دارد، چنین سخنان بی‌پایه‌ای را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح می‌کند تا افکار عمومی را از فشاری که متوجه آن رژیم غاصب است منصرف نماید.

 

یک نماینده خبرداد:درآمد نفت به جای خزانه به یک حساب بانکی واریز شده است

اقتصاد > انرژی  - فارس نوشت:

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به جلسه عصر دیروز این کمیسیون با حضور رئیس کل دیوان محاسبات کشور از واریز درآمدهای نفتی به یک حساب بانکی به جای واریز به خزانه خبر داد.

مؤید حسینی ‌صدر  در خصوص موارد مطرح ‌شده در جلسه روز گذشته کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: در این جلسه رئیس کل دیوان محاسبات گزارشی از عملکرد دولت در حوزه نفت و گاز در سال 89 و سه ماهه اول سال جاری ارائه کرد.
وی افزود: در این گزارش مواردی از تخلفات دولت در عمل نکردن به قانون بودجه و برنامه پنجم ارائه شد. 
عضو کمیسیون انرژی مجلس در توضیح برخی از تخلفات طرح‌شده در گزارش دیوان محاسبات تصریح کرد: کاهش میزان تزریق گاز در میادین نفتی از میزان مقرر، واریز درآمد فروش نفت به حساب یکی از شعب بانک ملی در خارج از کشور، کاهش تولید نفت خام و افزایش "گازهای همراه" از موارد تخلف بوده است.
حسینی صدر افزود: از دولت می‌خواهیم که در خصوص تخلفات مطرح‌شده در جلسات آینده کمیسیون توضیح دهد سپس در صورت لزوم کمیسیون تخلفات را در صحن علنی قرائت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه گزارش دیوان در این خصوص به طور کامل ارائه شد،خاطر نشان کرد: در مواردی که ابهام وجود داشته باشد از دیوان توضیح بیشتر خواهیم خواست.

 

 

کدام زن آقای عبدالله؟

بین الملل > خاورمیانه  - ملک عبدالله به زنان حق رای داد.سوال اینجاست که آیا زنان وی هم این حق رای را می خواهند؟ 

ملک عبدالله به زنان در عربستان حق رای داد. با اینهمه هیچ کس چندان در رسانه های غربی و عربی در خصوص این اصلاحات ننوشت. حقیقت هم این است که چیز چندانی در این خصوص برای نوشتن وجود ندارد. زنان سعودی از حقوق چندانی برخوردار نیستند. منظور ما هم از حقوق استانداردهایی است که غربی ها از این عنوان در ذهن دارند:حق رای، حق رانندگی و یا حق سفر بدون محافظی از جنس مذکر.


با اینهمه خاندان سلطنتی بیست و پنجمین روز از ماه سپتامبر را به تاریخی فراموش ناشدنی برای زنان سعودی بدل کردند. روزی که ملک عبدالله در اصلاحاتی غیرقابل پیش بینی به زنان حق رای داد. اکنون هرجا هرکس از این اصلاحات سخن می گوید آن را در متن انقلاب های عربی تعبیر می کند.


دستور ملک عبدالله بی شک تغییری شگرف است. حتی می توان آن را پیشرفتی شایان هم خواند. نخستین انتخاباتی که زنان می توانند در آن شرکت کنند سال 2015 میلادی خواهد بود. در همان انتخابات آنها حق شرکت در رقابت ها به عنوان کاندید را هم خواهند داشت. البته انتخابات شوراهای مشورتی نزدیک تر است و زنان می توانند در انتخابات سال 2012 شرکت کنند.


اصلی ترین سوال این است که چرا خاندان سعود تا این اندازه دیر به فکر اصلاحات افتاد؟ملک عبدالله 88 سال سن داشته و البته مجموعه ای از بیماری ها را هم در خود جای داده است. شاید سال دیگر در همین بازه زمانی دیگر او زنده نباشد. جانشین احتمالی وی هم شاهزاده سلطان 87 ساله است. البته بسیاری پیش بینی می کنند که وی که در حال حاضر هم در بیمارستانی در نیویورک بستری است تا یک سال دیگر زنده نماند و زودتر از ملک عبدالله فوت کند. دومین نفر هم شاهزاده محافظه کار سعودی نایف است. مردی که نسبت به مسائل زنان دیدگاه های بسیار متفاوت تری از ملک عبدالله دارد. وی در چند ماه گذشته با داغ شدن بحث اصلاحات در شبه جزیره بارها و بارها مخالفت صریح خود را با رانندگی زنان هم اعلام کرد.


در سالهای نخست به قدرت رسیدن ملک عبدالله همگان وی را مردی اصلاح طلب می دانستند. البته اعتبار وی به عنوان مردی اصلاح طلب اندک اندک در سالهای اخیر سیر نزولی خود را طی کرده است.به نظر می رسد که وی از قدرت کافی برای پیشبرد اصلاحات مدنظر در خاندان سلطنتی برخوردار نیست. وی از جانب شاخه سنی محافظه کار حاضر در قدرت تحت فشار است. البته خاندان سلطنتی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این تغییرات را با اسلام سنتی همخوانی بدهد و یا حداقل اینگونه وانمود کند. ملک عبدالله هم در سخنان خود بارها تاکید کرد که همگان از جایگاه زن در اسلام آگاه هستند و این جایگاهی نیست که بتوان آن را بازتعریف کرد.


با اینهمه به نظر می رسد که ملک عبدالله اخیرا هیچ تصمیم واحد و خاصی را به تنهایی اتخاذ نکرده است. یک منبع نزدیک به خاندان سعود اخیرا افشا کرد که وی در طول روز تنها چند ساعت از هوشیاری کافی برای تصمیم گیری و کار برخوردار است. 
هفته گذشته بود که ملک عبدالله حیاتی ترین تصمیم این اواخر را اتخاذ کرد: رئیس جمهوری یمن علی عبدالله صالح سرانجام پس از چهار ماه با چراغ سبز خاندان سعود و واشنگتن موفق شد به صنعا بازگردد. این بازگشت محصول مشترک تصمیم واشنگتن و ریاض بود اما بسیاری آن را اتفاقی می دانستند که برای آینده یمن به صلاح نبود.


هیچ کس نمی داند که چه کسی پشت پرده چراغ سبز عربستان به صالح برای بازگشت بود اما همگان می دانند که پشت سر اصلاحات وی در حوزه زنان یکی از دختران او عدیله بود که در چند سال اخیر تلاش های فراوانی را به نام خود برای پیشبرد حقوق زنان ثبت کرده است. وی سالهاست که عزم خود را جزم کرده تا بتواند به زنان حق رانندگی ببخشد. بسیاری وی را قدرت پشت پرده انتصاب یک زن در سال 2009 برای نخستین بار به عنوان معاون وزیر اموزش و پرورش می دانند. نورا الفیض نخستین زنی بود که در دولت چنین پستی را به خود اختصاص داد. اگر داستان دختر ملک عبدالله را از روایت وی جدا بدانیم باید او را به عنوان مردی به تاریخ سیاسی عربستان معرفی کنیم که چندان میلی به اعطای حقوق اساسی به زنان نداشت.


در سال 1994 زمانی که در خصوص جانشین های ملک فهد می نوشتم به این نکته اشاره کرد که ملک عبدالله سنت اسلامی را رعایت کرده و چهار همسر برگزیده است. رعایت این سنت از سوی ملک عبدالله تاثیر بسیاری بر روی شجره نامه خاندان سعود و داستان انتصاب جانشین وی داشته است. بدر جوان ترین پسر وی زمانی به دنیا آمد که او واپسین سالهای نود سالگی را پشت سر می گذاشت. سهاب دختر وی نیز که با پسر پادشاه بحرین وصلت کرده است در سال 1993 به دنیا آمد و زمانی که او هفتاد سال سن داشت. بر اساس افشاگری های ویکی لیکس ملک عبدالله همچنان روزی چند پاکت سیگار می کشد و البته برای بیشتر زنده ماندن از انواع داروهای جوانی و داروهای محرک جنسی استفاده می کند. اکنون سوال اینجاست که آیا عربستان با این ساختار سنتی همان چیزی است که زنان سعودی به دنبال شرکت در انتخابات آن هستند؟ 
فارین پالیسی 26 سپتامبر / ترجمه : سارا معصومی 

 

سه شنبه 5 مهر 1390برچسب:, :: 19:20 ::  نويسنده : خبرنگار

 

قتصاد > اقتصاد کلان  - طی یک هفته گذشته حساب 32 شرکت ایرانی توسط امارات بلوکه شده است. 

رضا حسین آبادی یکی از کارشناس های کمیسیون تولید و تجارت اتاق بازرگانی تهران از بلوکه شدن حساب 32 شرکت ایرانی در امارات طی هفته گذشته خبر داد.

 او همچنین با بیان اینکه حواله های دولتی برای افراد خاص صادر می شود این نکته را نیز یادآور شد که در حال حاضر تنها دو یا سه صرافی خاص هستند که سهمیه ارزی از بانک مرکزی دارند.

گفتنی است یکی از فعالان بخش خصوصی در تکمیل گفته های کارشناس کمیسیون تولید و تجارت اتاق بازرگانی تهران  یادآور شد که مدیران اعتبارات ارزی بانک ها امضای طلایی دارند و تنها تعداد معدودی از پرونده هایی که در بانک ها تلنبار شده است با این امضاهای طلایی اجازه تخصیص تسهیلات ارزی داده می شود.

سه شنبه 5 مهر 1390برچسب:, :: 19:18 ::  نويسنده : خبرنگار

 اقتصاد > بازار مالی  - فارس نوشت:

در حالی که بانک مرکزی امروز قیمت فروش دلار در بازار رسمی را کاهش داده، اما این ارز در بازار آزاد همچنان در سیر صعودی به یک قدمی 1300 تومان نزدیک شده است.

 بازار دلار فروش‌ها امروز هم مشابه روز گذشته به دلیل افزایش تقاضا برای خرید ارز روند صعودی قیمت‌ها را تجربه کرد.
نرخ دلار امروز در بانک مرکزی کاهش یافته و به 1076 تومان رسیده، اما این ارز در بازار آزاد گرانتر از دیروز شده و با قیمت 1285 تومان خریداری و 1293 تومان فروخته می‌شود.
البته دلار طی روز جاری در بازار رسمی با قیمت 1074 تومان خریداری و 1078 تومان فروخته می‌شود.

وضعیت بازار ارز به ویژه معاملات دلار بیانگر افزایش تقاضا برای این ارز طی روزهای اخیر است؛ نوسان بازار طلا و بی اطمینانی مردم به این بخش یکی از دلایل افزایش تقاضا برای ارز در بازار داخلی است.

یورو نیز امروز توسط بانک مرکزی 1455 تومان قیمت‌گذاری شده و در بازار رسمی با نرخ 1452 تومان و 1457 تومان خرید و فروش می‌شود، اما این ارز در بازار آزاد و صرافی‌های خیابان فردوسی تهران با قیمت 1750 تومان از مردم خریداری و 1760 تومان فروخته می‌شود.

بانک مرکزی نرخ 1676 تومان را برای پوند انگلیس طی روز جاری تعیین کرده، اما این ارز در بازار آزاد با نرخ‌های 2010 و 2025 تومان خرید و فروش می‌شود، البته نرخ معامله پوند در بازار رسمی برای خرید 1676 تومان و برای فروش 1682 تومان است.

فرانک سویس هم در بازار امروز با قیمت 1430 تومان خریداری و 1450 تومان فروخته می‌شود، البته این ارز دارای نرخ رسمی 1191 تومان برای خرید و 1196 تومان برای فروش است.

 اقتصاد > بازار مالی  - وزیر امور اقتصادی و دارایی، با تقاضای استعفای مدیر عامل بانک ملی ایران، موافقت و عضو هیأت مدیره ذیربط را عزل نمود.

سید شمس الدین حسینی، ضمن موافقت خود با درخواست استعفای محمودرضا خاوری، آقای فرزاد احمدی عضو هیأت مدیره این بانک را از سمت خود عزل نمود .

متن کامل نامه استعفای مدیرعامل بانک ملی ایران به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

 جناب آقای دکتر سید شمس الدین حسینی

وزیر امور اقتصادی و دارایی

 احتراماً سوء استفاده گروه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا، از ابزارهای تأمین مالی بانکی خشم افکار عمومی را برانگیخت و موجب قضاوت های متفاوتی در مورد عملکرد نظام بانکی کشور شد.

گرچه ریشه اصلی این سوء استفاده در بانک صادر کننده اعتبارات اسنادی بوده و تردیدی در مسئولیت بانک صادرات نمی باشد، لیکن «اداره کل امور شعب» بانک ملی ایران هم با تجاوز از حدود اختیارات، بدون توجه به دستورات کتبی این جانب و عضو ذیربط هیئت مدیره و نقض تذکرات کتبی مدیریت امور اعتباری و مدیریت امور تظارت و بازرسی، با قبول ریسک فوق العاده عظیمی در تنزیل اعتبارات اسنادی (صرفاً به اتکاء تعهد قطعی بانک صادرات ایران) در شکل گیری این پدیده شوم بی تأثیر نبوده است.

لذا این جانب از طرف خود و کارکنان شریف و زحمتکش بانک ملی ایران با ابراز تأسف از عملکرد «اداره کل امور شعب مناطق آزاد» از محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران عذرخواهی کرده و ضمن تأکید بر بقاء مسئولیت بانک صادرات ایران، به احترام افکار عمومی استعفاء خود را تقدیم حضور جنابعالی می کنم.

بدیهی است دفاع از شخصیت حقیقی خود را موکول به فرصت مناسب نموده و از خداوند بزرگ توفیق و عزت همه خدمتگزاران امین و دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خواهانم.

 

                                                                                                محمودرضا خاوری

 

سیاست > مجلس  - قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی می‌گوید برخی در این مدت کوشیده‌اند بگویند ما رجایی هستیم اما بعداً وقتی وارد عرصه شدند گرفتار باند‌بازی‌ها، گروه‌گرایی‌ها و تجمع‌ها شدند.

اسد‌الله بادامچیان نماینده تهران در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در خصوص «رجایی‌نما» خواندن برخی افراد، گفت: برخی در این مدت کوشیده‌اند بگویند ما رجایی هستیم چون این ملت هنوز که هنوز است به دنبال رجایی‌های واقعی است. ما امروز افرادی را داریم که در این سه دهه با سلامت کامل مثل رجایی زندگی کرده‌اند اما برخی ادعا کرده‌اند که ما رجایی هستیم در حالی که «رجایی‌نما» هستند.

وی افزود: شاید آنها اگر در ابتدا شبیح رجایی زندگی می‌کردند ولی بعداً که وارد قدرت شدند در این باند‌بازی‌ها و تجمل‌ها افتادند

نماینده تهران در پاسخ به اینکه آیا این اظهارات شما کنایه به دولت است؟، اظهار‌داشت: این برداشت شما است. مگر شما دولت را «رجایی‌نما» می‌دانید؟ اگر نمی‌دانید بنده هم مثل شما هستم! بنده معیار را گفتم. شما صاحب آن را پیدا کنید.

بادامچیان درباره اینکه این «رجایی‌نماها» در چه قوه‌ای هستند؟، تصریح کرد: آنها همه جا هستند. در انتخابات می‌گویند ما مثل رجایی هستیم اما جور دیگری عمل می‌کنند.

قائم مقام حزب موتلفه در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره نشست دیروز اصولگرایان با رئیس مجلس و اینکه برخی نمایندگان این جلسه را استفاده از امکانات بیت‌المال دانسته‌اند، گفت: مسلماً در امور کشوری و مملکتی که مربوط به نمایندگان است، استفاده از مکان نمایندگان و دعوت آنها به یک سالن امری طبیعی است و هزینه‌ای هم ندارد. مگر اینکه برخی معتقد باشند استفاده از دو شیرینی خشک و یک آب‌معدنی تجمل و تشریفات است!

عضو فراکسیون مؤتلفه اسلامی درباره اظهار‌نظر برخی افراد درباره اینکه نشست اصولگرایان با رئیس مجلس با هدف توجیه حضور نماینده وی در کمیته وحدت بوده، اظهار داشت: آقای لاریجانی از شخصیت‌های مؤثر کشور هستند و چهره ایشان در بین مردم چهره مثبت و خوبی است. مضاف بر اینکه  طی چهار سال گذشته با رای بالای نمایندگان، رئیس مجلس و رئیس فراکسیون اصولگرایان بوده و در موضوع انتخابات هم ایشان به درخواست جامع مدرسین از حوزه انتخابیه قم کاندیدا شدند. علاوه بر این آیت‌الله مهدوی‌کنی از ایشان خواستند نماینده‌ای در کمیته وحدت اصولگرایان داشته باشند. حال با این توصیفات چه نیازی هست که ایشان برای خودش جلسه انتخاباتی بگذارد؟ این حرف‌ها برای گوینده آن بیشتر ضرر دارد.

بادامچیان که می‌گفت این جلسه به وحدت اصولگرایان کمک می‌کند، درباره آخرین وضعیت همکاری جبهه پایداری و اینکه اعضای این تشکل اعلام کردند به دنبال معرفی کاندیدا برای انتخابات مجلس نیستند، اظهار داشت: اختیار این کار پای خودشان است. بنده در مقابل آنها اجتهاد نمی‌کنم. اینکه این دوستان می‌خواهند وارد انتخابات بشوند یا نه باید از خودشان بپرسید بنده چه گناهی دارم!

 

سیاست > مجلس  - قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی می‌گوید برخی در این مدت کوشیده‌اند بگویند ما رجایی هستیم اما بعداً وقتی وارد عرصه شدند گرفتار باند‌بازی‌ها، گروه‌گرایی‌ها و تجمع‌ها شدند.

اسد‌الله بادامچیان نماینده تهران در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در خصوص «رجایی‌نما» خواندن برخی افراد، گفت: برخی در این مدت کوشیده‌اند بگویند ما رجایی هستیم چون این ملت هنوز که هنوز است به دنبال رجایی‌های واقعی است. ما امروز افرادی را داریم که در این سه دهه با سلامت کامل مثل رجایی زندگی کرده‌اند اما برخی ادعا کرده‌اند که ما رجایی هستیم در حالی که «رجایی‌نما» هستند.

وی افزود: شاید آنها اگر در ابتدا شبیح رجایی زندگی می‌کردند ولی بعداً که وارد قدرت شدند در این باند‌بازی‌ها و تجمل‌ها افتادند

نماینده تهران در پاسخ به اینکه آیا این اظهارات شما کنایه به دولت است؟، اظهار‌داشت: این برداشت شما است. مگر شما دولت را «رجایی‌نما» می‌دانید؟ اگر نمی‌دانید بنده هم مثل شما هستم! بنده معیار را گفتم. شما صاحب آن را پیدا کنید.

بادامچیان درباره اینکه این «رجایی‌نماها» در چه قوه‌ای هستند؟، تصریح کرد: آنها همه جا هستند. در انتخابات می‌گویند ما مثل رجایی هستیم اما جور دیگری عمل می‌کنند.

قائم مقام حزب موتلفه در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره نشست دیروز اصولگرایان با رئیس مجلس و اینکه برخی نمایندگان این جلسه را استفاده از امکانات بیت‌المال دانسته‌اند، گفت: مسلماً در امور کشوری و مملکتی که مربوط به نمایندگان است، استفاده از مکان نمایندگان و دعوت آنها به یک سالن امری طبیعی است و هزینه‌ای هم ندارد. مگر اینکه برخی معتقد باشند استفاده از دو شیرینی خشک و یک آب‌معدنی تجمل و تشریفات است!

عضو فراکسیون مؤتلفه اسلامی درباره اظهار‌نظر برخی افراد درباره اینکه نشست اصولگرایان با رئیس مجلس با هدف توجیه حضور نماینده وی در کمیته وحدت بوده، اظهار داشت: آقای لاریجانی از شخصیت‌های مؤثر کشور هستند و چهره ایشان در بین مردم چهره مثبت و خوبی است. مضاف بر اینکه  طی چهار سال گذشته با رای بالای نمایندگان، رئیس مجلس و رئیس فراکسیون اصولگرایان بوده و در موضوع انتخابات هم ایشان به درخواست جامع مدرسین از حوزه انتخابیه قم کاندیدا شدند. علاوه بر این آیت‌الله مهدوی‌کنی از ایشان خواستند نماینده‌ای در کمیته وحدت اصولگرایان داشته باشند. حال با این توصیفات چه نیازی هست که ایشان برای خودش جلسه انتخاباتی بگذارد؟ این حرف‌ها برای گوینده آن بیشتر ضرر دارد.

بادامچیان که می‌گفت این جلسه به وحدت اصولگرایان کمک می‌کند، درباره آخرین وضعیت همکاری جبهه پایداری و اینکه اعضای این تشکل اعلام کردند به دنبال معرفی کاندیدا برای انتخابات مجلس نیستند، اظهار داشت: اختیار این کار پای خودشان است. بنده در مقابل آنها اجتهاد نمی‌کنم. اینکه این دوستان می‌خواهند وارد انتخابات بشوند یا نه باید از خودشان بپرسید بنده چه گناهی دارم!

 

سیاست > مجلس  - میزگرد بررسی طرح نظارت بر نمایندگان در کافه خبر در حال برگزاری است.

به گزارش خبرآنلاین، در این نشست علی اکبر گرجی استاد دانشگاه به عنوان یک حقوق​دان حضور دارد. موسی قربانی و مصطفی کواکبیان نمایندگان موافق  مخالف این طرح نیز حضور به هم رسانده و این طرح را از منظرهای مختلف بررسی می​کنند.

قربانی در این نشست در پاسخ به اینکه رسیدگی به تخلفات احتمالی نمایندگان ناقض قانون اساسی در اعمال مصونیت نمایندگان نیست؟، گفت: مصونیت تنها شامل وظایف نمایندگی می​شود. نه دیگر موارد. اگر نماینده​ای در طول دوره نمایندگی شرایط نماینده بودن را از دست داد باید با او چه کرد؟

مصطفی کواکبیان هم با بیان اینکه تشخیص جرائم امنیتی بر عهده نهادهای امنیتی است و نه هیات نظارت بر نمایندگان، اظهار داشت: به نظر من باید این نوع اتهامات را دستگاه​های امنیتی رسیدگی کنند و هیات نظارت بر نمایندگان صرفا به بررسی تخلفات اقتصادی و موارد غیرامنیتی بپردازد.

یکی از ایراداتی که دکتر گرجی به طرح نظارت بر نمایندگان وارد کرد، عدم حضور نمایندگان اقلیت در هیات نظارت بر نمایندگان بود که گفت: به نظر من دغدغه اقلیت پارلمانی این است که جایگاه تضمین شده​ای در ترکیب هیات نظارت برای اپوزیسیون قائل نشده​اند.

مشروح این نشست را در روزهای آینده خواهید خواند.

درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.